Leleplezték a neo-retró stílusú CFMoto 700 CL-X ADV változatát. A kínai gyártó még 2019-ben mutatta be a 700 CL-X nevet viselő naked bike-ot. Ezzel próbáltak meg nevet szerezni a világpiacon, illetve elkülöníteni magukat a fenntartásokkal kezelt többi kínai márkától. A CL-X korábban már kapott egy Sport verziót, ami leginkább neo-retró café racerként értelmezhető. Az ADV, ahogyan azt már a neve is sugallja, túraendurós irányba mozdult el, de scrambleres jegyek is visszaköszönnek rajta.
Megtörtént a hivatalos bejelentés, a Suzuki tényleg kiszáll a MotoGP-ből az idei szezon végén. Erről még májusban írtunk először, ám akkor a sorozat jogtulajdonosa, a Dorna feltartott mutatóujjal jelezte, hogy nem ennyire egyszerű és egyoldalú a döntés. Elkezdődtek az egyeztetések, mostanra pedig pont került az ügy végére.
Hivatalosan is bemutatták a BMW belépő kategóriás sportgépét, a G 310 RR-t. A világpremiert Indiában tartották, ami nem véletlen, ugyanis a gyártás a bajorok ottani partnerénél, a TVS-nél folyik majd. Szintén itt készül a testvérmodell, a TVS Apache RR 310, amellyel közös műszaki alapokon osztozik az új BMW sportmodell.
Napelemekkel felszerelt, környezetbarát versenypálya épül Franciaországban. A MotorSportVision (MSV) által bejelentett projekt helyszínét a Couvronban található, 520 hektáros korábbi repülőtér adja majd. A cég közleménye szerint a versenypálya lehetőséget nyújt a motorsportnak és az autóiparnak egy zöldebb jövő megteremtéséhez.
További két évig még biztosan a Kawasaki versenyzője lesz a Superbike-világbajnokságon a hatszoros aranyérmes Jonathan Rea. Az északír klasszis meghosszabbította szerződését jelenlegi csapatával, az új megállapodás 2024 végéig szól.
Amióta csak bejelentette a Suzuki, hogy kiszállni készül a MotoGP-ből, folyamatosan mennek a találgatások, hogy mi lesz az istálló pilótáival. Nem nyeretlen kétévesek húzzák ugyanis a gázt a japánoknál: ott megy a 2020-as világbajnok Joan Mir, valamint az akkori vébéharmadik Alex Rins. Utóbbi jövőre már biztosan Hondával folytatja.
Ki ne szeretne látni egy izgalmas gyorsulást, főleg ha Porschéról és MotoGP- versenygépről van szó. A motorkerékpár az autó ellen örökzöld téma, a képlet egyszerű, amikor a lámpa zöldre vált, elszabadulnak a lóerők, és mehet minden, ami a csövön kifér.
Eddig leginkább a cég valamelyik sportmotorja juthatott eszünkbe a Lightning Motorcycles nevének hallatán. Nem titkolt céljuk a minél nagyobb sebességek hajszolása, de most úgy fest, másik műfajban is kipróbálják magukat. A hírek szerint túraendurón dolgoznak, a belső kódnév szerényen csak Dakar.
Reparto Corse módosításon esnek át az MV Agusta egyes modelljei. Az olasz márka kedvelői számára ismerős lesz a háztáji versenysportrészleg neve. Az RC verziók a megszokott módon az utcai alapmodellek tuningolt változatai. Az átdolgozás három modellt érint: az F3-at, a Dragstert és a Turismo Velocét.
Noha az időmérő edzésen még Jonathan Rea és a Kawasaki volt fölényben, végül mégis Toprak Razgatlioglu mesterhármasával zárult a Superbike-vébé hétvégéje Donington Parkban. Az első rajtkockát Rea szerezte meg márkatársa, Lowes előtt. Razgatlioglu ekkor még közel fél másodperccel volt a hatszoros bajnok mögött.
Egyesek egyenesen a Honda Cubhoz hasonlítják, pedig valójában jobban emlékeztet egy elektromos Babettára az MS01 nevű, nagy kerekű moped, amelyet egyelőre csak Kínában, Kínának mutattak be.
A Kawasaki túrasport-gépe, a Ninja 1000SX megújítására készül: úgy hallani, július 15-én tartják a megújított változat premierjét, bár az első szériapéldányok csak 2023-ra várhatók.
Távolságtartó tempomattal érkezik jövőre a frissített Yamaha Tracer 9 GT. Ez a technológia jelenleg a márka felsőkategóriás modelljeiben érhető el. Ezen felül a típus csupán néhány kozmetikai és kisebb technikai változáson esik át.
Új motorkerékpár-platformon dolgozik az Energica. Az elektromos gépekre specializálódott olasz manufaktúra a kisebb teljesítményű modellek felé nyitna. A márka 2010-es alapítása óta kizárólag a villanyhajtásra koncentrál, jelenleg ők a MotoE beszállítói is, igaz, már megszületett a döntés, hogy jövőre Ducatira vált a sorozat.
Két modell nevéből is eltűnik a Street szó, változásokat vezet be modellpalettáján a Triumph. A júniusi pletykák után most már hivatalosan is bejelentették, hogy a Street Twin és a Street Scrambler ezentúl Speed Twin 900, valamint Scrambler 900 néven fog futni. Utóbbi nagyobb köbcentis testvérmodellje pedig Scrambler 1200-ként lesz kapható.
