Ismét Aprilia versenymotor nyergébe ül Max Biaggi, de mielőtt bárki elkezdene kombinálni, szögezzük le, hogy nem a nagy visszatérést akarja eljátszani, hanem az olasz márka május 7-i nagy ünnepségén húzza a gázt. Afféle allstar-gálát rántanak össze a misanói pályára.
Kiszállhat a MotoGP-ből a 2022-es szezon végén a Suzuki. Bár hivatalos bejelentés e sorok írásáig nem történt, a legtöbb mértékadó külföldi sajtóorgánum egybehangzóan biztosra veszi a japán gyártó lépését. A gyártó képviselői hétfőn közölték a döntést a Jerezben tesztelő csapattal.
Újabb szereplő tűnt fel az elektromos motorkerékpárok horizontján. A spanyol cég az Urbet nevet viseli, és egyelőre tanulmány formájában mutatták meg, hogyan képzelik el a belépőt a villanyhajtású közlekedés világába. A modell a Lora néven fut, egész sportos, de azért nem túl eredeti.
Ha egy motorgyártónak van egy eredményes versenyzője valamelyik rangos sorozatban, mondjuk a MotoGP-ben vagy a Superbike-vébén, abból ügyesen lehet hasznot húzni más frontokon is. Például azzal, ha dobnak egy versenymatrica-szettet a sportgépeikre, akár a kisebb köbcentisekre is. Vagy valamire, ami egyáltalán nem sportmotor. Nyilván a Hondától sem idegen a műfaj, most éppen az RS-X-ből lett Repsol Edition.
Tovább emelkedtek a motorkerékpár-eladások Európában az idei első negyedévben. A koronavírus-járvány kitörésekor volt ugyan egy határozott beesés, tavaly viszont már egyértelmű növekedés volt megfigyelhető a szektorban, ami a jelek szerint idén is folytatódik. Januártól március végéig nyolc százalékkal több motort adtak el, mint tavaly ilyenkor.
Az indiai TVS Motors még tavaly áprilisban vásárolta fel a szebb napokat is látott Nortont. Talán ez volt a legjobb dolog, ami történhetett a márkával, ugyanis azóta egyértelműen úgy fest, fejlődési pályára álltak. A borzasztó V4 SS helyére megérkezett a számos ponton módosított V4 SV, és beindult az új gyár. Közben a cég korábbi vezérét elítélték.
A GasGast leginkább terepmotorjairól és triálgépeiről ismerhetjük, most azonban két utcai modellt lepleztek le. Ezek közös platformra épülnek, és mivel a márka ugyanúgy a Pierer Mobility Group tagja, mint a KTM, nem meglepő a szoros rokonság a KTM 690 Enduro R-rel és SMC-R-rel.
Megcsúszott a Hajdúnánásra tervezett építkezés, így nem készül el időben a magyar MotoGP-pálya – írja a 444.hu. A lap szerint egészen biztos, hogy jövőre még nem rendeznek világbajnoki futamot Magyarországon.
Sokszor írtunk már az indiai Ola Electricről, amely egyelőre mifelénk nincs ugyan jelen, de azt kommunikálja, hogy rövid időn belül globális márkává, sőt a világ legnagyobb motorgyártójává szeretne válni. Tavaly nyáron mutatták be első elektromos robogójukat, az S1-et, januárra elérték a napi ezer darabos kapacitást. De a fiatal cégek élete nemcsak játék és mese, most az első visszahívásukat kellett elrendelniük.
Ha az MV Agustáról beszélünk, nem kérdés, hogy különleges és méregdrága gépekről van szó. Motorkerékpárjaik sokszor inkább műalkotásként foghatók fel, mint közlekedési eszközként. De a most megmutatott újdonság, a Testalarga még ezek között is kitüntetett helyet foglal el.
Igen mozgalmas motorsporthétvégén vagyunk túl, mivel a portugáliai MotoGP-nagydíjon kívül a Superbike-ban is vébéfutamot rendeztek. A WSBK mezőnye Assenbe látogatott, ahol az időmérőn a címvédő Toprak Razgatlioglu volt a leggyorsabb. Méghozzá elég meggyőző fölénnyel, miután majdnem öt tizedet vert Lowesra, míg Jonathan Rea harmadik, az első forduló nagy nyertese, Alvaro Bautista pedig ötödik helyen zárt. A sérülésből visszatérő van der Mark a 15. időt motorozta BMW-jével.
Nemrég azért írtunk a kínai Colove motorgyártóról, mert a 400RR képében egy négyhengeres 400-assal idézték meg a nyolcvanas-kilencvenes évek japán klasszikusait. Most pedig egy új neo-retró géppel jelentkeztek, a 321F-fel – vagyis egészen pontosan kettővel.
Papio néven hamarosan bemutathatja elektromos minimotorját a CFMoto. Az efféle gépeknek nem a használati értéke, hanem a mókafaktora az igazi vonzereje, de eddig a Honda MSX125 Grom, vagy éppen a Kawasaki Z125 képében benzinesek uralták a szegmenst. És bár eléggé más jellegűek, a legendás Daxot és Monkey-t se feledjük. Akadnak elektromos próbálkozások is, ahogy az olasz Scarponi példája mutatja – ehhez a vonalhoz csatlakozik a kínai CFMoto.
