Nem mondhatjuk, hogy a KTM modellpalettája ne lenne elég széles, hiszen például a meztelen gépeknél a 125-ös Duke-tól az 1290 Super Duke R-ig vannak lépcsők bőven. Mégis úgy fest, vannak betömködhető lyukak. Ezt mutatja például, hogy nemrég bejelentették a 790 Duke visszatérését, most pedig egy teljes sorozatnyi 490-es motorkerékpárt kaphatunk.
Az eddigi értesüléseket mintegy megerősítve a Suzuki most hivatalosan is bejelentette, valóban tárgyalnak a MotoGP elhagyásáról, terveik szerint a szezon végével búcsúznának a gyorsaságimotoros-világbajnokságtól. Jelenleg a szakítás mikéntjéről tárgyalnak a Dornával, a sorozat globális jogtulajdonosával.
Azóta, hogy megjelentek az első hírek a Suzuki távozásáról, rögtön beindultak a találgatások a MotoGP-mezőny átrendeződéséről. A jogtulajdonos Dorna rögtön reagált, mondván nem lehet csak egyszerűen, egyoldalúan kilépni az érvényes szerződésből. Úgy tudni, a Gas Gas szívesen beszállna a megüresedő helyre, ezzel lényegében a KTM harmadik csapata lenne a királykategóriában. Hivatalos bejelentés viszont még azóta sem történt.
Múlt héten még csak belengették, most viszont teljes valójában meg is érkezett a Harley-Davidson elektromos almárkájának, a LiveWire-nek a második modellje. Az S2 Del Mar ráadásul elég meleg fogadtatásban részesült, tekintve, hogy az első kiadást, a Launch Editiont rögtön el is kapkodták.
Igen összetett technikájú szörnyeteggel, az RS Q E-tronnal állt rajthoz az idei Dakar-ralin az Audi. Az akár 680 lóerős rendszerteljesítményre képes, elektromos, hatótávnövelős versenygép Mattias Ekströmmel a volánnál egy abszolút kilencedik helyet hozott végül. De hogy jön ez most a Totalbike-ra? Úgy, hogy az autó a Ducati DesertX-szel mutatott be egy kis fogócskát, elég látványos videó lett a végeredmény.
Háromkerekű robogóval nincs tele a piac, lényegében a Yamaha Tricityt, valamint a Piaggio MP3-at említhetjük. Ott volt még a Peugeot Metropolis, de azt az olaszok kiperelték a piacról. Most a Yamaha frissíti fel a Tricity 125-öt és 155-öt.
A Benelli – illetve anyacége, a kínai QJ Motor – az utóbbi időben több sportmotort is bemutatott vagy bejelentett, tavaly például elkészült a Benelli 302R. Miközben a világ az 550-es és 650-es Tornadót várja, szép csöndben kiszivárogtak a szabadalmi képek a Tornado 402R-ről.
Bő húsz éve már annak, hogy leállította a Dominator gyártását a Honda. Igaz, a túraenduró azóta sem nagyon akar kikopni, elég tartós technika és szerethető gép ahhoz, hogy érdemes legyen életben tartani ennyi idősen is. Most felmerült az esélye annak, hogy feltámasztják.
Új rekordja van az Egyesült Államok nyugat-keleti átszelésének, legalábbis ami az elektromos motorkerékpárokat illeti. Diego Cardenas korábbi 178 óra 17 perces csúcsát sikerült most jócskán megdöntenie Steven Daynek.
Új megállapodás született a Ducati és a Volkswagen között, amelynek értelmében Argentínában is készülhetnek az olasz gyártó motorkerékpárjai. Córdoba városának iparközpontjában folyik majd a gyártás, Teljesen szétszerelve, vagyis alkatrészenként érkeznek az országba a Ducatik, amelyeket ott fognak összeállítani a helyi piacra, ez pedig az importköltségek leszorítását jelenti.
Ahogy azt annak idején mi is megírtuk, a Confederate-ből nagy egyházszakadást követően két új márka nőtt ki: a Curtiss Motorcycles és a Combat Motors. Utóbbitól aztán meg is kaptuk a Confederate Wraith egyenesági leszármazottját, a Combat Wraith-et, most pedig itt egy másik újdonság, a Bomber. Oké, ezekben a vészterhes időkben nem a legszerencsésebb név egy motorkerékpárt Combat Bombernek nevezni, az igaz.
Közel háromezer motoros részvételével készült felmérés Belgiumban, amelynek eredményeként nyolc alaptípusba sorolták be a motorkerékpárral közlekedőket. A Vias kutatásában 16 év fölöttiek vehettek részt, 2.963 ember megkérdezése után az alábbi kategóriákat határozták meg.
Amikor a Harley-Davidson 2019-ben bemutatta a Bronx nevű sportos naked bike-ot, sokan már alig várták, hogy ebbe az egyébként tőlük nem megszokott irányba is lépjenek egyet az amerikaiak. Alig egy évre rá viszont kiderült, hogy elkaszálják a projektet, mivel a cég vezérigazgatója nem lelkesedett elődje tevékenységéért. Most úgy fest, mégis eljuthat a sorozatgyártásba a Bronx.
