Bemutatta a 2023-as modellévre felfrissített Tracereket a Yamaha, és mind a 7, mind a 7 GT, mind a 9 GT esetében több érdekes változásról beszélhetünk. A 7-eseken például a 282 milliméteres helyett 298-asra cserélt első féktárcsák. Emellett az első villát is újrahangolták, aminek köszönhetően könnyebben irányítható, kezesebb gépet kapunk. Alapból jár előkészítés a gyorsváltóhoz, így azt utólag is egyszerű telepíteni.
A KTM-et, valamint a Husqvarnát és a Gas Gast is birtokló Pierer Mobility Group 25,1 százalékos részesedést vásárolt az MV Agustából. Korábban is felmerült már, hogy várható valamiféle összefonódás a két fél között, amely főként a forgalmazásra terjedne ki, ez pedig most tényleg meg is valósul.
További két évig biztosan Repsol Honda néven indul a MotoGP-ben a japánok gyári istállója, a Honda Racing Corporation (HRC) meghosszabbította ugyanis szerződését a Repsollal. A spanyol olajipari óriásvállalat így 2024 végéig egészen biztosan névadó szponzorként lesz jelen, ezzel egyben egy igen szép, harmincéves jubileumot is elérnek.
Egy ideje már számítani lehetett rá, és el is jött az idő: a Diavel is megkapta a Ducati V4-es Granturismo-blokkját. A Diavel V4 így 168 lóerőt tud az 1260-as V2-es 162 lóerejével szemben, miközben tömege is 223 kilogrammra csökkent. A nulla-száz három másodpercen belül megy a powercruisernek.
Frissítette a Streetfighter sorozatot a Ducati, de nemcsak a V4 és a V4 S újult meg, hanem csúcsmodellként csatlakozott a palettához az SP2 is. A ráncfelvarrás egyébként változásokat hozott a futóművet, a vázat és az elektronikai rendszert illetően is.
A következő néhány évben több újdonság bemutatását is tervezi az Energica, méghozzá egy komplett sorozatot húznának fel a májusban bemutatott Experia túraenduró műszaki alapjaira. Ez azt jelenti, hogy a vázon és a motoron is osztoznának a friss modellek.
Tavaly ünnepelte fennállása századik évfordulóját a Moto Guzzi – még ha a nagy ünneplésről szóló eredeti terveket a Covid át is húzta. De van egy másik, igen széles körben ismert olasz márka is, amelyet szintén 1921-ben alapítottak: a Gucci. Ezt az egybeesést kihasználva készült egy különleges kiadás a Moto Guzzi V7-ből – mondhatnánk, ez egy igazi Moto Gucci.
Miután tavaly ősszel hivatalossá vált, hogy Darryn Binder – a KTM gyári csapatában motorozó Brad Binder öccse – a Moto3-ból közvetlenül a MotoGP-be ugrik, kihagyva a köztes lépcsőfokot, a Moto2-t, nagyon hamar megjelentek a kritikus hangok. Az ifjabb Bindert túlságosan tapasztalatlannak tartották sokan, ezáltal pedig úgy vélték, veszélyt jelenthet a többiekre – erre a szkepticizmusra rá is segített, hogy az utolsó előtti Moto3-as futamon kiütötte a bajnokaspiráns Daniele Foggia alól a motort, ezzel kvázi eldöntve a vébécím sorsát.
Alig pár napja mutatta be a BMW az M 1000 R-t, valamint a felfrissített M 1000 RR-t. Autóikról már régóta ismertük az M jelölést, motoron viszont csupán úgy két éve használták először, és jelenleg összesen e két modell viseli. De úgy fest, ez hamarosan megváltozhat. A Motorrad magazin ugyanis kiszúrta, hogy Németországban hivatalosan is bejegyeztették az M R jelölést – nem kizárt, hogy ez egy komplett sorozat előhírnöke.
Legalább tíz elektromos modellt mutatna be 2025-ig a Honda, ezt még szeptemberben jelentették be. Ezeket több kategóriába célozzák, lesznek kimondottan hobbicélú gépek, és lesznek ingázóknak szánt célszerszámok. Utóbbiak közé tartozhat az a robogó, vagy inkább moped is, amelynek szabadalmi képei most kerültek nyilvánosságra.
Az előzetese beígért ütemtervhez képest egy héttel többet váratott minket a Ducati, de most már itt a friss Panigale V4 R. A MotoGP-ből és a Superbike-ból ellesett ötletek köszönnek rajta vissza, ettől lesz igazán ütőképes versenymotornak is.
A2-es jogosítványhoz passzoló, aránylag olcsó túraendurót mutatott be a Voge. A kínaiak a kölni motorszalonra vitték el a 300 Rallyt, amely kimondottan azoknak jelenthet jó alternatívát, akik az egyszerűséget keresik, és kezdőként ismerkednének a műfajjal.
