Totalbike Vakbarát Hírportál

Hírek

300 európai munkahelyet szüntet meg a KTM anyacége

2023. december 18., 10:35 Módosítva: 2024.04.29 12:22
3

A Pierer Mobility Group a kedvezőtlen gazdasági körülményekre hivatkozva bejelentette, hogy mintegy 300 motorkerékpár-ipari állást szüntet meg Európában, és helyezi át azokat az ázsiai régióba. A PMG-t mi motorosok onnan ismerjük, hogy az a KTM, és ezzel együtt a Husqvarna, valamint a GasGas tulajdonosa. De 25 százalékos részesedést szereztek már az MV Agustában, hogy pár év múlva várhatóan már az olasz prémium márkában is többségi tulajdonosként legyenek jelen.

Távolról sincs vége, olvasson még

MotoGP veteránoktól tanulhatsz a KTM-nél pályamotorozni

2023. december 15., 09:22 Módosítva: 2024.04.09 16:09
3

Igazából csak remélni merem, de még azt is csak mértékkel, hogy mire ezt az anyagot olvasod, akkor van még hely, hiszen ha szűk hazánkból akár csak valaki eljut, az már igen nagy dolog. A KTM a következő évre is meghirdette az Academy of Speed programját, ami röviden egy pályamotoros oktatás sorozatot takar, amit szőrös tökű MotoGP veteránok vezetnek a kezdőtől a profi szintig. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Szétkaptak a MAMI-ban egy 650-es QJ-t

2023. december 12., 08:13 Módosítva: 2024.03.11 07:57
85

Ezt most nem is vezetem fel hosszan, mert úgysem az én vakarózásom itt a lényeg, hanem az, hogy szétszedtek egy QJ SVT 650-et a MAMI-ban. Márpedig ha valaki nem ismerné őket, akkor megsúgom: a MAMI az a Magyar Motorkerékpár Technikum és Szakképző Iskola, az a hely, ahol ma a motorszerelőket képzik, méghozzá nem akármilyen szinten. Súlyos szakmai közeg, ahol láttak már motort közelről. Szóval ha valamiről ők mondanak véleményt, azt érdemes meghallgatni. Úgyhogy ezt a videót ennek jegyében osztjuk meg veletek.

Távolról sincs vége, olvasson még

Újra Budapesten tart bulit a Harley-Davidson

2023. december 8., 15:13 Módosítva: 2024.06.07 08:09
200

Az idén júniusi 120. évfordulós budapesti Harley-Davidson fesztivál nagyot szólt. Na igen, ha őszintén visszagondolunk, akkor több értelemben is. Én a magam részéről ugyan imádtam, hogy a fülemnek kedves hangon rötyögő motorokkal van kitömve a Hungária körút, hogy nem tudtam úgy beesni gyakorlatilag bármilyen belvárosi helyre, hogy ne mindenhol motorosokba fussak bele, az Airbourne koncert emléke meg még tegnap este, a HÉV-en ülve, hóesést nézve is energiával töltött el, olyan intenzív volt. De az is igaz, hogy én elég messze élek a rendezvény helyszínétől, és kilométereket motoroztam haza a rozoga 51-esen a buli után a csendes, nyugodt pihenésig. Az általános sajtóvisszhang már vegyesebb kézzel bánt a város közepi fesztivállal.

Távolról sincs vége, olvasson még

A vezeték nélkül tölthető fűtött ruha ma pont jól jönne

2023. december 7., 16:42 Módosítva: 2024.01.04 12:52
3

Na, ez de jól jött volna egy néhány nappal ezelőtti reggel! Tudod, egy olyanon, amikor az éjjel mínuszba csúszik a hőmérő higanyszála, de azért bizakodva nézed a reggel tiszta égre lustán kúszó napot. “Jó lesz ez” - lesz egy fenét! Te is tudod. Én is tudom. “Vissza kéne menni felvenni az aláöltözőt” - jut eszembe, miközben a bringát kitolom a ház elé, és tudom, hogy nem kéne, de elhessegetem a gondolatot, mert macerás. Feszül a hasamon a thermo béléses textilkabát, ahogy a vastag pulcsi kitölti a nyáron még kényelmes méretet. A nadrág bélelt, a jégeralsóval tök fölösleges volt vesződni, együtt húz át a két rétegen a hideg lég. A mozgástartományom a reumás Terminator szintjére csúszik, az alig egy fokos hőmérséklet kiröhögi a thermo zoknit a csizma alatt, a téli kesztyűben nem érzem a kezelőszerveket, az átmeneti meg már akkor kevés, amikor rányúlok a fagyos markolatra. Nem lenne hülyeség a fűthető ruha...

