Február közepén írtunk arról a Kawasaki ZX-7R-ről, amely 1992 óta eredeti ládájában várja a megváltást. Egy eleve ritka gépről van szó, amely homologizációs céllal készült, de az értékét tovább növeli az, hogy soha egyetlen kilométert sem futott még.
A Yamaha a 2022-es Dakaron a negyedik helyen végzett, az elmúlt évek sikertelensége pedig betette a kaput a japán márkánál, és bejelentették, hogy kiszállnak a Dakarból és a raliversenyzésből, legalábbis gyári csapattal nem lesznek jelen. Ez egy nagyon súlyos döntés, tekintve, hogy a Yamaha az elmúlt negyven évben stabil szereplője volt a világ legnagyobb terepversenyének. Ez a bejelentés kizárólag a motorkerékpáros kategóriát érinti, a quadokkal továbbra is indulnak.
Úgy tűnik, a Zero Motorcycles modelljei egyre népszerűbbek a rendfenntartó szervek körében. Az amerikai rendőrök már lassan tíz éve használnak ilyen elektromos gépeket, sőt a kolumbiai kollégáiknál is vannak állományban Zerók. Annak is négy éve már, hogy megírtuk, a magyar készenléti rendőrök FX6.5-ösöket vettek. Most a svájciakkal bővült a kör.
Egy vérbeli café racer bemutatására készül a Honda, és most már nem is titkolják a szándékukat. Egy teaser fotót és egy rövid videót is közzétettek a motorkerékpárról, amelynek immár a neve is ismert: Hawk 11.
Nagy volt az öröm a Suzukinál 2020-ban, Joan Mir ugyanis megnyerte a MotoGP világbajnoki címét. A csapatot akkor még Davide Brivio vezette, aki azonban az örömmámor közepette le is lépett, hogy 2021 januárjában átvegye az Alpine F1-es csapatát. A Suzukinál ekkor a projektvezető Szahara Sinicsi létrehozott egy irányítóbizottságot, amelynek fejeként ő maga lett az ideiglenes csapatfőnök. Most viszont sikerült egy igazi veteránt magukhoz csábítani.
Idén ünnepli fennállása nyolcvanadik évfordulóját a Rieju – bár a spanyol márka megalapításának már ennél korábban is voltak előzményei. Végül azonban 1942-ben kezdtek kerékpárokat, kicsivel később benzinmotoros rásegítéssel ellátott bicikliket készíteni. A kerek évfordulót egy limitált példányszámú enduróval ünneplik.
Egészen ígéretes elektromos supermotót mutatott be a portugál Axiis. A gépet Liion névre keresztelték, amiben ott van a márkanévbe is becsempészett dupla i-betű, így egyszerre utalhat az oroszlánra, mint nagy és erős állatra, valamint a lítium-ionra, ha már úgyis villanyhajtásról van szó.
Limitált szériás motorkerékpárt és hozzá passzoló órát dobott piacra a Triumph és a Breitling. Ami az együttműködés kétkerekű részét illeti, a Breitling Speed Twin névre keresztelt gép elsősorban külsőségekben tér el az alapmodelltől.
Igazi amerikai stílusú szupertúrázót mutatott be az Indian. A Pursuit az eleve túraorientált Challengerre épül, azonban annál is még jobban igyekeztek alkalmassá tenni a hosszú utazásokra.
A hónap elején írtuk meg, hogy a KTM meghirdette a meztelen februárt, ennek jegyében pedig két bemutatót is tartanak. Egyrészt a 890 Duke R modellfrissített verzióját, másrészt a 890 Duke GP-t leplezik le. Előbbi már két héttel ezelőtt meg is történt, noha némi csalódást azért okoztak mindazoknak, akik valami komolyabbra számítottak: egy új dizájnnal tudták le az egészet.
Zseniális szezont futott tavaly a MotoGP-ben Francesco Bagnaia. A Ducati olasz pilótája elképesztő hajrával tette nagyon szorossá a bajnoki végjátékot, az utolsó hat futamból négyet megnyert, de végül így is csak második helyen zárt, 26 ponttal Fabio Quartararo mögött. Most pedig biztossá vált, hogy a 2024-es idény végéig marad a vörösöknél.
A kínai Benda motorkerékpár-gyártó arról ismert, hogy messze nem úgy működnek, mint a mindenkit lemásoló távol-keleti műhelyek. Ők igenis törekszenek az egyediségre, az eredetiségre és az újításokra. Tavaly ennek jegyében mutatták meg az LFC700 cruisert, és ha már van egy rendes sornégyes blokkjuk, miért ne építenék be másba is?
