Pár napja írtuk meg, milyen elképzelései vannak a Yamahának az elektromos járművekkel kapcsolatban. Akkor arról is szó volt, hogy hamarosan bemutathatják az első, igazán széles rétegeknek szánt villanyrobogójukat, amely a múltban is használt, és nem is rosszul csengő Neo's nevet kapja.
A Ducatinál már-már hagyomány, hogy minden izmosabb gépből elkészítik az SP, vagyis Sport Production változatot. Így volt ez a Panigale V4-gyel is, ám nem álltak meg ennyinél, most leleplezték a V4 SP2-t is.
Újra elérkezettnek látta a ráncfelvarrás idejét a GSX-S125 meztelen gép esetében a Suzuki. Ez persze, ahogy ilyenkor lenni szokott, részben néhány új színt jelent: kék-ezüstöt, fekete kerekekkel, fekete, kék kerekekkel, valamint fehér, piros kerekekkel. De nem merül ki ennyiben a fészlift.
A nagy, tradicionális motorgyártók egyelőre nem kényeztetik el a vevőket mindenféle elektromos gépekkel, az efféléket inkább a kis, fiatal, kimondottan elektromobilitásban utazó cégeknél érdemes keresni. Persze időről időre azért feltűnnek villanyrobogók vagy gyerekmotorok, utóbbira jó példa az Indian eFTR Mini, vagy éppen a Honda újdonsága, a CRF-E2.
Nem szállít több motorkerékpárt Oroszországba a Honda. Ezt a lépést hivatalosan a forgalmazással kapcsolatos, valamint a pénzügyi folyamatokat érintő nehézségekkel indokolják, de a sorok között olvasva azért elég nyilvánvalónak tűnik a helyzet, hiszen korábban több nagyvállalat, köztük techóriások és autóipari szereplők is csatlakoztak a bojkotthoz, aminek kiváltó oka az oroszok ukrajnai inváziója.
Moped néven kezdte pályafutását a Black Tea első motorkerékpárja, de mire a sorozatgyártást elérte, Bonfire S szerepelt a gépkönyvében. Ez egy négy lóerős elektromos modell, a városi használathoz ideális menettulajdonságokkal. Viszont azt már a leleplezéskor is tudni lehetett, hogy hamarosan erősebb változatok jönnek.
Tavaly nyáron írtunk legutóbb az elektromos gépekben utazó, fiatal brooklyni vállalat, a Tarform elektromos gépéről, a Lunáról. Akkor derült ki ugyanis, hogy a korábban már megszellőztetett Scrambler Edition nevű, scrambleres stílusú kivitel mellé elkészítik a Racer Editionnek keresztelt café racert is.
Alighanem a motorkerékpár-ipar egyik legnagyobb túlélője a Buell márka. Megannyi hattyúdalukat írtuk már meg, de szívósabbak annál, mint hogy feladják. Most két új modell jelzi legfrissebb visszatérésüket. Ráadásul mindkettőről azt mondják: kategóriája leggyorsabb és legerősebb gépe.
Változásokat jelentett be a Nemzetközi Motor Szövetség, vagyis a FIM több versenysorozat idei naptárát illetően. Erre az orosz-ukrán háború miatt volt szükség, hiszen ezekben az országokban is rendeztek volna fordulókat.
A téli szünet után az előző hetekben már mozgolódott a MotoGP mezőnye, mostanra túl vannak a hivatalos teszteken. Sőt, ezen a hétvégén rajtol a 2022-es szezon, az első versenynek szokás szerint Katar ad otthont.
A Yamaha egy ideje már ígérgeti, hogy nagyobb hangsúlyt fektet az elektromos modellekre. Bár EMF néven már bemutattak egy villanyrobogót, ám ez csak a Távol-Keleten lesz kapható. Igaz, közben a korábbi tanulmánnyal együtt megismert E01 nevet is levédették, és arról beszéltek, hamarosan gyártásba kerülhet a modell. Most a jövőre vonatkozó terveiket ismertették.
Az elmúlt napokban számos nagy cég vezetett be valamiféle szankciót Oroszországgal szemben Ukrajna lerohanása miatt. Az autóipar szereplői sem maradtak ki mindebből, legutóbb például a General Motors, a Jaguar és a BMW döntött a kivonulás mellett. Arra viszont kevesebb példát láttunk, hogy egy-egy vállalatvezető nyíltan menjen neki Vlagyimir Putyinnak.
Egy Ducati Panigale V4 R nyergében vág neki az idei Man-szigeti TT-nek Michael Dunlop. Ez persze nem olyan nagy meglepetés, mert már 2020-ban is az olasz géppel induló Paul Bird Motorsport színeiben állt volna rajthoz az ír klasszis, csakhogy a járványhelyzet miatt a Man TT előző két kiírása elmaradt.