A Yamaha MT-sorozata szinte minden szegmensét lefedi a naked bike-piacnak. Idehaza az MT-125 jelenti a belépőszintet, a csúcsot pedig az MT-10, valamint annak SP-variánsa képviseli, összesen héttagú a kínálat. Viszont vannak országok, ahol kicsit más a paletta, Indiában például nemrég bemutatták az MT-15 V2-t.
Igazi gyorsasági motoros legendákat is láthat a közönség az idei goodwoodi Festival of Speeden. Ebben az évben a rendezvény a technológiai fejlődésre koncentrál, mottója: The Innovators – Masterminds of Motorsport, avagy Az újítók – a motorsport zsenijei. Emellett természetesen a hagyománytiszteletnek, a múlt nagyjainak sem fordítanak hátat.
Sajnos a járművek és azok alkatrészeinek ellopása elég régi probléma. Autóknál például egy időben sláger volt a rádiók miatti feltörés, de sokak visszatérő rémálma az is, hogy téglákra ültetve találják kocsijukat, amelyről hiányoznak a kerekek, esetleg a fékek is. Az utóbbi években a katalizátorra is komplett bűnbandák szakosodtak, de a technika fejlődik, az elektromos autókon és motorokon például már kipufogórendszerre sincs szükség, ezért a tolvajok is más után néztek.
Nem könnyű követni az újabb és újabb járműgyártók megjelenését, az elektromos hajtású gépek piacából sokkal többen próbálnak kiharapni egy-egy szeletet, mint ahogy a belső égésűeknél megszokhattuk. A motorkerékpár-iparban ráadásul még sokkal intenzívebb a gyarapodás, mint az autóiparban. Itt van például a Horwin, amely kínai, német és osztrák központtal is rendelkezik, sőt Brazíliában is jelen vannak, de magyarországi forgalmazójuk is van.
Tavaly mutatta be első túraenduróját, a Pan Americát a Harley-Davidson, amely ráadásul eléggé be is talált. Slágerkategóriába érkezett, ahol sok gyártónak vannak már komoly tapasztalatai, de az amerikaiak lényegében egyetlen lépésben felzárkóztak. Most olyan pletykák röppentek fel, miszerint kisebb köbcentis változatok is készülhetnek belőle.
Tavaly ősszel elég nagyot szólt a bejelentés, miszerint a 2022-es szezon végével lejáró szerződésű Energica helyett 2023-tól immár a Ducati lesz a MotoE hivatalos és kizárólagos motorbeszállítója. Már csak azért is meglepő volt mindez, mert a kimondottan elektromos motorkerékpárokban utazó Energica helyét egy villanyhajtású géppel egyáltalán nem rendelkező gyártó veszi át. Kicsivel karácsony előtt meg is mutatták a V21L kódnevű prototípust.
Tavaly nyáron írtuk meg, hogy a Mandelli Group felvásárolta a motoros kiegészítőket gyártó Tucano Urbanót. Idehaza leginkább a robogós lábtakarókról ismerjük a céget, de sokféle felszerelést gyártanak, közte bukósisakokat is. Most ezen a téren próbálnak egy kis vidámságot vinni a mindennapokba, olyan nélkülözhetetlen extrákkal, mint a sisakra illeszthető színes betétek.
Új V2-es blokk szabadalmait jegyeztette be a Benelli anyacégének számító kínai Qianjiang, a gép azonban igencsak hasonlít a KTM 1301 köbcentis kéthengeresére. Ez már nem is az első ilyen eset, hiszen korábban egy sorkettessel jelentkeztek, az az osztrákok LC8c-jét idézte elég határozottan.
Nincs még egy éve sem annak, hogy a Harley-Davidson bemutatta az új Revolution Max blokk köré épülő Sportster S-t. Azt már akkor sem titkolták, hogy lesznek további variánsok, méghozzá jórészt az S alá pozicionálva. Most végre le is leplezték a legújabb belépőszintű Harley-t, a Nightstert.
Év elején írtuk meg, hogy a Royal Enfield mérnökei új platformon dolgoznak, méghozzá felfelé bővítenek: 450-es Himalayan készül. Pár részletet már akkor is megemlítettek a különböző források, méghozzá 40 lóerős teljesítményt, alsó és közepes tartományra hangolt blokkot, térhálós vázat ígértek. Most kiszivárgott még néhány adat.
Jó ideje várjuk már a kínai CFMoto legújabb sportmotorját, és bár eleinte azt reméltük, hogy egy igazán kemény sportmotorral jelentkeznek, március vége óta tudjuk, hogy sokkal visszafogottabb lesz a végeredmény, mint az előzetes pletykák mutatták. Most végre leleplezték a 450SR-t.
A tavalyi milánói motorszalonon szellőztette meg a Honda, hogy terveik között szerepel a Hornet feltámasztása. Jól csengő név, nem tűnik túl rizikósnak leporolni, de az is igaz, hogy Európában már hosszú ideje nem használták. Noha még mindig nincs túl sok konkrétum ezzel kapcsolatban, most két rövid videóval próbálják fenntartani az érdeklődést.