Távolról sincs vége, olvasson még

Ismét idomos retró motor érkezik a Triumph-tól

2023. december 4., 11:21 Módosítva: 2024.04.15 10:46
48

A Triumph júliusban mutatta be a két belépőszintjű motorját, a Speed 400-at, valamint a Scrambler 400 X-et. Ez egy rendkívül fontos lépés volt a brit gyártó részéről, mert ezt megelőzően az európai értelemben vett alacsony köbcentis kategóriában nem képviseltették magukat, viszont rögtön az első lépésben erős konkurenciát raktak ki a KTM és a BMW hasonló méretezésű motorjai mellé. A két már megjelent változat mellé pedig érkezik egy harmadik.

Távolról sincs vége, olvasson még

Figyelem: ez nem egy BMW!!4Négy

2023. december 3., 13:04 Módosítva: 2023.12.29 13:25
210

Egy motor nem csak a blokkból áll. Sőt, tovább megyek: ha sorrendbe kell állítjuk, hogy mitől lesz jó, mitől lesz élmény egy motor – és szerintem ez a legfontosabb funkció –, akkor az, hogy kettő, három, négy henger dolgozik, milyen elrendezésben, hogyan, az néhány extrém kivételt leszámítva minimum nem kerül a lista elejére. Örök emlékem, hogy tizenpár éve azért adtam el egy Harley Sportstert, mert fél nap motorozás után már egy 50 kilométeres etapon leszakadt a derakam, és hiába imádtam orrvérzésig az oldschool V2-t, az ergonómiai preferencia bizonyult fontosabbnak. A Voge 900 DSX, az ázsiai gyártó túraendurója viszont nem csak oda tehető, hanem oda teendő a BMW F 900 GS mellé, mert annyi az áthallás. És nem csak a motorblokk, még ha az is a legszembetűnőbb.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a Triumph krosszmotorja

2023. december 1., 16:15 Módosítva: 2023.12.19 16:50
42

Megérkezett a Triumph krosszmotorja, a TF 250-X. A britek komolyan vették, hogy belevágnak a műfajba, méghozzá az egészbe – ahogy ők fogalmaznak – egy papírlappal, nulláról. Saját blokkal, saját vázzal, viszont olyan bajnokok útmutatásai alapján, mint Ricky Carmichael vagy Iván Cervantes. És, hogy megmutassák, mennyire valódit akarnak gurítani, a következő évtől már ott lesznek a motorjaik a Motokrossz Világbajnokságon és az AMA Supercross, meg a Pro Motocross szériákban.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ezt fogják szüntelenül ismételgetni a újságírók: Brembo Hypure

2023. november 30., 15:53 Módosítva: 2024.02.29 11:43
15

Ez valahogy így ívódott be: a Brembo az jó. Ha motorokról van szó, akkor ők A fékgyártók, holott mondjuk a Nissinnek is vannak húzós termékei, mégis így alakult a pavlovi reflex. Ők pedig igyekeznek is életben tartani a velük szemben támasztott elvárást, most például elég sűrű évet zártak.

Amellett, hogy összerakták a 2024-es GP4-MotoGP féknyerget, a hétköznapi motorosoknak is jutott fejlesztés. Mégpedig a Hypure, ami egy szójáték a “hyper” és a “pure” szavakból összerakva, amit valamiféle hiperletisztultságként kellene értelmezni. Mondjuk ettől még úgy hangzik, mintha egy angol cicának köszönnél.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elcruisertelenedett a Royal Enfield 650-es cruisere

2023. november 29., 08:42 Módosítva: 2023.12.19 16:50
34

A következő évtől új motorral bővül a Royal Enfield európai kínálata. A Shotgunnak elkeresztelt mondjuk cruiser kategóriájú motor az indiai gyártó 650-es platformján osztozik a Continental GT-vel, az Interceptorral, na meg a szintén friss játékos Super Meteor 650-nel. Utóbbival ráadásul erős esztétikai hasonlóságot is mutat. Lényegében a tankformán, a kipufogón, a laposabb kormányon, a kormányvégtükrökön és a színeken túl nehéz határozott differenciát megállapítani a két motor között. A Shotgunhoz korábban sokkal cruiseresebb sziluettet csatoltak, de ez a fajta bátorság elpárolgott az ergonómia oltárán. Sehol egy előretolt lábtartó vagy egy alacsonyan ülő farrész.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már megint dübörög az európai motorpiac (?)

2023. november 25., 13:15 Módosítva: 2024.01.15 16:54
3

Mintha minden évben meghallgatnánk, hogy micsoda fejlődés ment át a motorpiac. Nem tudok felidézni olyan novembert, amikor ne arról kaptunk volna híreket, hogy mennyivel több motorkerékpárt értékesítettek, mint az azt megelőző években. Különösen Európában. Aztán a motorozás valahogy mégsem lett széles körben népszerű. Az új motorok méregdrágák, a használtak árai az egekben - hát hova lett az a sok motorkerékpár, aminek mára le kellett volna nyomnia az árakat? Na mindegy - hogy legendáktól idézzek. Itt vannak az újabb bizakodásra okot adó számok.

