Az elektromobilitással foglalkozó cégek keleten is egymás után nőnek ki a földből. Indiában 2020-ban alapította az ország két legnevesebb műszaki egyeteme az Oben nevű vállalatot, egyúttal pedig bejelentették, hogy Rorr néven érkezik majd első saját, teljesen elektromos modelljük. Most be is váltották az ígéretet.
A KTM is elkészíti a maga verzióját a Husqvarna E-Pilen tanulmány alapjaira – derült ki a Pierer Mobility Group befektetők számára elkészített jelentéséből. A Husky villanyos café racerét még tavaly áprilisban mutatták meg, azóta pedig kiderült, hogy Freerider néven a Bajaj is hozzányúl a koncepcióhoz.
Legutóbb tavaly márciusban közölt érdemi információkat készülő villanymotorjáról, a TE-1-ről a Triumph. A brit gyártó a Williams Advanced Engineering, az Integral Powertrain, valamint a warwicki egyetem segítségével fejleszti az elektromos gépet, mostanra pedig teljesen elkészült a prototípus, kezdődhet a tesztelés.
Tegnap, 2022. február 7-én edzés során halálos balesetet szenvedett a 16 éves Jakub Gurecky, a Northern Talent Cup 2021-es bajnoka. A cseh versenyző idén már a világbajnokság előszobájának számító Red Bull Rookies Cupban húzta volna a gázt.
A KTM pár napja belengette, hogy idén meztelen februárt tartanak. Na, nem arról van szó, hogy a mérnökök és összeszerelők ádámkosztümben járnak dolgozni ebben a hónapban – sokkal inkább két új vagy legalábbis frissített naked bike bemutatására utaltak. Mi is elmerengtünk azon, hogy vajon hová lehet még reszelgetni a 890 Duke R-t, hiszen eddig is elég hegyes volt a 119 lovas sorkettessel, WP Apex futóművel, Brembo Stylema fékekkel, és egy sor elektronikai finomsággal.
Pár napja megírtuk a MotoGP-szezont megelőző első, több csapatot is felvonultató privát teszt eredményeit, és jól látszott, hogy az Apriliák tempója biztató, Maverick Viñalest és Aleix Espargarót a többiek megközelíteni is csak alig-alig tudták. A jó forma kitartott a hivatalos szepangi tesztre is.
Sébastien Loeböt aligha kell bárkinek bemutatni. Amellett, hogy rekordot jelentő kilenc alkalommal nyerte meg a rali-világbajnokságot, szívesen kipróbálja magát más sorozatokban is. Egy ideig a Pikes Peak-i hegyi felfutó rekordját is ő tartotta, idén pedig második lett a Dakaron, ahonnan a Monte-Carlo-rali helyszínére utazott, hogy megnyerje a versenyt. 47 évesen.
Jó ideje piacon van már a Husqvarna Vitpilen és Svartpilen, ezekkel a neo-retró gépekkel a svédek részben a fiatalokat próbálták behúzni a motorozás megszállottjai közé, jól felismerve, hogy a kis köbcentis modellek zöme leginkább diszkontmotor. Most elérkezett a frissítés ideje.
Nagyszerű érzés lehet elsőként felülni egy új motorral, vagy saját kezűleg lehúzni a fóliát az autónkról. Mégis van, aki olyannyira képes önfegyelmet gyakorolni, hogy akár évtizedeken át gyári ládájában őrizgeti a gépet. Így esett ezzel a Honda Dreammel is, amelyet 1998-ban szállítottak le új tulajdonosának, aki viszont soha nem rakta össze.
Egy háromnapos teszttel lényegében elkezdődött a felkészülés az idei MotoGP-szezonra, bár ezúttal Szepangban még közel sem volt teljes a mezőny, leginkább tesztpilóták köröztek, de azért néhány állandó versenyző is pályára gurult. Az Aprilia tempója egészen biztató volt.
Még a 2019-es EICMA-n mutatta be a 790 Duke R örökébe lépő 890 Duke R-t a KTM, most pedig elérkezett a modellfrissítés ideje. Ennek jegyében meghirdették a meztelen februárt, amikor is a ráncfelvarrott R mellett egy GP-jelzésű variánst is lelepleznek majd.
Tavaly ünnepelte fennállása ötvenedik évfordulóját a CCM, de úgy gondolták, erre az esztendőre is tartogatnak még jubileumi különlegességet. Ennek jegyében a Spitfire-ből készült el a Heritage '71, amely a cégalapító Alan Clews úttörő munkássága előtt tiszteleg.
Elég nagyot szóltak az őszi milánói szalonon az MV Agusta első, igazán keményvonalas túraendurói, mert bár eddig is ott volt a Turismo Veloce, a friss Lucky Explorerek sokkal terep-orientáltabbak lesznek. Bár az első példányok leszállítására még várni kell, de az előrendelés nyitott, és elég jól is szalad a szekér.
