Saját korábbi körrekordját adta át a múltnak Jonathan Rea a hétvégi estorili Superbike-hétvége időmérőjén, ezzel az északír klasszis szerezte meg az első rajtkockát. Nagyon jót ment Toprak Razgatlioglu is, de 0,091 másodperccel lemaradva végül Rea mögül indulhatott, a harmadik helyet a ducatis Álvaro Bautista csípte meg.
Két hétre felfüggeszti a motorkerékpár-gyártást, valamint -leszállítást a Harley-Davidson. A döntést a beszállítói láncban tapasztalható akadozással indokolják, a jelek szerint tehát nem érkezik annyi alapanyag és részegység, mint amennyire szükség lenne. Mind a Wisconsin állambeli Menomonee Fallsban, mind a pennsylvaniai Yorkban működő üzemet érinti a leállás.
Az őszi milánói motorszalonon nagy ígéreteket tett a Kawasaki: azt mondták, már 2022 végéig bemutatnak három elektromos újdonságot, 2035-re pedig minden modelljüket részben vagy teljesen villanyhajtással képzelik el. Most közzétettek egy titokzatos kedvcsináló videót, de nem pont az jöhet, amire számítottunk volna.
Korábban a Sebesség oltárán írtunk már arról, miért is olyan csodálatos az RC30-kódú Honda VFR750R. Az 1987-ben indított Superbike-vébére épített modellből ráadásul mindössze pár ezret (a különböző források 3-5 ezer közti számokról írnak) gyártottak, a ritkasága csak még tovább fokozza az értékét. Nem csoda az sem, hogy egy ilyen kultuszgép alkatrészgyártását nemrég újraindították a japánok. Most egy valósággal makulátlan példány talált új gazdára.
Idén is megrendezte húsvéti adománygyűjtő akcióját a sheffieldi gyermekkórház, a jótékonysági kezdeményezést pedig James Toseland, a Superbike kétszeres világbajnoka karolta fel. Vezetésével összesen 7000 fontot, vagyis bő hárommillió forintot gyűjtöttek.
Certified Pre-Owned néven indít új programot a Yamaha UK, vagyis a japán gyártó egyesült királyságbeli részlege. Ennek lényege, hogy biztonságosabbá tennék a használt motorkerékpárok megvásárlását, a márkaszervizek által átvizsgált gépek kerülhetnek be a kínálatba.
A Delfast nevű, igen fiatalnak számító motor- és e-bike-gyártóról akkor írtunk legutóbb a Totalbike-on, amikor a Dnyepr márkanevet feltámasztva állítottak fel elektromos sebességrekordot. Most egészen más megvilágításban került be a nevük a hírekbe: villanyhajtású Top 3.0 mountain bike-okat adtak át az ukrán hadseregnek.
Hosszas őrlődés és titkolózás után tavaly augusztusban jelentette be Valentino Rossi, a MotoGP történetének egyik legnagyszerűbb versenyzője, hogy az idény végén felhagy a motorversenyzéssel. Így is lett, és bár az utóbbi néhány év már nem elsősorban róla szólt, azért az idei szezonban érezhető a hiánya. A Doktor nevével összeforrt a 46-os rajtszám, a sorozat illetékesei pedig úgy döntöttek, azt nem is viselheti senki más a jövőben.
A tavaly őszi milánói motorszalonon mutatta be első, igazán tereporientált túraenduróit az MV Agusta. A Lucky Explorer projekt keretein belül az 5.5 és a 9.5 lepleződött le, és bár még csak a prototípusokat, nem pedig a sorozatgyártásra kész változatot láthatta a közönség, az előrendelések elég jól pörögtek. Most kiderült, további túraendurókat is terveznek.
Nem mondhatjuk, hogy a KTM modellpalettája ne lenne elég széles, hiszen például a meztelen gépeknél a 125-ös Duke-tól az 1290 Super Duke R-ig vannak lépcsők bőven. Mégis úgy fest, vannak betömködhető lyukak. Ezt mutatja például, hogy nemrég bejelentették a 790 Duke visszatérését, most pedig egy teljes sorozatnyi 490-es motorkerékpárt kaphatunk.
Az eddigi értesüléseket mintegy megerősítve a Suzuki most hivatalosan is bejelentette, valóban tárgyalnak a MotoGP elhagyásáról, terveik szerint a szezon végével búcsúznának a gyorsaságimotoros-világbajnokságtól. Jelenleg a szakítás mikéntjéről tárgyalnak a Dornával, a sorozat globális jogtulajdonosával.
Azóta, hogy megjelentek az első hírek a Suzuki távozásáról, rögtön beindultak a találgatások a MotoGP-mezőny átrendeződéséről. A jogtulajdonos Dorna rögtön reagált, mondván nem lehet csak egyszerűen, egyoldalúan kilépni az érvényes szerződésből. Úgy tudni, a Gas Gas szívesen beszállna a megüresedő helyre, ezzel lényegében a KTM harmadik csapata lenne a királykategóriában. Hivatalos bejelentés viszont még azóta sem történt.
