Bemutatta középkategóriás túraenduróját, a TRK 502 nagyobbik testvérét a kínai-olasz Benelli. Éppen a félliteres gép sikerére építenének a TRK 702-vel, kiindulva abból, hogy a kisebbik nemcsak Ázsiában, hanem a Benelli olasz őshazájában is keresettnek számít.
Amikor júniusban hivatalossá vált, hogy Jack Miller a Ducatitól a KTM-hez igazol, gyorsan felpörögtek a találgatások arról is, hogy ki ülhet majd a helyére, az olaszok gyári alakulatához. Avagy ki lesz Pecco Bagnaia csapattársa 2023-ban? Most eldőlt: Enea Bastianini.
Pár hónapja Zombi írt a Suzuki Hayabusáról, na nem egy szokványos tesztről van szó, hanem a műszaki csemegék boncolgatásáról. Abban került elő, hogy nagy kérdés volt, milyen is legyen az új Busa: felmerült a turbó, a hibridhajtás, a hengerek számának növelése. Végül egyik sem valósult meg, sőt 197 helyett már csak 190 lovas lett a harmadik generáció. Ez mondjuk pont nem is kell, hogy bárkit érdekeljen, mert a Hayabusa nem attól a legek motorja, hogy mekkora a végsebessége, vagy hogy milyen számok szerepelnek a forgalmiban.
A motorsportban nagyon sokat számít a gyorsaság, és nemcsak a pályán. Ami májusban még csak találgatás, júliusban eggyel valószínűbb lehetőség volt, mostanra biztossá vált: a Gas Gas gyári csapatot indít a MotoGP-ben 2023-ban. Azonban az első hírekkel ellentétben nem a kivonuló Suzuki helyén, hanem ahogy azt már később felvetették, a Tech3-KTM alakul át.
Éles kritikát fogalmazott meg a MotoE jelenlegi kizárólagos motorbeszállítójával, az olasz Energicával szemben a sorozat jelenlegi éllovasa, Dominique Aegerter. A svájci klasszis egyáltalán nem elégedett az olaszok ténykedésével, és konkretizálta is fenntartásait.
A Triumph még 2019-ben lett a Moto2 kizárólagos motorbeszállítója, ezt a feladatot a Hondától vették át. Míg a japánok idejében 600 köbcentis sornégyesek mentek a gyorsasági-vébé második vonalában, addig a brit hatalomátvételt követően 765 köbcentiméteres sorhármasokra váltott a széria. A Street Triple RS 765 blokkján alapuló háromhengerest a bemutatása óta természetesen többször finomították. Most újra hozzányúltak.
A Ryvid egy kaliforniai bázisú új márka, amely különleges formájú elektromos motorokkal érkezik a piacra. Alig pár héttel a bemutatkozójuk után már előrendelhetővé is tették első, Anthem névre hallgató gépüket. Különlegességük, hogy a tervezést és az összeszerelést is házon belül csinálnák, függetlenül attól, hogy természetesen ők is több beszállítóval dolgoznak majd együtt: manapság már szinte lehetetlen, de fenntarthatatlan is lenne, hogy egy gyártó mindent magának állítson elő.
Nem rendezik meg idén a Bonneville Motorcycle Speed Trialst, vele együtt pedig a FIM Land Speed World Records és az AMA Land Speed Grand Championship elnevezésű megmérettetéseket is törlik. Ezek a rendezvények hagyományosan a sebességrekordok hajszolásáról szólnak, azonban idén a helyszínt sújtó áradások miatt a körülmények nem teszik lehetővé a megrendezésüket.
A kínai motorgyártók közül a Benda egyértelműen az eredetiséget képviseli, őket abszolút nem lehet azzal vádolni, hogy csak másokat koppintanának. Tavaly bemutatták soros négyhengeres cruiserüket, de turbós sportmotoron is dolgoznak. Közben kétféle V4-es blokkot lepleztek le, most pedig az egyik köré motorkerékpár is készült.
Pár napja mi is megírtuk, hogy igen ellentmondásos a gyakorlat arra vonatkozóan, hogy a robogósok tankolhatnak-e 480 forintos rögzített áron vagy sem. A Mol megkeresésünkre azt válaszolta, hogy a segédmotorosoknál is hatósági árat alkalmaznak, viszont több olvasónk is jelezte, vannak olyan töltőállomások, ahol simán piaci viszonyokkal számolnak. Ezzel kapcsolatban a Technológiai és Ipari Minisztériumnak és a Miniszterelnökségnek is elküldtük kérdéseinket, választ azonban mostanáig nem kaptunk. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal viszont a 24.hu kérdésére kifejtette, hogy a robogósok nem kerülhetnek hátrányba.
Ismét eladóvá válik az a Husqvarna 400 Cross, amivel Steve McQueen az 1971-es On Any Sunday című motoros dokumentumfilmben ugratott. A motor a színész-rendező sajátja volt, és maga a választotta a jelenethez, amire akkoriban sok férfi és nő – mára inkább bácsi és néni – csorgatta a nyálát.
Érdekes megfigyelni, mennyire különbözően alakul az elektromos átállás az autóiparban, valamint a motorkerékpárok világában. Míg előbbi esetében már a tradicionális, nagy nevű gyártók is egyre több villanyhajtású modellt mutatnak be, addig a motoroknál azt látjuk, hogy inkább az újonnan gründolt, fiatalabb szereplők vágnak ebbe bele, az ismertebb nevek még kivárnak.
