Nagyszerű versenyhétvégét zárt Misanóban a Ducati spanyol versenyzője, Álvaro Bautista a Superbike-világbajnokság negyedik fordulójában. Már az időmérő edzésen is szárnyalt, 1:33.328-as körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót a címvédő Toprak Razgatlioglu és az akkor még bajnoki éllovas Jonathan Rea előtt.
A KTM némi szünet után 2020 végén hozta vissza a kínálatba versenykész supermotóját, a 450 SMR-t, miután jó ideig csak a 690 SMC R volt elérhető a műfajban. Most ehhez a géphez nyúltak hozzá, hogy felfrissítsék a 2023-as modellévre, a módosítások aprók, és azt mutatják, ebben a műfajban milyen kis dolgok is számítanak.
A világ egyik legkeményebb, de mindenképpen legismertebb tereprali versenye a Dakar-rali. Kezdetben Párizs-Dakarként ismerhettük, ma viszont már a szenegáli főváros nevét is csak afféle márkajelzésként viseli, hiszen több mint egy évtizede nem ott van a célállomás, sőt már kontinenst is váltottak. 2009-től Dél-Amerika adott otthont a megmérettetésnek, 2020 óta Szaúd-Arábia. A változás folyamatos, most éppen hosszabb és még keményebb versenyre számíthatunk.
Nagyszerű műfaj a pajtalelet, vagyis amikor egy régóta ki sem nyitott garázsból vagy fészerből kerül elő valamilyen érdekes, esetleg klasszikus autó vagy motorkerékpár. De az sem kevésbé izgalmas, amikor egy tizen-huszonéves gép még a gyári csomagolásában vár további sorsára. Nemrég egy Honda Dream bukkant fel így , most pedig egy Ducati MH900e-t kínálnak eladásra saját eredeti ládájában, bontatlanul.
Még a szezon felénél sem járunk, de már most megvan a MotoGP leghúzósabb átigazolási híre: Jack Miller év végén elhagyja a Ducatit, és a gyári KTM-nél folytatja tovább, legalább 2024 végéig. Miller még Moto3-ban a KTM versenyzője volt, ott a dobogó második fokáig jutott az év végi elszámolásban, majd egyből a MotoGP-be lépett tovább, ahol küzdelmesen verekedte fel magát a Ducati gyári üléséig - tíz éve versenyez a világbajnokságon, ami alatt összesen kilencszer nyert futamot és csaknem 30 alkalommal állt dobogón.
Ma már szinte bármilyen állapotú Simsonért öldöklő küzdelem megy a használtpiacon, és a világ minden kincsét elkérik a szebbekért. Mégsem ez a haszonszerzés vezérelte a kiskunlacházai párost, amikor kettőt is meglovasítottak.
Alaposan átdolgozta háromkerekű robogóját a Piaggio. Az MP3 már külsőségeiben is jelentősen eltér az elődtől. Kapott egy teljesen új frontot, ami nagyobb a korábbinál, és jó eséllyel a szélvédelme is hatékonyabb. A fényszóró ellenben kisebb, csinosabb lett, az első irányjelzőket pedig a kerékívekbe integrálták. Szemből kicsit E. T.-t vagy egy imádkozó sáskát idéz az arca.
Amikor május végén megírtuk, hogy hamarosan bemutatja első elektromos gépét a Kawasaki, még voltak nyitott kérdések. Az biztosnak tűnt, hogy gyerekeknek szánják majd, és az Elektrode név is körvonalazódott. Ugyanakkor az optimistább tippek gyerek-krosszmotorról szóltak, míg a visszafogottabbak egy futóbiciklihez hasonló valamiről. Utóbbiaknak lett igazuk.
Frissítés: a verseny szervezői tévesen azonosították az oldalkocsis versenybaleset áldozatát. Valójában Olivier Lavorel az, aki súlyos sérülésekkel került kórházba, és társa, César Chanel nem élte túl a bukást.
Sajnos az már az edzések alatt biztossá vált, hogy nem múlik el halálos áldozat nélkül az idei Man-szigeti TT. Múlt szerdán ugyanis Mark Purslow bukott nagyot, életét már nem lehetett megmenteni. Purslow után a francia César Chanel és az ír Davy Morgan is versenybalesetben hunyt el.
A tavaly őszi EICMA-n egy sokat még nem mondó háromdimenziós modellel jelentette be a Honda, hogy hamarosan visszatér a Hornet. Idén tavasszal aztán két rövid, és nem is túl informatív kedvcsináló videóval kedveskedtek a legendás modell rajongóinak, de ekkor sem mondtak érdemi információkat a közelgő gépről. Most egy gyári vázlattal kerültünk beljebb.
Két évvel meghosszabbította szerződését Fabio Quartararo a Yamaha gyári alakulatánál. A MotoGP regnáló világbajnoka így a 2023-as és 2024-es szezonban még egészen biztosan a japánoknál versenyez. Ezzel egyúttal pontot tett a jövőjével kapcsolatos találgatások végére.
Halálos balesetet szenvedett a Man-szigeti TT-viadalon Mark Purslow. A 29 éves walesi motoros a Ballagarey kanyarban bukott Yamaha YZF-R6-osával a szerdai, negyedik időmérőn. Purslow igazi versenyrajongó családban nőtt fel, motorkerékpárjait rendszerint saját maga készítette fel a versenyekre.
