Bejelentette visszavonulását Andrea Dovizioso, a MotoGP-ben szereplő RNF Yamaha rutinos olasz pilótája. A 36 éves Dovi ráadásul nem is csinálja már végig a jelenleg futó szezont sem: utoljára a szeptember 4-i misanói futamon, a San Marinó-i Nagydíjon láthatjuk, tehát lényegében hazai, olasz közönség előtt búcsúzik. Azzal együtt összesen három verseny van tehát hátra pályafutásából. Helyét az utolsó hat fordulóra Cal Crutchlow veszi át.
Úgy tűnik, bejött a Ducatinak az a séma, amit tavaly ősszel bevetettek: kéthetente mutattak be egy-egy újdonságot, kezdve a Multistrada V2-vel, és zárva a sort a DesertX-szel. Idén is hasonló ütemtervet dobtak össze, ezúttal hét premiert tartanak szeptember 2. és november 7. között.
Aukcióra bocsátják a Valentino Rossi utolsó MotoGP-versenyét leintő kockás zászlót. A Brit Nagydíj keretében idén is megrendezik a Day of Champions aukciót, ahol a rajongóknak esélyük nyílik a sportrelikviák és egyéb különleges tárgyak megszerzésére. Jövő csütörtökön bocsátják árverésre a kockás zászlót, amellyel befejeződött a Doktor motoros pályafutása a 2021-es valenciai nagydíjon.
Még idén megkezdődik a Jinan Jedi K750 sorozatgyártása. A kevésbé ismert kínai gyártó még tavaly mutatta be idomos sportmotor koncepcióját, amiről akkor be is számoltunk. Most a kínai Top1 motoros újság jelentett meg egy youtube videót, amiben körbejárják a gyártásába kerülő változatot.
Új kínai motormárka érkezik augusztusban, a PFMoto nevet viselő gyártó a Geely csoport tagja lesz (nem keverendő azonban össze a szintén kínai CFMotóval, amelyhez semmi köze nem lesz). Az autóipari birodalom számunkra onnan lehet ismerős, hogy több neves európai márkát is birtokol, köztük a Volvót, a Polestart és a Lotust. A PFMoto részletes bemutatóját augusztus 16-án tartják, akkor derül fény a modellstratégiára és a jövőbeli tervekre.
Fabio Quartararo Forma-1-es autót tesztelhet a Mercedes-AMG Petronas versenyistállójánál az év végén. A jelenlegi világbajnoki címvédő nem titkolt vágya kipróbálni az autósport csúcskategóriás versenygépét. Ezzel ő lenne az ötödik MotoGP-pilóta az elmúlt 6 évben, akinek ilyen lehetőség adatott.
Az orosz Ural motorkerékpárgyár igen tekintélyes múltra tekint vissza, legtöbben talán az oldalkocsis modellek révén ismerik a márkát. Idén őket is sok nehézség sújtotta, beleértve a háborús szankciókat is, és néhány hónapra le kellett állítaniuk a gyártást. Most viszont ismét elindultak.
Visszahívást hirdetett a BMW Motorrad 440 ezer motorkerékpárra, a 2013 és 2021 októbere között gyártott R 1200 GS és a R 1250 GS típusok az érintettek. Csak Németországban 70 ezer darabról van szó.
Sávtartó asszisztensen dolgozik a Honda. Céljuk, hogy a balesetek a múlté legyenek, továbbá 2050-re nullára csökkentsék a halálos motoros balesetek számát. A cég szerint a motorkerékpárok többéves lemaradásban vannak a személyautókhoz képest a vezetést támogató berendezések terén. Így nem meglepő, hogy az autókban található rendszereket próbálják lemásolni. Ilyen például a radaros tempomat, ami már elérhető több motorkerékpárban, erről már korábban is írtunk. A vállalat következő lépése egy sávtartó asszisztens kifejlesztése lesz a motorkerékpárok számára.
Leleplezték a neo-retró stílusú CFMoto 700 CL-X ADV változatát. A kínai gyártó még 2019-ben mutatta be a 700 CL-X nevet viselő naked bike-ot. Ezzel próbáltak meg nevet szerezni a világpiacon, illetve elkülöníteni magukat a fenntartásokkal kezelt többi kínai márkától. A CL-X korábban már kapott egy Sport verziót, ami leginkább neo-retró café racerként értelmezhető. Az ADV, ahogyan azt már a neve is sugallja, túraendurós irányba mozdult el, de scrambleres jegyek is visszaköszönnek rajta.
Megtörtént a hivatalos bejelentés, a Suzuki tényleg kiszáll a MotoGP-ből az idei szezon végén. Erről még májusban írtunk először, ám akkor a sorozat jogtulajdonosa, a Dorna feltartott mutatóujjal jelezte, hogy nem ennyire egyszerű és egyoldalú a döntés. Elkezdődtek az egyeztetések, mostanra pedig pont került az ügy végére.
