A Yamaha 2019-ben frissítette legutóbb számottevően az YZF-R1-et. A japánok akkor Laguna Secában mutatták be az új csúcs-sportgépet. Most úgy tűnik, hamarosan érkezhet a következő generáció, erről árulkodnak legalábbis a kiszivárgott dokumentumok.
Nagy csatában taszította le tavaly a Superbike-világbajnokság trónjáról a hosszú évek óta egyeduralkodó Jonathan Rea-t Toprak Razgatlioglu. Már a szezonzárás előtt felröppentek pletykák arról, hogy a török klasszis a MotoGP-be igazolhat, bár ezeket végül egy szerződéshosszabbítással megcáfolta. A MotoGP-s versenymotor tesztelése azonban továbbra is lehetséges opció maradt. Ez most végre, hosszú várakozás után megvalósult. Miután a WSBK-ban Yamahával versenyez, nem meglepő módon ezúttal is Yamahának húzta a gázt.
Fenntarthatósági alapot hozott létre a Yamaha. A japán motorgyártó százmillió dollárt, azaz mintegy 37,5 millió forintot különített el a Yamaha Motor Sustainability Fund elnevezésű alapba, de ez nem a saját fejlesztéseiket szolgálja majd, hanem olyan cégekbe fektetnek be, amelyek tesznek a környezetterhelés csökkentése érdekében.
A Norton az utóbbi időben leginkább a cég körüli problémák és változások, majd a tulajdonosváltást követő újjászületés miatt került be a hírekbe. A márkát főként klasszikus stílusú motorkerékpárjairól ismerhetjük, ám úgy tűnik, ők sem akarnak kimaradni az elektromos átállásból.
Alig egy évvel a Street Tracker bemutatása után újabb, ugyancsak a flat track ihlette modellt leplezett le a CCM. A Classic Tracker természetesen ugyanazokra az alapokra épül, ám néhány részletében eltér annyira, hogy más karakterről beszélhessünk.
A héten hivatalosan is elkezdődött a Norton V4 SV forgalmazása. Egy nagyon fontos modellről van szó a brit márka életében, ugyanis ennek a gépnek kell elfeledtetnie azokat a kellemetlenségeket, amiket az előd, a V4 SS okozott. Mint ismert, az SS igen gyalázatosan sikerült, annyi típushibát állapítottak meg rajta, hogy a visszahívás is értelmetlen lett volna.
A Piaggio-csoportnál vezető pozíciót betöltő Michele Colaninnót választották meg azEurópai Motorgyártók Szövetsége, azaz az ACEM elnökének. Az olasz szakember aKTM vezérét, Stefan Pierert váltja a pozícióban, amelyet két évig tölthet be.
Több fronton is erősít a Royal Enfield, ugyanis teljesen új alapokra fejlesztik a 450-es Himalayant, de közben a 411-es blokkot sem dobják el teljesen, idén tavasszal mutatták be a Scram 411-et. Viszont közben a 350-es palettát is bővítgetik, most a Meteor és a Classic révén már jól ismert J-platformra készült el a Hunter 350. A hivatalos bemutató még odébb van, de már kiszivárgott pár kép.
Háromkerekű robogóból sincs túlkínálat a piacon, a Peugeot Metropolis kigolyózása óta csak a Piaggio MP3-at és a Yamaha Tricityt említhetjük. Hát még háromkerekű motorkerékpárból: lényegében egyedül a Yamaha Niken létezik ebben a szegmensben, már ha a klasszikus, hátul kétkerekű trike-okat nem vesszük ide. Most versenymotor is lesz belőle.
Az Indiannél szeretik a limitált szériás különmodelleket. Általában nem is tudják le annyival, hogy kitalálnak valami ritka színt, felszegecselnek egy sorszámozott plakettet, majd küldik is a szalonba a gépet. A Jack Daniel's italmárkával való együttműködésből például spéci futóműves, prémium hangrendszeres gép sült ki, most pedig itt egy másik korlátozott darabszámú motorkerékpár, az FTR Stealth Grey Special Edition.
A BMW néhány éve a márka legolcsóbb modelljeként mutatta be a G 310 R naked bike-ot, majd annak műszaki alapjaira előállítottak egy olyan kis túraendurót, amely rendesen megosztotta a közönséget. Ez volt a G 310 GS. Kettőnél viszont nem álltak meg, nemrég elkezdtek érkezni a hírek a G 310 RR-ről, most pedig itt vannak az első képek is.
Nagyszerű versenyhétvégét zárt Misanóban a Ducati spanyol versenyzője, Álvaro Bautista a Superbike-világbajnokság negyedik fordulójában. Már az időmérő edzésen is szárnyalt, 1:33.328-as körrekorddal szerezte meg a pole pozíciót a címvédő Toprak Razgatlioglu és az akkor még bajnoki éllovas Jonathan Rea előtt.
A KTM némi szünet után 2020 végén hozta vissza a kínálatba versenykész supermotóját, a 450 SMR-t, miután jó ideig csak a 690 SMC R volt elérhető a műfajban. Most ehhez a géphez nyúltak hozzá, hogy felfrissítsék a 2023-as modellévre, a módosítások aprók, és azt mutatják, ebben a műfajban milyen kis dolgok is számítanak.