Év elején már belengette az Indian, hogy hamarosan leleplezik a Scout sorozat legújabb tagját, a Scout Rogue-ot. Most el is jött a bemutató ideje, és kiderült, hogy kétféle változatban, ezres és ezeregyes blokkal kínálják majd a modellt. Közös viszont ezekben, hogy a fekete szín dominál rajtuk.
Ha motorépítésről és customokról van szó, talán nem a Ducati az első név, amely eszünkbe jut. Persze most sem arra kell gondolni, hogy valami merész hónaljszárítóval vagy majomringatóval kínálnak meg egy porig ültetett Panigalét, de az olasz gyártó elindította Ducati Unica nevű programját, amellyel azoknak próbálnak a kedvében járni, akik egy kicsit szeretnének kitűnni a tömegből. Már amennyire egy bármilyen Ducati tömegcikknek számít egyáltalán.
Autóknál már elég elterjedt a hibrid, plug-in hibrid és lágy hibrid technológia, utóbbi konkrétan annyira, hogy vannak már márkák, akik nem is kínálnak benzinmotort enyhe rásegítés nélkül Motoron ez még nem igazán jellemző, de most a Yamaha bemutatott egy hibrid robogót, a Fazziót.
Kínai motorgyártóból talán éppen eggyel több van, mint égen a csillag, és a rengeteg gátlástalan másoló mellett azért egyre inkább akadnak olyanok is, akik emészthető megjelenésű gépeket készítenek, komolyan vehető technikával, normális minőségben. Ritka, de van köztük, aki eredeti ötletekkel próbál nevet szerezni magának, ilyen a Benda is.
Még szinte ki sem hűlt Kimi Räikkönen Forma-1-es Alfa Romeójának vezetőülése, a Jégember a jelek szerint máris megtalálta a következő kihívást. A technikai sportoktól nem szakad el, bár nem autós szakágban, és nem is versenyzőként folytatja. A Kawasaki Team Green MXGP csapatnál, tehát a motokrossz-vébén kapott vezetői pozíciót.
Tavaly decemberben mutatták be a Stark Varg elektromos krosszmotort, melyre 24 óra alatt 1000 rendelés futott be. A körülbelül 4,3 millió forintos motor 80 lóerős teljesítményt és 938 (!) Nm-es forgatónyomatékot ígér, miközben akár 6 órás üzemidőre képes egy töltéssel, illetve töltőáramtól függően 1-2 óra alatt feltölthető. A tömege némileg több a 450-es krosszgépeknél, a Varg 110 kilót nyom.
A Kawasaki tavaly mutatta be a hibrid motorjának a tanulmányváltozatát, amihez most annyit tettek hozzá, hogy 2025-ig több mint 10 elektromos és/vagy hibrid motorkerékpárt kívánnak bemutatni. Ezek működésébe a japán cég legújabb szabadalmain keresztül nyerhetünk egy kis betekintést.
A Harley kigurította a fényre a 2022-es újdonságai közül az új Low Rider S-t és ST-t, a Road Glide ST-t és a Street Glide ST-t, melyekben egyaránt a 117-es, azaz 1916 köbcentis Milwaukee-Eight dolgozik, mely 170 Nm nyomatékot ad le 3500-as fordulaton - ez a Harley csúcs V2-ese, amelyet eddig csak a CVO modellekbe építettek.
Akár a motorkerékpár lefoglalásával is büntethetők Dániában azok, akiket veszélyes vagy szabálytalan manővereken érnek. A tavaly márciusban bevezetett szankcióval – ahogy fogalmaznak – az őrült motorosokat akarják kiszorítani az utakról, a rendszer működni látszik.
A brit Sam Sunderlanddel a nyeregben húzta be története első Dakar-győzelmét a GasGas. A motorost természetesen ünneplik hazájában, erre a nagy örömre pedig szépen rá lehet fűzni egy olyan különmodellt, mint az ugyancsak brit CCM által a Spitfire Scramblerből faragott Rallye 600. A CCM Dakar-tisztelgése jó eséllyel akkor is elkészült volna, ha nem Sunderland győz, de így azért sokkal nagyobbat szól.
Egy francia férfi nagyon ráharapott a 3D nyomtatás ízére, meg amúgy macskája is van, így adta magát, hogy vicces hülyeségeket nyomtasson a kedvenc négylábújának. A lehetőségek tárháza praktikusan végtelen, hiszen bármilyen, embereknek szánt fejfedő komikusan mutat cicára adaptált verzióban.
Az elektromos gépek világában tett egy újabb lépést előre a Yamaha azzal, hogy bemutatták az EMF villanyrobogót, méghozzá könnyedén cserélhető akkumulátorral. A hasonló megoldások kulcsfontosságúak lehetnek az elektromobilitás terjedésében, hiszen enyhítik a hatótávpara és a hosszú töltési idők okozta fejfájást.