Múlt héten még csak belengették, most viszont teljes valójában meg is érkezett a Harley-Davidson elektromos almárkájának, a LiveWire-nek a második modellje. Az S2 Del Mar ráadásul elég meleg fogadtatásban részesült, tekintve, hogy az első kiadást, a Launch Editiont rögtön el is kapkodták.
Igen összetett technikájú szörnyeteggel, az RS Q E-tronnal állt rajthoz az idei Dakar-ralin az Audi. Az akár 680 lóerős rendszerteljesítményre képes, elektromos, hatótávnövelős versenygép Mattias Ekströmmel a volánnál egy abszolút kilencedik helyet hozott végül. De hogy jön ez most a Totalbike-ra? Úgy, hogy az autó a Ducati DesertX-szel mutatott be egy kis fogócskát, elég látványos videó lett a végeredmény.
Háromkerekű robogóval nincs tele a piac, lényegében a Yamaha Tricityt, valamint a Piaggio MP3-at említhetjük. Ott volt még a Peugeot Metropolis, de azt az olaszok kiperelték a piacról. Most a Yamaha frissíti fel a Tricity 125-öt és 155-öt.
A Benelli – illetve anyacége, a kínai QJ Motor – az utóbbi időben több sportmotort is bemutatott vagy bejelentett, tavaly például elkészült a Benelli 302R. Miközben a világ az 550-es és 650-es Tornadót várja, szép csöndben kiszivárogtak a szabadalmi képek a Tornado 402R-ről.
Bő húsz éve már annak, hogy leállította a Dominator gyártását a Honda. Igaz, a túraenduró azóta sem nagyon akar kikopni, elég tartós technika és szerethető gép ahhoz, hogy érdemes legyen életben tartani ennyi idősen is. Most felmerült az esélye annak, hogy feltámasztják.
Új rekordja van az Egyesült Államok nyugat-keleti átszelésének, legalábbis ami az elektromos motorkerékpárokat illeti. Diego Cardenas korábbi 178 óra 17 perces csúcsát sikerült most jócskán megdöntenie Steven Daynek.
Új megállapodás született a Ducati és a Volkswagen között, amelynek értelmében Argentínában is készülhetnek az olasz gyártó motorkerékpárjai. Córdoba városának iparközpontjában folyik majd a gyártás, Teljesen szétszerelve, vagyis alkatrészenként érkeznek az országba a Ducatik, amelyeket ott fognak összeállítani a helyi piacra, ez pedig az importköltségek leszorítását jelenti.
Ahogy azt annak idején mi is megírtuk, a Confederate-ből nagy egyházszakadást követően két új márka nőtt ki: a Curtiss Motorcycles és a Combat Motors. Utóbbitól aztán meg is kaptuk a Confederate Wraith egyenesági leszármazottját, a Combat Wraith-et, most pedig itt egy másik újdonság, a Bomber. Oké, ezekben a vészterhes időkben nem a legszerencsésebb név egy motorkerékpárt Combat Bombernek nevezni, az igaz.
Közel háromezer motoros részvételével készült felmérés Belgiumban, amelynek eredményeként nyolc alaptípusba sorolták be a motorkerékpárral közlekedőket. A Vias kutatásában 16 év fölöttiek vehettek részt, 2.963 ember megkérdezése után az alábbi kategóriákat határozták meg.
Amikor a Harley-Davidson 2019-ben bemutatta a Bronx nevű sportos naked bike-ot, sokan már alig várták, hogy ebbe az egyébként tőlük nem megszokott irányba is lépjenek egyet az amerikaiak. Alig egy évre rá viszont kiderült, hogy elkaszálják a projektet, mivel a cég vezérigazgatója nem lelkesedett elődje tevékenységéért. Most úgy fest, mégis eljuthat a sorozatgyártásba a Bronx.
Nagyot szólt a hír, hogy a Suzuki kiszállna a MotoGP-ből a szezon végén, a Dorna pedig már rá is pirított a japán gyártóra, hogy ezt egyoldalú döntéssel nem tehetik meg. A jogtulajdonos azt is elárulta, hogy sokan érdeklődnek a gyorsaságimotoros-vébé királykategóriája iránt. Most éppen arról hallani, hogy a Gas Gas szívesen beszállna.
A Harley-Davidson szinte pontosan egy éve hozta létre almárkaként a LiveWire-t, amelynek égisze alatt az elektromos gépeket futtatják. Nem sokra rá az első ilyen nevű modellt is bemutatták, ez volt a LiveWire One. Úgy hírlik, a következő is itt van már a küszöbön: a Del Mar leleplezése május 10-ére, azaz jövő keddre várható.
Közleményt adott ki a MotoGP globális jogtulajdonosa, a Dorna a Suzuki kiszállásával kapcsolatos pletykákat követően. A szervezet közvetlenül felvette a kapcsolatot a japán gyártóval, emlékeztetve őket arra, hogy élő szerződésük van. Emiatt aztán a távozásról sem dönthetnek egyoldalúan. Közben a ma délelőttre várt hivatalos bejelentés még nem történt meg.