Nagyot szólt a hír, hogy a Suzuki kiszállna a MotoGP-ből a szezon végén, a Dorna pedig már rá is pirított a japán gyártóra, hogy ezt egyoldalú döntéssel nem tehetik meg. A jogtulajdonos azt is elárulta, hogy sokan érdeklődnek a gyorsaságimotoros-vébé királykategóriája iránt. Most éppen arról hallani, hogy a Gas Gas szívesen beszállna.
A Harley-Davidson szinte pontosan egy éve hozta létre almárkaként a LiveWire-t, amelynek égisze alatt az elektromos gépeket futtatják. Nem sokra rá az első ilyen nevű modellt is bemutatták, ez volt a LiveWire One. Úgy hírlik, a következő is itt van már a küszöbön: a Del Mar leleplezése május 10-ére, azaz jövő keddre várható.
Közleményt adott ki a MotoGP globális jogtulajdonosa, a Dorna a Suzuki kiszállásával kapcsolatos pletykákat követően. A szervezet közvetlenül felvette a kapcsolatot a japán gyártóval, emlékeztetve őket arra, hogy élő szerződésük van. Emiatt aztán a távozásról sem dönthetnek egyoldalúan. Közben a ma délelőttre várt hivatalos bejelentés még nem történt meg.
Ismét Aprilia versenymotor nyergébe ül Max Biaggi, de mielőtt bárki elkezdene kombinálni, szögezzük le, hogy nem a nagy visszatérést akarja eljátszani, hanem az olasz márka május 7-i nagy ünnepségén húzza a gázt. Afféle allstar-gálát rántanak össze a misanói pályára.
Kiszállhat a MotoGP-ből a 2022-es szezon végén a Suzuki. Bár hivatalos bejelentés e sorok írásáig nem történt, a legtöbb mértékadó külföldi sajtóorgánum egybehangzóan biztosra veszi a japán gyártó lépését. A gyártó képviselői hétfőn közölték a döntést a Jerezben tesztelő csapattal.
Újabb szereplő tűnt fel az elektromos motorkerékpárok horizontján. A spanyol cég az Urbet nevet viseli, és egyelőre tanulmány formájában mutatták meg, hogyan képzelik el a belépőt a villanyhajtású közlekedés világába. A modell a Lora néven fut, egész sportos, de azért nem túl eredeti.
Ha egy motorgyártónak van egy eredményes versenyzője valamelyik rangos sorozatban, mondjuk a MotoGP-ben vagy a Superbike-vébén, abból ügyesen lehet hasznot húzni más frontokon is. Például azzal, ha dobnak egy versenymatrica-szettet a sportgépeikre, akár a kisebb köbcentisekre is. Vagy valamire, ami egyáltalán nem sportmotor. Nyilván a Hondától sem idegen a műfaj, most éppen az RS-X-ből lett Repsol Edition.
Tovább emelkedtek a motorkerékpár-eladások Európában az idei első negyedévben. A koronavírus-járvány kitörésekor volt ugyan egy határozott beesés, tavaly viszont már egyértelmű növekedés volt megfigyelhető a szektorban, ami a jelek szerint idén is folytatódik. Januártól március végéig nyolc százalékkal több motort adtak el, mint tavaly ilyenkor.
Az indiai TVS Motors még tavaly áprilisban vásárolta fel a szebb napokat is látott Nortont. Talán ez volt a legjobb dolog, ami történhetett a márkával, ugyanis azóta egyértelműen úgy fest, fejlődési pályára álltak. A borzasztó V4 SS helyére megérkezett a számos ponton módosított V4 SV, és beindult az új gyár. Közben a cég korábbi vezérét elítélték.
A GasGast leginkább terepmotorjairól és triálgépeiről ismerhetjük, most azonban két utcai modellt lepleztek le. Ezek közös platformra épülnek, és mivel a márka ugyanúgy a Pierer Mobility Group tagja, mint a KTM, nem meglepő a szoros rokonság a KTM 690 Enduro R-rel és SMC-R-rel.
Megcsúszott a Hajdúnánásra tervezett építkezés, így nem készül el időben a magyar MotoGP-pálya – írja a 444.hu. A lap szerint egészen biztos, hogy jövőre még nem rendeznek világbajnoki futamot Magyarországon.
Sokszor írtunk már az indiai Ola Electricről, amely egyelőre mifelénk nincs ugyan jelen, de azt kommunikálja, hogy rövid időn belül globális márkává, sőt a világ legnagyobb motorgyártójává szeretne válni. Tavaly nyáron mutatták be első elektromos robogójukat, az S1-et, januárra elérték a napi ezer darabos kapacitást. De a fiatal cégek élete nemcsak játék és mese, most az első visszahívásukat kellett elrendelniük.