Hivatalosan is bemutatták a BMW belépő kategóriás sportgépét, a G 310 RR-t. A világpremiert Indiában tartották, ami nem véletlen, ugyanis a gyártás a bajorok ottani partnerénél, a TVS-nél folyik majd. Szintén itt készül a testvérmodell, a TVS Apache RR 310, amellyel közös műszaki alapokon osztozik az új BMW sportmodell.
Napelemekkel felszerelt, környezetbarát versenypálya épül Franciaországban. A MotorSportVision (MSV) által bejelentett projekt helyszínét a Couvronban található, 520 hektáros korábbi repülőtér adja majd. A cég közleménye szerint a versenypálya lehetőséget nyújt a motorsportnak és az autóiparnak egy zöldebb jövő megteremtéséhez.
További két évig még biztosan a Kawasaki versenyzője lesz a Superbike-világbajnokságon a hatszoros aranyérmes Jonathan Rea. Az északír klasszis meghosszabbította szerződését jelenlegi csapatával, az új megállapodás 2024 végéig szól.
Amióta csak bejelentette a Suzuki, hogy kiszállni készül a MotoGP-ből, folyamatosan mennek a találgatások, hogy mi lesz az istálló pilótáival. Nem nyeretlen kétévesek húzzák ugyanis a gázt a japánoknál: ott megy a 2020-as világbajnok Joan Mir, valamint az akkori vébéharmadik Alex Rins. Utóbbi jövőre már biztosan Hondával folytatja.
Ki ne szeretne látni egy izgalmas gyorsulást, főleg ha Porschéról és MotoGP- versenygépről van szó. A motorkerékpár az autó ellen örökzöld téma, a képlet egyszerű, amikor a lámpa zöldre vált, elszabadulnak a lóerők, és mehet minden, ami a csövön kifér.
Eddig leginkább a cég valamelyik sportmotorja juthatott eszünkbe a Lightning Motorcycles nevének hallatán. Nem titkolt céljuk a minél nagyobb sebességek hajszolása, de most úgy fest, másik műfajban is kipróbálják magukat. A hírek szerint túraendurón dolgoznak, a belső kódnév szerényen csak Dakar.
Reparto Corse módosításon esnek át az MV Agusta egyes modelljei. Az olasz márka kedvelői számára ismerős lesz a háztáji versenysportrészleg neve. Az RC verziók a megszokott módon az utcai alapmodellek tuningolt változatai. Az átdolgozás három modellt érint: az F3-at, a Dragstert és a Turismo Velocét.
Noha az időmérő edzésen még Jonathan Rea és a Kawasaki volt fölényben, végül mégis Toprak Razgatlioglu mesterhármasával zárult a Superbike-vébé hétvégéje Donington Parkban. Az első rajtkockát Rea szerezte meg márkatársa, Lowes előtt. Razgatlioglu ekkor még közel fél másodperccel volt a hatszoros bajnok mögött.
Egyesek egyenesen a Honda Cubhoz hasonlítják, pedig valójában jobban emlékeztet egy elektromos Babettára az MS01 nevű, nagy kerekű moped, amelyet egyelőre csak Kínában, Kínának mutattak be.
A Kawasaki túrasport-gépe, a Ninja 1000SX megújítására készül: úgy hallani, július 15-én tartják a megújított változat premierjét, bár az első szériapéldányok csak 2023-ra várhatók.
Távolságtartó tempomattal érkezik jövőre a frissített Yamaha Tracer 9 GT. Ez a technológia jelenleg a márka felsőkategóriás modelljeiben érhető el. Ezen felül a típus csupán néhány kozmetikai és kisebb technikai változáson esik át.
Új motorkerékpár-platformon dolgozik az Energica. Az elektromos gépekre specializálódott olasz manufaktúra a kisebb teljesítményű modellek felé nyitna. A márka 2010-es alapítása óta kizárólag a villanyhajtásra koncentrál, jelenleg ők a MotoE beszállítói is, igaz, már megszületett a döntés, hogy jövőre Ducatira vált a sorozat.
Két modell nevéből is eltűnik a Street szó, változásokat vezet be modellpalettáján a Triumph. A júniusi pletykák után most már hivatalosan is bejelentették, hogy a Street Twin és a Street Scrambler ezentúl Speed Twin 900, valamint Scrambler 900 néven fog futni. Utóbbi nagyobb köbcentis testvérmodellje pedig Scrambler 1200-ként lesz kapható.
A Moto Guzzi tavaly év végén védette le a V850 X típusjelzést és a hozzá tartozó logót. Akkor még túl sokat nem lehetett tudni arról, miféle gép lesz ez, de most a típusjóváhagyási dokumentumok már árulkodnak: lényegében egy új V7-változat érkezik. Ezt támasztja alá az is, hogy nem teljesen saját dokumentumokat kapott, hanem a V7 frissítésére szánt paksamétában szerepel.