Hosszú ideje zajlik már az első elektromos Triumph motorkerékpár fejlesztése, legutóbb télen lehetett új információkat hallani a TE-1-ről. Akkor ott tartottak, hogy elkészült a prototípus, ám a tesztelés még a britek előtt állt. Most ezt a szakaszt is sikerrel teljesítették.
Visszahívja a GP Plus nevet viselő motoroskesztyű fekete-fehér változatát az Alpinestars. Abba ugyanis a gyártás során króm-VI került, ami nemcsak irritálhatja a bőrt és allergiás reakciókat válthat ki, hanem rákkeltő hatása is van.
Egész pontosan erről a termékről van szó:
Gyártó: Alpinestars
Termék neve: GP Plus Gloves BL/WH
Modell száma: 3556513-12
Sorozatszám: OA86990
Vonalkód: 8051194159854
Az olasz Energicát eddig lényegében elektromos sportmotorjairól és naked bike-jairól lehetett ismerni, na meg arról, hogy a MotoE beszállítói, bár utóbbi pozíciót jövőre át kell adniuk a Ducatinak. A villanyhajtással persze továbbra sem szakítanak, de megcélozták napjaink legnépszerűbb műfaját: a mugellói MotoGP-hétvégén bemutattak egy túraendurót.
Engedély nélküli leszállást hajtott végre az amerikai légierő egyik repülőgépe a Martha's Vineyard-szigeten, a személyzet egyik tagja ugyanis így fel tudott pakolni egy veterán BMW motorkerékpárt. A kihágás végül kitudódott, így felelősségre vonás következhet.
Minden akadály legyőzésére képes motorkerékpárt mutatott be a nagyrészt ismeretlen, fiatal márka, a Robo Systems. A modell neve 2x2 Ultra Bike, és ahogy a neve is jelzi, összkerékhajtású. Gyorsan ugyan nem lehet vele menni, cserébe szinte mindenféle felülettel megbirkózik.
Már megírtuk, hogy a külföldi autóknak a magyar kutakon nem jár a hatósági áras üzemanyag, csak a magyar, szlovén és szerb rendszámú autósok (ezekben az országokban van még ársapka az üzemanyagon) vásárolhatnak 480 forint/literes áron gázolajat és 95-ös benzint.
Frissítés: a Mol jelezte szerkesztőségünknek, hogy a szerb és szlovén rendszámos járművek hatósági áras tankolása csak elvi lehetőség, erről egyelőre minisztériumi döntés nem született.
A Honda még 2017-ben, a Las Vegas-i CES-en mutatta meg az önmagát állóhelyzetben egyensúlyozni képes Riding Assist tanulmányt, majd annak elektromos változatát, a Riding Assist-e nevű koncepciót. A japánok azóta sem hagyták félbe a fejlesztést, és a jelek szerint hamarosan utcai modellekben is elérhető lesz a technika.
Május elején írtunk legutóbb – és egyben először – a spanyol Urbetről, akkor a Lora nevű elektromos motorkerékpár vázlatait mutattuk meg. Azt már tudni lehetett, hogy nem sokat kell várni a tényleges bemutatóra, azóta tényleg meg is volt a leleplezés a malagai motorszalonon.
Betiltották az egykerekezést Ausztriában, aki pedig mégis felkapná kerékre a gépet, komoly bírsággal számolhat. Tízezer eurós, azaz bő 3,8 millió forintos csekkel honorálják a rendőrök az efféle mutatványokat. De a stoppie-sok sincsenek biztonságban.
Akár ezer fontos, átszámolva mintegy 450 ezer forintos bírságot is kaphatnak azok, akik a közösségi médiában posztolnak a mobil traffipaxok helyéről Észak-Walesben. Ugyanígy járhatnak azok is, akik a fényszóró felvillantásával jelzik a szembejövőknek, hogy az érintett szakaszon sebességmérés zajlik.
Idén ünnepli alapításának ötvenedik évfordulóját az M GmbH, vagyis a BMW gyári sportrészlege, amelynek nevéhez számos ikonikus BMW M modell fűződik. Noha sokáig csak autókról ismertük a logójukat, 2020-ban leleplezték az S 1000 RR motorkerékpár még hegyesebb, versenypálya-orientált változatát, az M 1000 RR-t is.
Saját korábbi körrekordját adta át a múltnak Jonathan Rea a hétvégi estorili Superbike-hétvége időmérőjén, ezzel az északír klasszis szerezte meg az első rajtkockát. Nagyon jót ment Toprak Razgatlioglu is, de 0,091 másodperccel lemaradva végül Rea mögül indulhatott, a harmadik helyet a ducatis Álvaro Bautista csípte meg.
Két hétre felfüggeszti a motorkerékpár-gyártást, valamint -leszállítást a Harley-Davidson. A döntést a beszállítói láncban tapasztalható akadozással indokolják, a jelek szerint tehát nem érkezik annyi alapanyag és részegység, mint amennyire szükség lenne. Mind a Wisconsin állambeli Menomonee Fallsban, mind a pennsylvaniai Yorkban működő üzemet érinti a leállás.