Hosszú kihagyás után idén tavasszal szellőztette meg a Can-Am, hogy visszatérnek a motorkerékpár-bizniszbe. Méghozzá négy elektromos géppel, és bár a sejtelmes videóból sok nem derült ki, arra lehetett következtetni, hogy egy meztelen gép mellett egy túraendurós stílusú, egy retrós-cruiseres beütésű és egy sport- vagy sport-túramotor jöhet. Most itt is az első kettő: az Origin nevű enduró és a Pulse roadster.
A nyár elején kiszivárgott képek után most végre hivatalosan is bemutatta legújabb modelljét, a Hunter 350-et a Royal Enfield. Ez a gép is ugyanarra a J-platformra épül, amely a Meteor és a Classic alapjait adja. A gyáriak meghatározása szerint olyan kompakt motorkerékpárról van szó, amelyet zsúfolt városi környezetbe szánnak.
Július végén jelentette be Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter, hogy szigorítja az üzemanyagoknál alkalmazott hatósági ár igénybevételének feltételeit a kormány. Ennek értelmében a magántulajdonban lévő gépjárművek mellett a mezőgazdasági gépekbe és taxikba lehet 480 forintért tankolni, míg a céges autót használók, a 7,5 tonna fölötti teherautók és a külföldi rendszámú járművek esetében piaci árat kell fizetni. Úgy tűnik viszont, hogy a robogók esete sem teljesen egyértelmű.
A mögöttünk hagyott hétvégén rendezték a FIM Endurance világbajnokság harmadik futamát, a szuzukai nyolcórást. Címvédőként az a Suzuki várta a megmérettetést, amelyről nemrég kiderült, az év végén mind az Endurance-vébét, mind a MotoGP-t elhagyják. Ezúttal viszont nem tudták megismételni a tavalyi sikert, a győzelmet a Honda gyári csapata söpörte be.
Bejelentette visszavonulását Andrea Dovizioso, a MotoGP-ben szereplő RNF Yamaha rutinos olasz pilótája. A 36 éves Dovi ráadásul nem is csinálja már végig a jelenleg futó szezont sem: utoljára a szeptember 4-i misanói futamon, a San Marinó-i Nagydíjon láthatjuk, tehát lényegében hazai, olasz közönség előtt búcsúzik. Azzal együtt összesen három verseny van tehát hátra pályafutásából. Helyét az utolsó hat fordulóra Cal Crutchlow veszi át.
Úgy tűnik, bejött a Ducatinak az a séma, amit tavaly ősszel bevetettek: kéthetente mutattak be egy-egy újdonságot, kezdve a Multistrada V2-vel, és zárva a sort a DesertX-szel. Idén is hasonló ütemtervet dobtak össze, ezúttal hét premiert tartanak szeptember 2. és november 7. között.
Aukcióra bocsátják a Valentino Rossi utolsó MotoGP-versenyét leintő kockás zászlót. A Brit Nagydíj keretében idén is megrendezik a Day of Champions aukciót, ahol a rajongóknak esélyük nyílik a sportrelikviák és egyéb különleges tárgyak megszerzésére. Jövő csütörtökön bocsátják árverésre a kockás zászlót, amellyel befejeződött a Doktor motoros pályafutása a 2021-es valenciai nagydíjon.
Még idén megkezdődik a Jinan Jedi K750 sorozatgyártása. A kevésbé ismert kínai gyártó még tavaly mutatta be idomos sportmotor koncepcióját, amiről akkor be is számoltunk. Most a kínai Top1 motoros újság jelentett meg egy youtube videót, amiben körbejárják a gyártásába kerülő változatot.
Új kínai motormárka érkezik augusztusban, a PFMoto nevet viselő gyártó a Geely csoport tagja lesz (nem keverendő azonban össze a szintén kínai CFMotóval, amelyhez semmi köze nem lesz). Az autóipari birodalom számunkra onnan lehet ismerős, hogy több neves európai márkát is birtokol, köztük a Volvót, a Polestart és a Lotust. A PFMoto részletes bemutatóját augusztus 16-án tartják, akkor derül fény a modellstratégiára és a jövőbeli tervekre.
Fabio Quartararo Forma-1-es autót tesztelhet a Mercedes-AMG Petronas versenyistállójánál az év végén. A jelenlegi világbajnoki címvédő nem titkolt vágya kipróbálni az autósport csúcskategóriás versenygépét. Ezzel ő lenne az ötödik MotoGP-pilóta az elmúlt 6 évben, akinek ilyen lehetőség adatott.
Az orosz Ural motorkerékpárgyár igen tekintélyes múltra tekint vissza, legtöbben talán az oldalkocsis modellek révén ismerik a márkát. Idén őket is sok nehézség sújtotta, beleértve a háborús szankciókat is, és néhány hónapra le kellett állítaniuk a gyártást. Most viszont ismét elindultak.
Visszahívást hirdetett a BMW Motorrad 440 ezer motorkerékpárra, a 2013 és 2021 októbere között gyártott R 1200 GS és a R 1250 GS típusok az érintettek. Csak Németországban 70 ezer darabról van szó.
Sávtartó asszisztensen dolgozik a Honda. Céljuk, hogy a balesetek a múlté legyenek, továbbá 2050-re nullára csökkentsék a halálos motoros balesetek számát. A cég szerint a motorkerékpárok többéves lemaradásban vannak a személyautókhoz képest a vezetést támogató berendezések terén. Így nem meglepő, hogy az autókban található rendszereket próbálják lemásolni. Ilyen például a radaros tempomat, ami már elérhető több motorkerékpárban, erről már korábban is írtunk. A vállalat következő lépése egy sávtartó asszisztens kifejlesztése lesz a motorkerékpárok számára.