Tavaly ünnepelte fennállása 75. évfordulóját a Vespa, amely ma már nemcsak egyszerű motormárka, hanem luxuscikk, sőt egyfajta önkifejezési forma is. A jeles alkalomra természetesen speckó modellekkel is készültek, az pedig már egy friss felmérésből derült ki, hogy a márka mintegy 324 milliárd forintot ér. Most a Lego jóvoltából folytatódhat az ünneplés, hiszen a jubileumra egy klassz készletet állítottak össze.
Január elején írtuk meg, hogy a kínai Colove a nyolcvanas-kilencvenes évek négyhengeres, 400 köbcentis japán sportmotorjainak szellemi örökségét porolja le és viszi tovább, ugyanis éppen egy ilyen blokkot fejlesztenek, hamarosan pedig a köré épülő motorkerékpárt is leleplezik. Most meg is érkezett a 400RR.
Február közepén írtunk arról a Kawasaki ZX-7R-ről, amely 1992 óta eredeti ládájában várja a megváltást. Egy eleve ritka gépről van szó, amely homologizációs céllal készült, de az értékét tovább növeli az, hogy soha egyetlen kilométert sem futott még.
A Yamaha a 2022-es Dakaron a negyedik helyen végzett, az elmúlt évek sikertelensége pedig betette a kaput a japán márkánál, és bejelentették, hogy kiszállnak a Dakarból és a raliversenyzésből, legalábbis gyári csapattal nem lesznek jelen. Ez egy nagyon súlyos döntés, tekintve, hogy a Yamaha az elmúlt negyven évben stabil szereplője volt a világ legnagyobb terepversenyének. Ez a bejelentés kizárólag a motorkerékpáros kategóriát érinti, a quadokkal továbbra is indulnak.
Úgy tűnik, a Zero Motorcycles modelljei egyre népszerűbbek a rendfenntartó szervek körében. Az amerikai rendőrök már lassan tíz éve használnak ilyen elektromos gépeket, sőt a kolumbiai kollégáiknál is vannak állományban Zerók. Annak is négy éve már, hogy megírtuk, a magyar készenléti rendőrök FX6.5-ösöket vettek. Most a svájciakkal bővült a kör.
Egy vérbeli café racer bemutatására készül a Honda, és most már nem is titkolják a szándékukat. Egy teaser fotót és egy rövid videót is közzétettek a motorkerékpárról, amelynek immár a neve is ismert: Hawk 11.
Nagy volt az öröm a Suzukinál 2020-ban, Joan Mir ugyanis megnyerte a MotoGP világbajnoki címét. A csapatot akkor még Davide Brivio vezette, aki azonban az örömmámor közepette le is lépett, hogy 2021 januárjában átvegye az Alpine F1-es csapatát. A Suzukinál ekkor a projektvezető Szahara Sinicsi létrehozott egy irányítóbizottságot, amelynek fejeként ő maga lett az ideiglenes csapatfőnök. Most viszont sikerült egy igazi veteránt magukhoz csábítani.
Idén ünnepli fennállása nyolcvanadik évfordulóját a Rieju – bár a spanyol márka megalapításának már ennél korábban is voltak előzményei. Végül azonban 1942-ben kezdtek kerékpárokat, kicsivel később benzinmotoros rásegítéssel ellátott bicikliket készíteni. A kerek évfordulót egy limitált példányszámú enduróval ünneplik.
Egészen ígéretes elektromos supermotót mutatott be a portugál Axiis. A gépet Liion névre keresztelték, amiben ott van a márkanévbe is becsempészett dupla i-betű, így egyszerre utalhat az oroszlánra, mint nagy és erős állatra, valamint a lítium-ionra, ha már úgyis villanyhajtásról van szó.
Limitált szériás motorkerékpárt és hozzá passzoló órát dobott piacra a Triumph és a Breitling. Ami az együttműködés kétkerekű részét illeti, a Breitling Speed Twin névre keresztelt gép elsősorban külsőségekben tér el az alapmodelltől.
Igazi amerikai stílusú szupertúrázót mutatott be az Indian. A Pursuit az eleve túraorientált Challengerre épül, azonban annál is még jobban igyekeztek alkalmassá tenni a hosszú utazásokra.
A hónap elején írtuk meg, hogy a KTM meghirdette a meztelen februárt, ennek jegyében pedig két bemutatót is tartanak. Egyrészt a 890 Duke R modellfrissített verzióját, másrészt a 890 Duke GP-t leplezik le. Előbbi már két héttel ezelőtt meg is történt, noha némi csalódást azért okoztak mindazoknak, akik valami komolyabbra számítottak: egy új dizájnnal tudták le az egészet.