A hónap elején még csak beszéltek elektromos terveikről a Yamaha vezetői, nem sokkal később viszont már felfedték az új Neo's-t, amely teljesítményben és menettulajdonságokban nagyjából az ötvenes benzinesek szintjét hozza. Most pedig itt van egy másik újdonság, az E01, amely egy kategóriával feljebb játszik, és a 125-ös belső égésűek ligájára tör rá.
Február végén mutatott először sejtelmes képeket a Honda a készülőben lévő café racerről, a Hawk 11-ről. Noha a hivatalos bemutatót csak a hétvégén esedékes Tokyo Motorcycle Show-n tartják, már most megmutatták teljes egészében az újdonságot.
Ha Keanu Reeves nevét említjük, akkor két elég közismert tulajdonsága szokott gyorsan előkerülni – mármint azon kívül, hogy nagyon jó színész. Az egyik, hogy igazán jó fej és közvetlen, nem egy elszállt, érinthetetlen egobajnok, a másik pedig, hogy imádja a motorkerékpárokat. Barátjával, Gard Hollingerrel együtt alapítottak is egy márkát Arch Motorcycle néven, amelynek első modelljét, a KRGT-1-et öt éve leplezték le.
Humanitárius segéllyel támogatja Ukrajnát a Yamaha Motor. A japán motorkerékpár-gyártó 700 ezer dollárt, azaz közel 240 millió forintot ajánlott fel, ezt az összeget a Japan Platform nevű nonprofit szervezeten keresztül juttatják el a rászorulók számára.
Az egyik legismertebb motorosruházat- és felszerelésgyártó Dainesével kapcsolatban az utóbbi években már többször felröppent a pletyka, hogy többségi tulajdonosa szabadulna a márkától. Ezeket az értesüléseket aztán vagy cáfolták, vagy egyszerűen csak nem követték tettek a szavakat. Mostanáig.
Mindössze szűk három évvel ezelőtt döntött úgy a KTM, hogy a KTM 790 Duke-ot frissítés helyett egyszerűen leváltja a 890 Duke-kal. A nagyobb lökettérfogatú, erősebb blokkhoz komoly körítést is rittyentettek. Idővel azonban a jelek szerint úgy érezték, lenne hely a piacon a 790 Duke-nak is, megférhet egymás mellett a két modell.
Elég fájdalmas mutatványt sikerült előadnia annak a motorosnak, aki a szántódi révnél próbált vagánykodni. Komppal érkezett meg a településre, de a hajót elhagyva már az első utcában odahúzta a gázt, és felkapta egykerékre a gépet, csakhogy közben utasa lepottyant mögüle.
Február közepén már egy kiszivárgott prospektus képein láthattuk a Royal Enfield legfrissebb modelljét, a Himalayan lecsupaszításával és enyhe átfaragásával előállított Scram 411-et. Most végre hivatalosan is bemutatták az indiai scramblert, ami igen vagányra sikerült.
Több mint negyven év után visszatér Európába a Honda Dax. Az ST125 gyári kódot viselő legendás modell legfrissebb változata is megőrizte a jellegzetes formájú vázat, amely a nyereg végétől a kormányig fut, egy T alakzatot mintázva. A név a tacskóra, vagyis a Dachshundra utal, mivel az összkép leginkább egy rajzfilmszerű kutyára emlékeztet a gyáriak szerint.
Ötvenegy éves korában elhunyt Chris Pfeiffer. A német motoroslegenda öngyilkosságot követett el a hétvégén. Már régóta küzdött mentális problémákkal, végül nem tudott felülkerekedni a depresszión.
Pár napja írtuk meg, milyen elképzelései vannak a Yamahának az elektromos járművekkel kapcsolatban. Akkor arról is szó volt, hogy hamarosan bemutathatják az első, igazán széles rétegeknek szánt villanyrobogójukat, amely a múltban is használt, és nem is rosszul csengő Neo's nevet kapja.
A Ducatinál már-már hagyomány, hogy minden izmosabb gépből elkészítik az SP, vagyis Sport Production változatot. Így volt ez a Panigale V4-gyel is, ám nem álltak meg ennyinél, most leleplezték a V4 SP2-t is.
Újra elérkezettnek látta a ráncfelvarrás idejét a GSX-S125 meztelen gép esetében a Suzuki. Ez persze, ahogy ilyenkor lenni szokott, részben néhány új színt jelent: kék-ezüstöt, fekete kerekekkel, fekete, kék kerekekkel, valamint fehér, piros kerekekkel. De nem merül ki ennyiben a fészlift.