A Lightning Motorcycles neve ismerősen csenghet, ha másért nem is, legalább azért, mert az első gyártók között készítettek komolyan vehető elektromos motorkerékpárt. 2014-ben leleplezték az LS-218-at, amely a típusnévben is megjelenő 218 mérföld per órás, azaz 350 km/h-s végsebességével a világ leggyorsabb utcán is használható, sorozatgyártású gépének címére pályázott.
Frissítette ötszáz köbcentis modelljei a Honda, így a CBR500R, a CB500F és a CB500X egyaránt megújult. A változtatások nem merülnek ki a külsőségekben, a technikához is nyúltak a japánok.
Nem igazán titkolta a Royal Enfield, hogy erre az évre egy scrambler bemutatásával is készülnek. A Himalayan-alapú Scram 411-ről eddig nem tudtunk túl sokat, most azonban a Bullet Guru jóvoltából kiszivárgott a hivatalos prospektus.
Alig pár napja lengette be a Ducati, hogy a tavaly őszi-téli mintát követve hamarosan megint szépen elosztva, egyesével mutatja be idei újdonságait. Akkor még csak találgattunk, hogy mik lehetnek ezek, a legtöbb forrás Panigale V4 R-t és SP2-t jósolt, de a harmadikra tippelni se nagyon lehetett. Most talán éppen ezzel a rejtélyes géppel nyitották a sort: az XDiavel Nerával.
John McGuinness vitathatatlan legendája a Man-szigeti TT versenyeknek. Összesen huszonhárom futamgyőzelmet tudhat magáénak, ennél többet (huszonhatot) csak a szintén emblematikus egyéniségnek mondható Joey Dunlop tudott megnyerni. Azonban McGuinness idén már ötvenéves lesz, és úgy döntött, lassan ideje felhagyni a száguldással.
Hétfőn mi is megírtuk a hétvégi hivatalos MotoGP-teszt eredményeit, az indonéziai körözgetés azonban nemcsak azért érdemelt említést, mert az utolsó ilyen lehetőség volt a szezonrajt előtt. Sajnos volt némi negatív visszhang is, a pilóták ugyanis a pálya minőségére panaszkodtak. Sok helyen – sőt, szinte mindenhol – koszos, sáros volt az aszfalt, Pecco Bagnaiát karon is találta egy felcsapott kavics.
Egy ideje vártuk már a Yamaha Ténéré 700 leginkább tereporientált változatát, a Raidet. A prototípust az őszi milánói szalonon mutatták meg a japánok, egy hónappal ezelőtt pedig már a végleges változatról is napvilágot láttak szabadalmi képek. Most végre itt a nagy leleplezés, ráadásul a név sem az, amire eddig számítottunk. Az újdonságot úgy hívják: World Raid.
A Harley-Davidson komolyan gondolja az indiai jelenlétet, ezt korábban már a Street 500 és Street 750 modellekkel is megmutatták. Most úgy gondolhatták, egy kis hírverés soha nem árt, ezért fogták a márka egyik legfrissebb modelljét, a Sportster S-t, és felállítottak vele egy rekordot.
A Ducati tavaly ősszel kéthetente mutatott be egy-egy újdonságot, de úgy fest, nem lőtték el minden puskaporukat. Máris betáraztak három friss modellt, amelyeket a következő szűk egy hónap alatt lepleznek le.
Igazán különleges Kawasaki került terítékre az Iconic Motorbike Auctionsnél. Ez a limitált szériás ZX-7R ugyanis 1992 óta az eredeti ládájában pihen, soha nem szerelték még fel rá az első kerekét. Most a várakozások szerint nagyjából a világ összes pénzéért találhat új gazdára.
Az egy héttel ezelőtti, szepangi hétvége után most Indonéziában tartott tesztet a MotoGP mezőnye. A Mandalika International Street Circuit nevű pálya még mindenki számára ismeretlen volt, hiszen csak tavaly ősszel adták át, és a Superbike-vébé versenyzői avatták fel. A gyorsasági-vébé versenynaptárába 2022-re került be először a helyszín, márciusban látogat el oda a sorozat, a katari idénynyitó után.
Nagyot szólt a hír decemberben, hogy az elsősorban az autótuning világában jól ismert Brabus rárepül a motorokra is, méghozzá a KTM-mel összefogva készítik el az osztrák gyártó kőkemény hipercsupaszának, a 1290 Super Duke R-nek az átiratát. Sokat nem is kellett rá várni, ma bemutatták a KTM Brabus 1300 R-t.
A Norton történetének utóbbi fejezete finoman szólva sem volt sikersztori, elég talán, ha csak a borzasztó minőségben összeszerelt V4 SS-re emlékszünk vissza. Most nagyon úgy néz ki, hogy az indiai TVS irányítása alatt rendeződnek a dolgok, legalábbis elkészült a V4 SS átfésült változata az SV, és felépült az új, minden igényt kielégítő gyár is. Viszont az ex-vezér Stuart Gardner körül még nincs minden rendben.