A retrós köntösbe csomagolt modern technika rajongóit célozza a Honda a neo sports café stílusiskolát képviselő gépeivel. Ide tartozik a CB125R, a CB650R és a CB1000R is, most pedig a megújulva visszatérő CB300R-rel válik teljessé a paletta. Az újdonság ráadásul néhány olyan megoldást is megkapott, amelyek jellemzően a nagyobb motorkerékpárok sajátjai.
Szinte felfoghatatlan szám a címben is szereplő 300 milliárd forint, márpedig egy friss felmérés szerint a Piaggio-csoporthoz tartozó Vespa márka ennyit ér. Pontosabban valamivel még többet: 906 millió eurót, ami átszámolva kicsivel több mint 324 milliárd forint.
Még októberben írtunk arról, hogy a Royal Enfield izgalmas kihívással ünnepli a márka fennállásának százhuszadik évfordulóját. A 90 South: Quest for the Pole (Déli szélesség 90 fok: sarki küldetés) keretein belül Santosh Vijay Kumar és Dean Coxson egy-egy Himalayan nyergében vágott neki az összesen 39 napos expedíciónak, amelyből 15-öt töltöttek ténylegesen a motorokon.
Nagy a pörgés manapság a CFMoto háza táján. Tavaly a nemrég alapított Zeeho almárka alatt bemutatták a Cyber típusú elektromos robogójukat, Európába hoznák a guszta 700 CL-X-et, sőt, brutális sportgépet is villantottak.
Szinte végtelennek tűnő várakozás előzte meg a legújabb Bimota, a KB4 érkezését. A sportmotort az őszi milánói motorszalonon mutatták be hivatalosan, és mindjárt leleplezték a KB4 RC nakedet is. Viszont nem állnak meg ennyinél, Instagram oldalukon egy újdonságot szellőztettek meg.
Jól emlékezhetünk arra a tavaly nyári áradásra, amely Európa több országában, így Németországban, Hollandiában és Belgiumban is emberek életét követelte, sokaknak pedig egy élet munkája veszett kárba. A KTM most úgy döntött, megpróbál legalább egy kicsit segíteni a károsultaknak, összefogva az Aktion Deutschland Hilft segélyszervezettel.
A kényelmesebb motorozás jegyében állítható szélességű nyerget fejleszt a BMW, a kapcsolódó terveket már be is nyújtották a szabadalmi hivatalokhoz. Egy rossz, kényelmetlen ülés agyoncsaphat bármilyen ígéretes túrát, és közel sem minden motorosnak jelenti ugyanazt a jó nyereg, ezért aztán egészen életképesnek tűnik az ötlet.
Az őszi EICMA szalonon mutatta meg először teljes pompájában a Ténéré 700 tereporientáltabb változatát, a Raidet a Yamaha. Akkor még csak prototípus volt, azóta viszont folyamatosan reszelgetik, és lassan elkészül a sorozatgyártásra érett változat. Most kiszivárogtak ennek szabadalmi képei.
Többször is írtunk már a Totalbike-on az indiai Ola Electricről, amelynek vezetője, Bhavish Aggarwal legalább olyan lendülettel tud ígérni, mint a Tesla-vezér Elon Musk. Belengette ugyanis a világ legnagyobb motorkerékpár-gyárát, ahol csak nőket terveznek foglalkoztatni, de a töltőhálózatban is komoly potenciált látnak. Azóta már bemutatták első modelljüket, a gyártás is beindult. A legfrissebb hír velük kapcsolatban, hogy elérték a napi ezer darabos kapacitást, ami már nem rossz szám, de a távlati tervektől még így is messze van.
Azt már korábban megírtuk, hogy a Ducati rekordévet zárt az eladások tekintetében, és ha már van mire büszkének lenni, elsőként tették közzé eredményeiket. Most a BMW, valamint a KTM-et, a Husqvarnát és a GasGast is magába foglaló Pierer Mobility Group is kiadta a beszámolóját, mindkét vállalatnál csúcsot döntöttek.
A várakozásoknak megfelelően autóversenyzőként folytatja Valentino Rossi. A MotoGP tavaly visszavonult élő legendája azonban nem Ferrarival megy majd, ahogy arról az eddigi találgatások szóltak, hanem egy Audi R8 LMS kormányát tekergeti a Team WRT színeiben a GT World Challenge Europe sorozatában. Ráadásul a tervek szerint nem csupán egy-egy futamról, hanem teljes szezonról van szó.