A nagy, tradicionális motorgyártók egyelőre nem kényeztetik el a vevőket mindenféle elektromos gépekkel, az efféléket inkább a kis, fiatal, kimondottan elektromobilitásban utazó cégeknél érdemes keresni. Persze időről időre azért feltűnnek villanyrobogók vagy gyerekmotorok, utóbbira jó példa az Indian eFTR Mini, vagy éppen a Honda újdonsága, a CRF-E2.
Nem szállít több motorkerékpárt Oroszországba a Honda. Ezt a lépést hivatalosan a forgalmazással kapcsolatos, valamint a pénzügyi folyamatokat érintő nehézségekkel indokolják, de a sorok között olvasva azért elég nyilvánvalónak tűnik a helyzet, hiszen korábban több nagyvállalat, köztük techóriások és autóipari szereplők is csatlakoztak a bojkotthoz, aminek kiváltó oka az oroszok ukrajnai inváziója.
Moped néven kezdte pályafutását a Black Tea első motorkerékpárja, de mire a sorozatgyártást elérte, Bonfire S szerepelt a gépkönyvében. Ez egy négy lóerős elektromos modell, a városi használathoz ideális menettulajdonságokkal. Viszont azt már a leleplezéskor is tudni lehetett, hogy hamarosan erősebb változatok jönnek.
Tavaly nyáron írtunk legutóbb az elektromos gépekben utazó, fiatal brooklyni vállalat, a Tarform elektromos gépéről, a Lunáról. Akkor derült ki ugyanis, hogy a korábban már megszellőztetett Scrambler Edition nevű, scrambleres stílusú kivitel mellé elkészítik a Racer Editionnek keresztelt café racert is.
Alighanem a motorkerékpár-ipar egyik legnagyobb túlélője a Buell márka. Megannyi hattyúdalukat írtuk már meg, de szívósabbak annál, mint hogy feladják. Most két új modell jelzi legfrissebb visszatérésüket. Ráadásul mindkettőről azt mondják: kategóriája leggyorsabb és legerősebb gépe.
Változásokat jelentett be a Nemzetközi Motor Szövetség, vagyis a FIM több versenysorozat idei naptárát illetően. Erre az orosz-ukrán háború miatt volt szükség, hiszen ezekben az országokban is rendeztek volna fordulókat.
A téli szünet után az előző hetekben már mozgolódott a MotoGP mezőnye, mostanra túl vannak a hivatalos teszteken. Sőt, ezen a hétvégén rajtol a 2022-es szezon, az első versenynek szokás szerint Katar ad otthont.
A Yamaha egy ideje már ígérgeti, hogy nagyobb hangsúlyt fektet az elektromos modellekre. Bár EMF néven már bemutattak egy villanyrobogót, ám ez csak a Távol-Keleten lesz kapható. Igaz, közben a korábbi tanulmánnyal együtt megismert E01 nevet is levédették, és arról beszéltek, hamarosan gyártásba kerülhet a modell. Most a jövőre vonatkozó terveiket ismertették.
Az elmúlt napokban számos nagy cég vezetett be valamiféle szankciót Oroszországgal szemben Ukrajna lerohanása miatt. Az autóipar szereplői sem maradtak ki mindebből, legutóbb például a General Motors, a Jaguar és a BMW döntött a kivonulás mellett. Arra viszont kevesebb példát láttunk, hogy egy-egy vállalatvezető nyíltan menjen neki Vlagyimir Putyinnak.
Egy Ducati Panigale V4 R nyergében vág neki az idei Man-szigeti TT-nek Michael Dunlop. Ez persze nem olyan nagy meglepetés, mert már 2020-ban is az olasz géppel induló Paul Bird Motorsport színeiben állt volna rajthoz az ír klasszis, csakhogy a járványhelyzet miatt a Man TT előző két kiírása elmaradt.
Tavaly ünnepelte fennállása 75. évfordulóját a Vespa, amely ma már nemcsak egyszerű motormárka, hanem luxuscikk, sőt egyfajta önkifejezési forma is. A jeles alkalomra természetesen speckó modellekkel is készültek, az pedig már egy friss felmérésből derült ki, hogy a márka mintegy 324 milliárd forintot ér. Most a Lego jóvoltából folytatódhat az ünneplés, hiszen a jubileumra egy klassz készletet állítottak össze.
Január elején írtuk meg, hogy a kínai Colove a nyolcvanas-kilencvenes évek négyhengeres, 400 köbcentis japán sportmotorjainak szellemi örökségét porolja le és viszi tovább, ugyanis éppen egy ilyen blokkot fejlesztenek, hamarosan pedig a köré épülő motorkerékpárt is leleplezik. Most meg is érkezett a 400RR.