Távolról sincs vége, olvasson még

Hasonlóak, mégis mások: BMW R 12 és R 12 NineT

2023. november 24., 16:34 Módosítva: 2024.04.09 16:09
33

A BMW Motorrad két hasonló, mégis jól szeparálható modellt mutatott be. Ha nagyon rövidre akarom fogni: az R 12 az alacsonyabb ülésmagasságú, egyszerűbb darab, szerepét tekintve amolyan R 18 kistesó; az R 12 NineT pedig a sportosabb, magasabb szintű kivitel, ami a gyártó többi klasszikus motorjához közelít. Tehát nem a szokásos alá-fölé rendeltségi viszonyban kell ezt értelmezni, sokkal inkább arról van szó, hogy a két BMW közel hasonló, de más igényű célcsoportra lő.

Távolról sincs vége, olvasson még

500 köbcentiben erősít a Benelli

2023. november 21., 16:29 Módosítva: 2024.03.19 16:58
15

Jól ismert, és ami még fontosabb, jól bevált receptből dolgozik a Benelli. Az olasz (ebbe most ne menjünk bele) gyártó a félliteres köbcenti kategóriában jutott el sok vásárlóhoz. Ez nekik hazai pálya. A túraenduró (TRK 502) és a scrambler (Leoncino 500) után egy modern fizimiskájú csupasszal, valamint annak idomozott testvérével bővítik a kínálatot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Európába jön a TVS

2023. november 20., 17:40 Módosítva: 2023.12.08 15:18

Hamarosan egy újabb motormárkával ismerkedhetnek meg az európai vásárlók. Jó, ez így talán túlzás: az indiai TVS-sel már egyébként is van némi kapcsolatunk, csak nem a saját nevük alatt, hanem egy másik három betűs brand égisze, egészen konkrétan a BMW alatt kerültünk kapcsolatba a gyártó termékeivel. A G-széria (G 310 R és G 310 GS) ugyanis lényegében rebrendelt termékekből áll.

Távolról sincs vége, olvasson még

Visszatér az SV blokkos Hyosung GV 650

2023. november 15., 11:31 Módosítva: 2024.03.19 16:58

Emlékeztek még a szépreményű Hyosung motormárkára a kétezres évekből? A koreai gyár a motorgyártást lényegében felfüggesztette 2012 és 2019 között, de az új tulajdonos, a Jinan Qingqi China (2017-ben vásárolták meg a brandet) úgy látja, van még benne potenciál. Pedig a márka népszerűségének annak idején nem tett jót, hogy a kezdeti években a Suzukitól vásárolt SV 650 blokk hátsó hengerében a szelepszár hajlamos volt elpattanni. Hiába orvosolták a hibát, a koreai motorgyártás nem szerezte meg azt a bizalmat, amit az autóiparban igen. Néhány év elteltével most újra nekifutnak. Első körben a GV125 és GV300 modelleket hozták be (teszt itt), most pedig életre keltik az egyik korábbi sztármodellt, GV 650-et.

Távolról sincs vége, olvasson még

1200 köbcentis túraenduróval erősít a Moto Morini

2023. november 15., 07:37 Módosítva: 2024.03.19 16:58

Egy sor újdonsággal jelentkezett a Moto Morini az idei EICMA kiállításon. Szám szerint néggyel, amiből kettő-kettő azonos alapra készül. Ennek a bizonyos sornak a kisebbik végén a Corsaro 750 és a Corsaro Sport áll (egy naked, valamint idomozott változata), az 1200 köbcentis kategóriába pedig egy túraenduróval és egy neo-retro csupasz géppel léptek a nagyfiúk közé.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pályaorientáció: Aprilia RS 660 Extrema

2023. november 13., 17:58 Módosítva: 2023.11.30 15:56

Az Aprilia egyébként 1992 és 1994 között használta az Extrema megjelölést egy 125-ös, durván meglódított méregzsákra. A megnevezés a tavalyi évben visszatért, idén pedig újra Extrema kivitelt kap a sokak által szeretett – Szabó Henrik is elismerően nyilatkozott róla, amikor a TB-nél volt teszten – RS 660 sportmotor. Igen, sportmotor, ezt a vitát nem nyitjuk ki.

Távolról sincs vége, olvasson még

Kína megpróbálja a lehetetlent: sportmotort gyárt Európának

2023. november 12., 08:54 Módosítva: 2023.12.07 16:43

A QJ Motor növekszik. És nem csak a piacra vetített értelemben, hanem a köbcentik tekintetében is. Először is ott van ugye az SRT 800 túraenduró (és ikertestvére a Benelli TRK 800), az EICMA-ra kivittek egy 900 köbcentis csupasz tanulmányt, és két egészen érdekes, kész darabot a sportmotor szegmensből, erős MV Agusta behatással.

