Szinte teljesen váratlanul előállt egy elektromos tanulmánnyal az Aprilia: az olaszok hazai környezetben, az EICMA szalonon mutatták meg az Elettrica nevet viselő supermoto koncepciót. Igaz, a technikai részletekkel egyelőre fukarkodnak, de úgy fogalmaztak, a nagyvárosi fiatal motorosok következő generációját célozzák meg vele.
Legalább tíz elektromos modell bemutatását tervezi 2025-ig a Honda, időszerű volt tehát, hogy az elsőt be is mutassák. Az EM1 e névre keresztelt robogót elsősorban a fiataloknak szánják, leginkább rövid utakra alkalmas, így a városi mobilitásra jelenthet megoldást, legyen szó iskolába, boltba, edzésre járásról.
Az indiai Royal Enfield immár több különböző motorkerékpár-platformot is futtat egyidejűleg: van 350-es, 411-es és 650-es blokkjuk is. Utóbbival eddig két modell, a Continental GT 650, valamint az Interceptor INT 650 készült, most egy harmadikkal bővül a paletta. A Super Meteor 650 egy roadster, mondhatjuk a 350-es Meteor nagyobb testvérének is.
A Ducati mérnökei igazi örömmotort alkottak, amikor 2015-ben visszahozták a Scrambler nevet, ez pedig több változattal és néhány kisebb frissítéssel később azóta is változatlan. A legújabb ráncfelvarrással sem veszik ki belőle a bugit, de változások azért vannak a 800-as Scramblerek világában.
Aki valaha is látott Italjet Dragstert – legalább képen, mert amúgy nem egy gyakori gép –, aligha gondolkodna egy pillanatig is, ha meg kéne nevezni a legveszettebb robogót. A zseniális ötletek nagy részét a 2019-es visszatérésre is megtartották az olaszok, amit viszont most mutattak a milánói EICMA-n, igazából már csak nyomokban emlékeztet robogóra, az őrültsége ellenben szemernyit sem kopott meg.
Jó ideje tudni már, hogy a Kawasaki komolyan gondolja az elektromos átállást, sőt az ígéretek után, egy hónappal ezelőtt már ki is állították a gyártás közeli EV Prototype-ot a kölni szalonon. Most a milánói motorkiállításon egy meztelen és egy idomos gépet is mutattak, és ezek már olyannyira nem a távoli jövőt jelentik, hogy 2023-ban kaphatóak is lesznek.
Az új V-Strom 800DE-ről szóló hírben már említettük, hogy a Suzuki nem egyetlen modell kedvéért fejlesztett új platformot, sőt mindjárt dupláztak a premieren is, hiszen egyúttal lerántották a leplet a GSX-8S meztelen gépről. Úgy fest, találtak egy betömni való piaci rést, ezt a nakedet ugyanis a Yamaha MT-07 fölé, de a literes csupaszok alá lőnék be, meggyőző teljesítménnyel, korrekt technológiai csomaggal, valamint jó árral.
A Suzuki V-Stromnak mindeddig nemcsak a nevében volt V, hanem stílszerűen blokkból is ilyen elrendezésű hajtotta a japánok túraendurójának különféle változatait. Egy ideje viszont már tudni lehetett, hogy soros kéthengeres platformra térnek át. Most a milánói EICMA-n be is mutatták a sorkettes V-Stromot, a 800DE-t.
A járműiparban nem ritkaság mostanában, hogy egy-egy gyártó korábban nagyon jól csengő, de egy ideje nem használt nevekhez nyúl, esetleg meglévőket használ fel más modelleken is. Ez aztán sokszor vitákat szül, mint a villany-SUV-ként tetszelgő Mustang Mach-E vagy a szintén hobbiterepjárósított Mitsubishi Eclipse Cross esetében. Máskor pedig kellemes nosztalgiát okoz. A Honda is bátran nyúlt ikonikus elnevezésekhez, nemrég a friss Hornetet fedték fel, most pedig a Transalpot hozták vissza.
Bemutatta a 2023-as modellévre felfrissített Tracereket a Yamaha, és mind a 7, mind a 7 GT, mind a 9 GT esetében több érdekes változásról beszélhetünk. A 7-eseken például a 282 milliméteres helyett 298-asra cserélt első féktárcsák. Emellett az első villát is újrahangolták, aminek köszönhetően könnyebben irányítható, kezesebb gépet kapunk. Alapból jár előkészítés a gyorsváltóhoz, így azt utólag is egyszerű telepíteni.
A KTM-et, valamint a Husqvarnát és a Gas Gast is birtokló Pierer Mobility Group 25,1 százalékos részesedést vásárolt az MV Agustából. Korábban is felmerült már, hogy várható valamiféle összefonódás a két fél között, amely főként a forgalmazásra terjedne ki, ez pedig most tényleg meg is valósul.
További két évig biztosan Repsol Honda néven indul a MotoGP-ben a japánok gyári istállója, a Honda Racing Corporation (HRC) meghosszabbította ugyanis szerződését a Repsollal. A spanyol olajipari óriásvállalat így 2024 végéig egészen biztosan névadó szponzorként lesz jelen, ezzel egyben egy igen szép, harmincéves jubileumot is elérnek.