Egészen gyorsan változnak a dolgok a MotoGP-ben, elég csupán arra gondolni, hogy a Suzuki éppen a kiszállásról tárgyal a Dornával. Vagy ott van például az RNF Racing csapata, amely idén két Yamahával van jelen a mezőnyben, Andrea Doviziosót és Darryn Bindert foglalkoztatva. Tavaly még Petronas-SRT-ként találtuk meg az istállót a bokszutcában. Jövőre megint nagyot változtatnak, mivel Yamaha helyett Apriliára váltanak.
Hosszú idő után tavaly feltámasztotta a Drakon nevet a Malaguti – igaz, már az olasz márka is az osztrák KSR Group fennhatósága alatt működik. Akkor először a Drakon 125 prototípusát mutatták be, most pedig egy fokkal feljebb lépnek a lépcsőn: jön a Drakon 200.
Hosszú ideje zajlik már az első elektromos Triumph motorkerékpár fejlesztése, legutóbb télen lehetett új információkat hallani a TE-1-ről. Akkor ott tartottak, hogy elkészült a prototípus, ám a tesztelés még a britek előtt állt. Most ezt a szakaszt is sikerrel teljesítették.
Visszahívja a GP Plus nevet viselő motoroskesztyű fekete-fehér változatát az Alpinestars. Abba ugyanis a gyártás során króm-VI került, ami nemcsak irritálhatja a bőrt és allergiás reakciókat válthat ki, hanem rákkeltő hatása is van.
Egész pontosan erről a termékről van szó:
Gyártó: Alpinestars
Termék neve: GP Plus Gloves BL/WH
Modell száma: 3556513-12
Sorozatszám: OA86990
Vonalkód: 8051194159854
Az olasz Energicát eddig lényegében elektromos sportmotorjairól és naked bike-jairól lehetett ismerni, na meg arról, hogy a MotoE beszállítói, bár utóbbi pozíciót jövőre át kell adniuk a Ducatinak. A villanyhajtással persze továbbra sem szakítanak, de megcélozták napjaink legnépszerűbb műfaját: a mugellói MotoGP-hétvégén bemutattak egy túraendurót.
Engedély nélküli leszállást hajtott végre az amerikai légierő egyik repülőgépe a Martha's Vineyard-szigeten, a személyzet egyik tagja ugyanis így fel tudott pakolni egy veterán BMW motorkerékpárt. A kihágás végül kitudódott, így felelősségre vonás következhet.
Minden akadály legyőzésére képes motorkerékpárt mutatott be a nagyrészt ismeretlen, fiatal márka, a Robo Systems. A modell neve 2x2 Ultra Bike, és ahogy a neve is jelzi, összkerékhajtású. Gyorsan ugyan nem lehet vele menni, cserébe szinte mindenféle felülettel megbirkózik.
Már megírtuk, hogy a külföldi autóknak a magyar kutakon nem jár a hatósági áras üzemanyag, csak a magyar, szlovén és szerb rendszámú autósok (ezekben az országokban van még ársapka az üzemanyagon) vásárolhatnak 480 forint/literes áron gázolajat és 95-ös benzint.
Frissítés: a Mol jelezte szerkesztőségünknek, hogy a szerb és szlovén rendszámos járművek hatósági áras tankolása csak elvi lehetőség, erről egyelőre minisztériumi döntés nem született.
A Honda még 2017-ben, a Las Vegas-i CES-en mutatta meg az önmagát állóhelyzetben egyensúlyozni képes Riding Assist tanulmányt, majd annak elektromos változatát, a Riding Assist-e nevű koncepciót. A japánok azóta sem hagyták félbe a fejlesztést, és a jelek szerint hamarosan utcai modellekben is elérhető lesz a technika.
Május elején írtunk legutóbb – és egyben először – a spanyol Urbetről, akkor a Lora nevű elektromos motorkerékpár vázlatait mutattuk meg. Azt már tudni lehetett, hogy nem sokat kell várni a tényleges bemutatóra, azóta tényleg meg is volt a leleplezés a malagai motorszalonon.
Betiltották az egykerekezést Ausztriában, aki pedig mégis felkapná kerékre a gépet, komoly bírsággal számolhat. Tízezer eurós, azaz bő 3,8 millió forintos csekkel honorálják a rendőrök az efféle mutatványokat. De a stoppie-sok sincsenek biztonságban.
Akár ezer fontos, átszámolva mintegy 450 ezer forintos bírságot is kaphatnak azok, akik a közösségi médiában posztolnak a mobil traffipaxok helyéről Észak-Walesben. Ugyanígy járhatnak azok is, akik a fényszóró felvillantásával jelzik a szembejövőknek, hogy az érintett szakaszon sebességmérés zajlik.
Idén ünnepli alapításának ötvenedik évfordulóját az M GmbH, vagyis a BMW gyári sportrészlege, amelynek nevéhez számos ikonikus BMW M modell fűződik. Noha sokáig csak autókról ismertük a logójukat, 2020-ban leleplezték az S 1000 RR motorkerékpár még hegyesebb, versenypálya-orientált változatát, az M 1000 RR-t is.