Távolról sincs vége, olvasson még

NX500 lett a CB500X-ből, de mit is jelent ez?

2023. november 11., 13:16 Módosítva: 2024.05.27 08:20

Miért is szerettük a CB500X-et? Én mondjuk momentán semmiért, de idézem Iván szavait a korábbi tesztből: “A legfontosabb, hogy élvezetes vele menni. Jó a váltó, a csúszókuplung finoman dolgozik. Egyszerűen, ha ráteszed a tüzet, ezzel lehet menni.” - szólt a verdikt a harmadik, 2019-es rendesen megújított generációról. 2022-ben aztán Showa villákat, könnyebb lengővillát, a szimpla helyett kettő első féktárcsát és újradizájnolt felniket kapott. A Honda most átnevezte NX500-ra. De miben más az új széria az elnevezésen túl?

Távolról sincs vége, olvasson még

Három henger, 675 köbcenti, mi az?

2023. november 11., 09:53 Módosítva: 2024.03.06 15:32

Három henger, 675 köbcenti, mi az? Aha, hát ha arra gondoltál, hogy Triumph, akkor a válaszom az, hogy nem. Talán MV Agusta? Ó, felejtsd el azokat az “F” betűket, még mielőtt megfogannának! Ez bizony kína terméke: a CFMoto új motorblokkja, amit kiráncigált a milánói EICMA-kiállításra.

Távolról sincs vége, olvasson még

Erős elektronikai ápdéttel lépett be a Suzuki a crossover világba

2023. november 10., 15:57 Módosítva: 2023.11.30 15:56
290

Ha el akarlak ijeszteni, nem csak ettől az írott anyagtól, még az életkedvedtől is, akkor azzal kezdem, hogy a SAES meg az IMU vezérelt SRAS-sal összedolgozó SFRC az S1000GX legnagyobb újdonságai. De kezdjük valami sokkal fogyaszthatóbbal: a Suzuki is megérkezett a sport crossover szegmensbe. Az egykori 2005-ös (K5) GSX-R1000-ből származó és rommá fejlesztett sornégy, 150 lóerő, 106 Nm, alumínium vázban, a szebb napokat látott GSX-R szériától megörökölt alu lengővillával. Azért ez így már nem hangzik rosszul, nem?

Távolról sincs vége, olvasson még

Új dizájnt és modern technológiát kapott a Honda CBR650R

2023. november 10., 13:49 Módosítva: 2023.11.30 15:56

A Honda CBR650R-t még 2014-ben mutatták be, ami az évek all tovább fejlődött, miközben megőrizte mindennapi használhatóságát. Jövőre pedig a CBR650R újabb jelentős lépést tesz előre a legmodernebb technológiával, továbbfejlesztett formavilággal és a sportos vezetési élmény iránti elkötelezettséggel.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ilyet veszel majd a csajodnak

2023. november 9., 14:38 Módosítva: 2023.11.20 17:41

Azért az egy éjszakai vudu szertartás levezénylése nélkül is megjósolható, hogy ezekből fogunk látni egy pár darabot az utcán. Nincs itt semmi különös látnivaló, a Kawasaki bevált, sokat látott receptet követ: két henger, 500 köbcenti, 48 lóerő, csupasz és idomozott kivitel. Ez az, amit mi itt Európában úgy hívunk, hogy kezdőmotor (igazából a belépőszintű lenne a jó kifejezés, de akkor is kezdőmotornak szoktuk az ilyet szólítani).

Távolról sincs vége, olvasson még

Bemutatták a GSX-8S felidomozott testvérét

2023. november 9., 14:38 Módosítva: 2024.07.03 07:44

Azt hiszem, hogy bárki, aki korábban nem értette a fényszórót a Suzuki GSX-8S csupasz motoron, az most a képek láttán kapott egy amolyan “aha, szóval ezért” választ a gyártótól, hogy miért is dizájnolták úgy az alkatrészt, ahogy. Mert ami az S modellen furcsán futurisztikus volt, az a motor felidomozott változatán a helyére kerül. Mintha igazából ezt rajzolták volna meg először, nem?

Távolról sincs vége, olvasson még

Együttműködés született a Yamaha és a CFMoto között

2023. november 8., 15:20 Módosítva: 2024.02.02 15:24

Ugyan ki nem gyárt már Kínában, vagy ha ott nem, hát akkor Indiában? Megkerülhetetlen. A Yamaha egyébként ezt már régen felismerte, a Jianshe kismotor gyártóval 1992 óta van megállapodásuk. Ezúttal nagyobb hal felé mozdultak, a nálunk sem ismeretlen CFMoto felé nyújtottak kezet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Rovatok