Egy ideje már számítani lehetett rá, és el is jött az idő: a Diavel is megkapta a Ducati V4-es Granturismo-blokkját. A Diavel V4 így 168 lóerőt tud az 1260-as V2-es 162 lóerejével szemben, miközben tömege is 223 kilogrammra csökkent. A nulla-száz három másodpercen belül megy a powercruisernek.
Frissítette a Streetfighter sorozatot a Ducati, de nemcsak a V4 és a V4 S újult meg, hanem csúcsmodellként csatlakozott a palettához az SP2 is. A ráncfelvarrás egyébként változásokat hozott a futóművet, a vázat és az elektronikai rendszert illetően is.
A következő néhány évben több újdonság bemutatását is tervezi az Energica, méghozzá egy komplett sorozatot húznának fel a májusban bemutatott Experia túraenduró műszaki alapjaira. Ez azt jelenti, hogy a vázon és a motoron is osztoznának a friss modellek.
Tavaly ünnepelte fennállása századik évfordulóját a Moto Guzzi – még ha a nagy ünneplésről szóló eredeti terveket a Covid át is húzta. De van egy másik, igen széles körben ismert olasz márka is, amelyet szintén 1921-ben alapítottak: a Gucci. Ezt az egybeesést kihasználva készült egy különleges kiadás a Moto Guzzi V7-ből – mondhatnánk, ez egy igazi Moto Gucci.
Miután tavaly ősszel hivatalossá vált, hogy Darryn Binder – a KTM gyári csapatában motorozó Brad Binder öccse – a Moto3-ból közvetlenül a MotoGP-be ugrik, kihagyva a köztes lépcsőfokot, a Moto2-t, nagyon hamar megjelentek a kritikus hangok. Az ifjabb Bindert túlságosan tapasztalatlannak tartották sokan, ezáltal pedig úgy vélték, veszélyt jelenthet a többiekre – erre a szkepticizmusra rá is segített, hogy az utolsó előtti Moto3-as futamon kiütötte a bajnokaspiráns Daniele Foggia alól a motort, ezzel kvázi eldöntve a vébécím sorsát.
Alig pár napja mutatta be a BMW az M 1000 R-t, valamint a felfrissített M 1000 RR-t. Autóikról már régóta ismertük az M jelölést, motoron viszont csupán úgy két éve használták először, és jelenleg összesen e két modell viseli. De úgy fest, ez hamarosan megváltozhat. A Motorrad magazin ugyanis kiszúrta, hogy Németországban hivatalosan is bejegyeztették az M R jelölést – nem kizárt, hogy ez egy komplett sorozat előhírnöke.
Legalább tíz elektromos modellt mutatna be 2025-ig a Honda, ezt még szeptemberben jelentették be. Ezeket több kategóriába célozzák, lesznek kimondottan hobbicélú gépek, és lesznek ingázóknak szánt célszerszámok. Utóbbiak közé tartozhat az a robogó, vagy inkább moped is, amelynek szabadalmi képei most kerültek nyilvánosságra.
Az előzetese beígért ütemtervhez képest egy héttel többet váratott minket a Ducati, de most már itt a friss Panigale V4 R. A MotoGP-ből és a Superbike-ból ellesett ötletek köszönnek rajta vissza, ettől lesz igazán ütőképes versenymotornak is.
A2-es jogosítványhoz passzoló, aránylag olcsó túraendurót mutatott be a Voge. A kínaiak a kölni motorszalonra vitték el a 300 Rallyt, amely kimondottan azoknak jelenthet jó alternatívát, akik az egyszerűséget keresik, és kezdőként ismerkednének a műfajjal.
Nemrég mutatta be a Regina Evót a Horex, amely egy egyhengeres tisztelgés a negyvenes-ötvenes évek legendája előtt. Most azonban egy másik géppel is előrukkoltak, méghozzá különleges alkalomból: jövőre lesz százéves a márka, jól megünneplik tehát a 99. évfordulót a VR6 Raw99-cel.
Két éve mutatta be első M-es modelljét a BMW Motorrad: az M 1000 RR-t. Azóta már különkiadást is faragtak belőle az M GmbH ötvenedik születésnapjára. Most pedig itt a második M-es motorkerékpár, az M 1000 R. Az S 1000 R és RR alapjaira épülő sportos naked az ígéretek szerint mind utcán, mind versenypályán is kiemelkedőt nyújt.
Tavaly elég bátor vállalást tett a Kawasaki, a japánok ugyanis beígértek erre az évre három elektromos újdonságot. Az elsőt, a gyerekeknek szánt, futóbicikli szerű valamit már be is mutatták, a kölni Intermot szalonra azonban egy komolyabb gépet vittek el: a Kawasaki EV Prototype elvileg már elég közel van a szériagyártáshoz.
Tragikusan fiatalon, mindössze néhány nappal 27. születésnapja előtt elhunyt Chrissy Rouse. A Newcastle upon Tyne-ban született motoros a brit Superbike-bajnokság vasárnapi, doningtoni futamán szenvedett balesetet. A verseny első körében bukott, a mögötte érkező pedig már nem tudta kikerülni.