A világ egyik legkeményebb, de mindenképpen legismertebb tereprali versenye a Dakar-rali. Kezdetben Párizs-Dakarként ismerhettük, ma viszont már a szenegáli főváros nevét is csak afféle márkajelzésként viseli, hiszen több mint egy évtizede nem ott van a célállomás, sőt már kontinenst is váltottak. 2009-től Dél-Amerika adott otthont a megmérettetésnek, 2020 óta Szaúd-Arábia. A változás folyamatos, most éppen hosszabb és még keményebb versenyre számíthatunk.
Nagyszerű műfaj a pajtalelet, vagyis amikor egy régóta ki sem nyitott garázsból vagy fészerből kerül elő valamilyen érdekes, esetleg klasszikus autó vagy motorkerékpár. De az sem kevésbé izgalmas, amikor egy tizen-huszonéves gép még a gyári csomagolásában vár további sorsára. Nemrég egy Honda Dream bukkant fel így , most pedig egy Ducati MH900e-t kínálnak eladásra saját eredeti ládájában, bontatlanul.
Még a szezon felénél sem járunk, de már most megvan a MotoGP leghúzósabb átigazolási híre: Jack Miller év végén elhagyja a Ducatit, és a gyári KTM-nél folytatja tovább, legalább 2024 végéig. Miller még Moto3-ban a KTM versenyzője volt, ott a dobogó második fokáig jutott az év végi elszámolásban, majd egyből a MotoGP-be lépett tovább, ahol küzdelmesen verekedte fel magát a Ducati gyári üléséig - tíz éve versenyez a világbajnokságon, ami alatt összesen kilencszer nyert futamot és csaknem 30 alkalommal állt dobogón.
Ma már szinte bármilyen állapotú Simsonért öldöklő küzdelem megy a használtpiacon, és a világ minden kincsét elkérik a szebbekért. Mégsem ez a haszonszerzés vezérelte a kiskunlacházai párost, amikor kettőt is meglovasítottak.
Alaposan átdolgozta háromkerekű robogóját a Piaggio. Az MP3 már külsőségeiben is jelentősen eltér az elődtől. Kapott egy teljesen új frontot, ami nagyobb a korábbinál, és jó eséllyel a szélvédelme is hatékonyabb. A fényszóró ellenben kisebb, csinosabb lett, az első irányjelzőket pedig a kerékívekbe integrálták. Szemből kicsit E. T.-t vagy egy imádkozó sáskát idéz az arca.
Amikor május végén megírtuk, hogy hamarosan bemutatja első elektromos gépét a Kawasaki, még voltak nyitott kérdések. Az biztosnak tűnt, hogy gyerekeknek szánják majd, és az Elektrode név is körvonalazódott. Ugyanakkor az optimistább tippek gyerek-krosszmotorról szóltak, míg a visszafogottabbak egy futóbiciklihez hasonló valamiről. Utóbbiaknak lett igazuk.
Frissítés: a verseny szervezői tévesen azonosították az oldalkocsis versenybaleset áldozatát. Valójában Olivier Lavorel az, aki súlyos sérülésekkel került kórházba, és társa, César Chanel nem élte túl a bukást.
Sajnos az már az edzések alatt biztossá vált, hogy nem múlik el halálos áldozat nélkül az idei Man-szigeti TT. Múlt szerdán ugyanis Mark Purslow bukott nagyot, életét már nem lehetett megmenteni. Purslow után a francia César Chanel és az ír Davy Morgan is versenybalesetben hunyt el.
A tavaly őszi EICMA-n egy sokat még nem mondó háromdimenziós modellel jelentette be a Honda, hogy hamarosan visszatér a Hornet. Idén tavasszal aztán két rövid, és nem is túl informatív kedvcsináló videóval kedveskedtek a legendás modell rajongóinak, de ekkor sem mondtak érdemi információkat a közelgő gépről. Most egy gyári vázlattal kerültünk beljebb.
Két évvel meghosszabbította szerződését Fabio Quartararo a Yamaha gyári alakulatánál. A MotoGP regnáló világbajnoka így a 2023-as és 2024-es szezonban még egészen biztosan a japánoknál versenyez. Ezzel egyúttal pontot tett a jövőjével kapcsolatos találgatások végére.
Halálos balesetet szenvedett a Man-szigeti TT-viadalon Mark Purslow. A 29 éves walesi motoros a Ballagarey kanyarban bukott Yamaha YZF-R6-osával a szerdai, negyedik időmérőn. Purslow igazi versenyrajongó családban nőtt fel, motorkerékpárjait rendszerint saját maga készítette fel a versenyekre.
Egészen gyorsan változnak a dolgok a MotoGP-ben, elég csupán arra gondolni, hogy a Suzuki éppen a kiszállásról tárgyal a Dornával. Vagy ott van például az RNF Racing csapata, amely idén két Yamahával van jelen a mezőnyben, Andrea Doviziosót és Darryn Bindert foglalkoztatva. Tavaly még Petronas-SRT-ként találtuk meg az istállót a bokszutcában. Jövőre megint nagyot változtatnak, mivel Yamaha helyett Apriliára váltanak.
Hosszú idő után tavaly feltámasztotta a Drakon nevet a Malaguti – igaz, már az olasz márka is az osztrák KSR Group fennhatósága alatt működik. Akkor először a Drakon 125 prototípusát mutatták be, most pedig egy fokkal feljebb lépnek a lépcsőn: jön a Drakon 200.