Nemrég mutatta be a Regina Evót a Horex, amely egy egyhengeres tisztelgés a negyvenes-ötvenes évek legendája előtt. Most azonban egy másik géppel is előrukkoltak, méghozzá különleges alkalomból: jövőre lesz százéves a márka, jól megünneplik tehát a 99. évfordulót a VR6 Raw99-cel.
Két éve mutatta be első M-es modelljét a BMW Motorrad: az M 1000 RR-t. Azóta már különkiadást is faragtak belőle az M GmbH ötvenedik születésnapjára. Most pedig itt a második M-es motorkerékpár, az M 1000 R. Az S 1000 R és RR alapjaira épülő sportos naked az ígéretek szerint mind utcán, mind versenypályán is kiemelkedőt nyújt.
Tavaly elég bátor vállalást tett a Kawasaki, a japánok ugyanis beígértek erre az évre három elektromos újdonságot. Az elsőt, a gyerekeknek szánt, futóbicikli szerű valamit már be is mutatták, a kölni Intermot szalonra azonban egy komolyabb gépet vittek el: a Kawasaki EV Prototype elvileg már elég közel van a szériagyártáshoz.
Tragikusan fiatalon, mindössze néhány nappal 27. születésnapja előtt elhunyt Chrissy Rouse. A Newcastle upon Tyne-ban született motoros a brit Superbike-bajnokság vasárnapi, doningtoni futamán szenvedett balesetet. A verseny első körében bukott, a mögötte érkező pedig már nem tudta kikerülni.
Ki ne ismerné a világ leghíresebb titkos ügynökét, James Bondot? Ian Fleming 1953-ban alkotta meg a brit kém figuráját, a Casino Royale című kötetben szerepelt először. Az elsőt még számos regény követte, 1962-ben pedig elkészült az első film is, a Dr. No, méghozzá a legendás Sean Connery főszereplésével. Idén tehát hatvan éve, hogy a 007-es megjelent a mozivásznon – ez egy ünneplésre méltó jubileum.
A Horexről nem írunk túl gyakran, ami nem véletlen, hiszen nem sokmodelles tömeggyártóról van szó, sokkal inkább különlegességekben utaznak. A márka több nagy visszatérésen van már túl, VR6-os blokkjuk pedig a motorkerékpárok világában igazi kuriózumnak számít – na, persze autóban sem volt soha gyakori. Most viszont nem hathengerest villantottak, hanem egy ikonikus típusukat támasztották fel.
Bár a Suzuki Burgman nevet a legtöbben a nagyobb, 400-as vagy akár pár évvel ezelőttig a 650-es díványrobogókkal kapcsolják össze, a japánok ezeknél kisebb kategóriákban is jelen vannak vele. Például a 125-ösök közt, ahol most a Street 125EX-szel bővül a kínálat. Rövid időn belül ez a harmadik friss nyolcadliteres robogójuk az Avenis és az Address után.
Tovább hegyezte az S 1000 RR-t a BMW, ez pedig részben számokban, részben pedig majd a versenypályán lesz érezhető. A bajorok a blokkon kívül a futóműhöz, az aerodinamikai csomaghoz, a dizájnhoz és az elektronikához is nyúltak.
Hosszú várakozás és több kedvcsináló után a Honda végre bemutatta az új Hornetet a kölni Intermot kiállításon. A hivatalos nevén CB750 Hornetnek nevezett meztelen gép az ígéretek szerint a jó teljesítmény-tömeg aránynak köszönhetően mozgékony és könnyen kezelhető lesz.
Új szériagyártású terepmotorral bővíti kínálatát a Fantic – sőt rögtön kettővel is, igaz ezek szoros rokonságban állnak. A hírek szerint a XEF Rally és a XEF Rally Factory egyaránt az Abu-Dhabi Desert Challenge-en is induló gyári versenyenduróból merített, a két gép alapjai közösek, de a Factory eggyel magasabb polcon foglal helyet.
Augusztus végén írtuk meg, hogy elárverezik a legújabb James Bond-film, a Nincs idő meghalni egyik motorkerékpárját, egy Triumph Scrambler 1200 XE-t. A gépet a vásznon a főhősön kívül a Primo nevű (másképp: Küklopsz) zsoldos is vezette, kaszkadőrként pedig Paul Edmondson és Martin Craven ült a nyeregben.
Egy új Multistrada-verzióval folytatta a 2023-as újdonságok bemutatását a Ducati. Az olaszok leleplezték a V4 Rallyt, amelynek nevéből már következtethetünk is arra, hogy valamivel terepképesebbé tették a túraendurót az eddigi variánsokhoz képest. Sőt, túrásabb is lett.
Egészen futurisztikus motorkerékpár képei láttak napvilágot: a gépet Hydrának hívják, és nemcsak a külseje szokatlan. A Hydra ugyanis hidrogénhajtású – legalábbis annak álmodták meg. A koncepció három szakember közös munkája, Anton Brousseau, Andre Taylforth, valamint Anton Guzhov a Kiska Designnál dolgozott együtt, szomszédos asztaloknál melóztak, és összebarátkoztak.