A Moto Guzzi tavaly év végén védette le a V850 X típusjelzést és a hozzá tartozó logót. Akkor még túl sokat nem lehetett tudni arról, miféle gép lesz ez, de most a típusjóváhagyási dokumentumok már árulkodnak: lényegében egy új V7-változat érkezik. Ezt támasztja alá az is, hogy nem teljesen saját dokumentumokat kapott, hanem a V7 frissítésére szánt paksamétában szerepel.
A HJC RPHA 11 sisakot mi is teszteltük már, most nem a biztonságra és a komfortra térnénk ki újra. A dél-koreai gyártó új dizájnokat tett elérhetővé a bukóhoz, ezzel most bővül az eddig sem szerény választék. Nálunk ugye a Cal Crutchlow-replika járt, de aki nem a MotoGP-re, hanem filmekre vagy képregényekre indul be jobban, eddig is választhatta Amerika Kapitányt, Jokert, Venomot vagy akár a Minyonokat. Most Zöld Manóval és Megtorlóval egészül ki a sor.
Szép lassan formálódik már a MotoGP jövő évi felállása, de még mindig akadnak kérdőjelek. Ott van például a Suzuki kilépése, amelyet nagy meglepetésre jelentettek be, majd gyorsan odaszólt a Dorna, hogy talán előbb egyeztetni kéne. Azóta konkrétumok, legalábbis hivatalosan, nincsenek. Ezzel összefüggésben felmerült, hogy a Gas Gas beszállna a japánok helyére.
Miután a MotoGP-ben már nem maradt számára ülés, Danilo Petrucci rászánta magát, hogy elinduljon a világ legismertebb tereprali-versenyén, a Dakaron. A KTM-mel nem is ment neki rosszul, még szakaszt is tudott nyerni. Azonban most úgy tűnik, nem térne vissza, legalábbis 2023-ban biztosan nem.
Első elektromos motorkerékpárján dolgozik éppen a Ducati, ráadásul nem is akármilyenen, hiszen jövőre ők váltják a MotoE jelenlegi beszállítóját, az Energicát, így versenymotorral kezdik a villanyos pályafutásukat. Korábban már mutattak videót, amelyen mozgásban láthattuk a V21L-t, most pedig itt vannak a műszaki adatai is.
Június 29-én meghalt Sonny Barger, a Hells Angels alapítója, a világ egyik legnagyobb hatású motorosa. Barger régóta hadakozott a rákkal, otthonában, felesége és rokonai körében távozott. A Facebook oldalán az alábbi üzenet áll:
Ha ezt az üzenetet olvasod, tudod, hogy elmentem. Kértem, hogy ez a bejegyzés halálom után kerüljön ki. Hosszú és jó életem volt, tele kalandokkal. És abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy egy csodálatos klub tagja lehettem. Bár évtizedek óta a nyilvánosság előtt éltem, de leginkább a klubtestvéreimmel, a családommal és a közeli barátaimmal töltöttem a legszebb időket. Tudjátok, hogy békében távoztam a rákkal való küzdelemből, és tudjátok azt is, hogy végül az vett körül, ami igazán számít: a feleségem és a szeretteim. Fel a fejjel, maradj hűséges, maradj szabad és értékeld a becsületet.
Emlékezhetünk még a Valerio Boni tavalyi nagy dobására. Az olasz motoros újságíró egy MV Agusta Turismo Veloce Lusso nyergében indult neki a rekordkísérletnek, amely során huszonnégy óra leforgása alatt 11 országot érintett. Svédországból Olaszországba jutott el, 2003 kilométert tett meg. Világcsúcsát most megdöntötték.
Nem mondunk túl meglepőt, ha azt állítjuk, egyes kínai motorgyártóknak semmi sem szent. Lemásolnak mindent, amit érnek, ezek olykor jól sikerülnek, máskor kevésbé. Ducatit például nehéz koppintani, ez a Panigale V4 esetében is kiderült. Most a Jialing nyúlt – mondjuk úgy – ihletért a Scramblerhez, de mindjárt össze is zsugorították a jellegzetes megjelenésű olasz gépet.
A mögöttünk hagyott hétvégén rendezték meg a Goodwood Festival of Speedet, amely nemcsak az ikonikus hegyi felfutóról, az újdonságok bemutatásáról és a szórakozásról szólt, hanem egy kicsit a jótékonykodásról is. Elárvereztek például egy MV Agusta Superveloce Agót, az olasz gyártó egyik legfrissebb, limitált szériás modelljének egyik példányát.
Minden motoros szakágnak megvannak a maga zsenijei, ha úgy tetszik, élő legendái. Ezeket a teljesítményeket persze nem lehet, és nem is érdemes összehasonlítani, annyira más terepmotorral nekimenni az Erzberg Rodeónak, vagy a gyorsasági-vébén húzni a gázt. Mégis beszédes az, ha valaki a saját szakterületén annyi versenyt tud megnyerni, mint a MotoGP-ben Valentino Rossi és Marc Márquez összesen. A triálvébén Toni Bou pontosan ezt tette.