Az őszi milánói motorszalonon nagy ígéreteket tett a Kawasaki: azt mondták, már 2022 végéig bemutatnak három elektromos újdonságot, 2035-re pedig minden modelljüket részben vagy teljesen villanyhajtással képzelik el. Most közzétettek egy titokzatos kedvcsináló videót, de nem pont az jöhet, amire számítottunk volna.
Korábban a Sebesség oltárán írtunk már arról, miért is olyan csodálatos az RC30-kódú Honda VFR750R. Az 1987-ben indított Superbike-vébére épített modellből ráadásul mindössze pár ezret (a különböző források 3-5 ezer közti számokról írnak) gyártottak, a ritkasága csak még tovább fokozza az értékét. Nem csoda az sem, hogy egy ilyen kultuszgép alkatrészgyártását nemrég újraindították a japánok. Most egy valósággal makulátlan példány talált új gazdára.
Idén is megrendezte húsvéti adománygyűjtő akcióját a sheffieldi gyermekkórház, a jótékonysági kezdeményezést pedig James Toseland, a Superbike kétszeres világbajnoka karolta fel. Vezetésével összesen 7000 fontot, vagyis bő hárommillió forintot gyűjtöttek.
Certified Pre-Owned néven indít új programot a Yamaha UK, vagyis a japán gyártó egyesült királyságbeli részlege. Ennek lényege, hogy biztonságosabbá tennék a használt motorkerékpárok megvásárlását, a márkaszervizek által átvizsgált gépek kerülhetnek be a kínálatba.
A Delfast nevű, igen fiatalnak számító motor- és e-bike-gyártóról akkor írtunk legutóbb a Totalbike-on, amikor a Dnyepr márkanevet feltámasztva állítottak fel elektromos sebességrekordot. Most egészen más megvilágításban került be a nevük a hírekbe: villanyhajtású Top 3.0 mountain bike-okat adtak át az ukrán hadseregnek.
Hosszas őrlődés és titkolózás után tavaly augusztusban jelentette be Valentino Rossi, a MotoGP történetének egyik legnagyszerűbb versenyzője, hogy az idény végén felhagy a motorversenyzéssel. Így is lett, és bár az utóbbi néhány év már nem elsősorban róla szólt, azért az idei szezonban érezhető a hiánya. A Doktor nevével összeforrt a 46-os rajtszám, a sorozat illetékesei pedig úgy döntöttek, azt nem is viselheti senki más a jövőben.
A tavaly őszi milánói motorszalonon mutatta be első, igazán tereporientált túraenduróit az MV Agusta. A Lucky Explorer projekt keretein belül az 5.5 és a 9.5 lepleződött le, és bár még csak a prototípusokat, nem pedig a sorozatgyártásra kész változatot láthatta a közönség, az előrendelések elég jól pörögtek. Most kiderült, további túraendurókat is terveznek.
Nem mondhatjuk, hogy a KTM modellpalettája ne lenne elég széles, hiszen például a meztelen gépeknél a 125-ös Duke-tól az 1290 Super Duke R-ig vannak lépcsők bőven. Mégis úgy fest, vannak betömködhető lyukak. Ezt mutatja például, hogy nemrég bejelentették a 790 Duke visszatérését, most pedig egy teljes sorozatnyi 490-es motorkerékpárt kaphatunk.
Az eddigi értesüléseket mintegy megerősítve a Suzuki most hivatalosan is bejelentette, valóban tárgyalnak a MotoGP elhagyásáról, terveik szerint a szezon végével búcsúznának a gyorsaságimotoros-világbajnokságtól. Jelenleg a szakítás mikéntjéről tárgyalnak a Dornával, a sorozat globális jogtulajdonosával.
Azóta, hogy megjelentek az első hírek a Suzuki távozásáról, rögtön beindultak a találgatások a MotoGP-mezőny átrendeződéséről. A jogtulajdonos Dorna rögtön reagált, mondván nem lehet csak egyszerűen, egyoldalúan kilépni az érvényes szerződésből. Úgy tudni, a Gas Gas szívesen beszállna a megüresedő helyre, ezzel lényegében a KTM harmadik csapata lenne a királykategóriában. Hivatalos bejelentés viszont még azóta sem történt.
Múlt héten még csak belengették, most viszont teljes valójában meg is érkezett a Harley-Davidson elektromos almárkájának, a LiveWire-nek a második modellje. Az S2 Del Mar ráadásul elég meleg fogadtatásban részesült, tekintve, hogy az első kiadást, a Launch Editiont rögtön el is kapkodták.
Háromkerekű robogóval nincs tele a piac, lényegében a Yamaha Tricityt, valamint a Piaggio MP3-at említhetjük. Ott volt még a Peugeot Metropolis, de azt az olaszok kiperelték a piacról. Most a Yamaha frissíti fel a Tricity 125-öt és 155-öt.