Betartotta ígéretét a Classic Legends, a Mahindrához köthető vállalat a Jawa és a BSA után a Jawa indiai mutációjának számító Yezdit is feltámasztotta. Ha pedig már belefogtak, nem végeztek félmunkát, rögtön három új modellt mutattak.
Új úszó féktárcsával állt elő a Galfer, mely a Floatech névre hallgat, és az újdonságot a rotor csapjai jelentik. A megoldást a Moto3-ban és a Supersport VB-n induló Dennis Fioggiával és Steven Odendaallal fejlesztették.
Sam Sunderland kemény csatát vívott a Dakaron Pablo Quintanillával (Honda), és végül az utolsó szakaszon megszerezte második győzelmét, illetve ez a GasGas első Dakar címe.
Közel hatvanezer motorkerékpárt adott el tavaly a Ducati. Az egészen pontosan 59 447-es darabszám rekordnak számít a márka történetében. Ezt természetesen büszkén hirdetik, ugyanis első gyártóként tették közzé a 2021-es eredményeket. Az egy évvel korábbihoz képest egyébként 24, de még a 2019-es állapothoz képest is 12 százalékos a növekedés.
Kár lenne most felsorolásba kezdeni, hogy mi mindent koppintottak le a különféle kínai motorgyártók. És nem is szabad általánosítani, hiszen vannak azért köztük olyanok is, akik saját kútfőből dolgoznak. Oké, az Excelle pont nem ilyen, a most bemutatott újdonságuk, az 525X túraenduró elég jól rímel a BMW F 850 GS-re.
Indiában nyit új gyárat a Bajaj Auto, itt készülhetnek majd egyes Triumph és Husqvarna típusok. Az indiai Bajaj tavaly hatalmas növekedést produkált, és jelenleg a világ egyik legértékesebb motoros márkájának számít.
Egy vietnámi férfi úgy döntött, hogy kirabol egy bankot, de ami ezután történt, arra nem sok észszerű magyarázat van. A 23 éves Nguyen Van Nam a bankrablás során körülbelül 3,5 milliárd dongot zsákmányolt, ami nagyjából 50 millió forintnak felel meg.
A CES-en évről évre egyre több motoros és autós gyártó képviselteti magát, hogy itt mutassák be a technológiai szempontból előremutató termékeiket. Így tett az egyik legmeghatározóbb motorosruha-gyártó cég, az Alpinestars is. Ők a légzsákos Tech-Air sorozat legújabb generációját vitték el a kiállításra.
A Brough Superior a legértékesebb angol márka, ami 2013 óta éli reneszánszát, de az új típusok már nem a szigetországból, hanem Franciaországból érkeznek. Butikmárkaként üzemelnek: kevés motort gyártanak, azokkal viszont a pénzes ügyfelekre lőnek.
Felfelé bővíti kínálatát a Royal Enfield. Az indiai motorgyártó a Himalayanból készít 450-es változatot, méghozzá egy teljesen új platformra. Ha pedig már ilyen munkába fognak, ezt nem egyetlen modell kedvéért teszik, idővel több gépet is felhúznak ezekre az alapokra.
A tavalyi MotoGP-szezonból sok mindenre fogunk még nagyon hosszú ideig emlékezni, elég csak Fabio Quartararo világbajnoki címére, vagy Valentino Rossi visszavonulására gondolni. De ott volt még a Maverick Viñales-féle teleregény is. A vihar már elült, de utózöngék még vannak.
Sokaknak talán ismerős a Yezdi márkanév, a csehszlovák Jawa indiai inkarnációjáról van szó. Az Ideal Jawa India Ltd.-t 1960-ban alapították, a motoroknak kezdetben csak beceneve volt a Yezdi, 1968 után változott márkanévvé. A nyolcvanas évek közepéig egyre növekedett a példányszám, aztán fokozatos leépülés következett, mígnem 1996-ban teljesen leállt a termelés. De most visszatérnek.
Pontosan ötven évvel ezelőtt, 1972-ben mutatta be a Kawasaki a Z1-et, amely a gyártás kezdetekor az addigi legerősebb négyhengeres, négyütemű japán motorkerékpár volt a maga 82 lóerejével. Z-modellek azóta is vannak a kínálatban, most pedig ezt a fél évszázados jubileumot ünneplik a Z50 különkiadásokkal.
Tavaly év végén szellőztette meg a Harley-Davidson, hogy januárban valami nagy újdonsággal rukkolnak elő, a világpremiert 26-án tartják. Egyelőre titokzatosak próbálnak maradni, így többet nem is árultak el, lerántották viszont a leplet a 2022-es modellévre felfrissített gépeikről.