Jó megjelenésű 125-ös sportgéppel kínálja meg a kezdő motorosokat a Sinnis. A nagy-britanniai központú gyártó igyekszik kihozni a kategóriából mindent, amit csak lehet, noha a teljesítményt illetően nincs nagy mozgástér ebben a szegmensben. Ha kezdőknek és rutintalan motorosoknak fejlesztenek, akkor bizony figyelembe kell venniük az A1-es jogsi határait, vagyis nem mehetnek 11 kilowatt (15 lóerő), valamint 0,1 kW/kg teljesítmény-tömeg arány fölé.
Egytől egyig lecseréli az eddig használt Honda CT110 motorokat az ausztrál posta. Ezek helyét teljesen Kyburz DXP AU trike-ok veszik át. Nem valami hirtelen ötletről van szó, ugyanis mintegy négy éven keresztül zajlott a tesztüzem, lényegében minden körülményt megvizsgáltak, mielőtt meghozták a döntést.
Kihirdették az Év Motorkerékpárja Európában elnevezésű díj győzteseit, a szavazásban tíz európai szaklap képviselői vettek részt. Az elismerést idén a Ducati Multistrada V4 S-nek ítélték oda. Nem is érdemtelenül, hiszen az olaszok túraendurója sok újdonságot hozott, a friss monocoque vázba a desmodromikus vezérléssel szakító blokk került. Emellett fullos elektronikát, egyebek mellett első és hátsó radart is kapott.
Nagyjából két éve rúgta be az ajtót hangzatos ígéreteivel a kanadai Damon Motors, azt pedig decemberben szellőztették meg, hogy a Hypersport nevű sportmotor mellett hamarosan lesz egy második modelljük is, a Hyperfighter meztelen gép. Az ígéretet tartották, a most zajló CES elektronikai szakkiállításon volt a nagy leleplezés, hamarosan pedig a rendelések felvétele is elkezdődik.
Ha azt mondom, Taro, nem sokan vágják rá, miről is van szó pontosan. De ha Lexmotót említek, akkor már többen azonosítják be azt a kínai motorgyártót, amely Európában is jelen van, legalábbis Nagy-Britanniában mindenképpen. Most egy újabb nagyrobogón dolgoznak, a Taro TR300T-ből lesz Lexmoto-variáns is.
A Brixton leginkább kis és közepes hengerűrtartalmú gépekben utazik, leszámítva az idei bevezetésre szánt Cromwell 1200-at. Amikor a Crossfire 500 retró-naked járt nálunk, megállapítottuk, hogy egy jól összerakott, szépen kidolgozott motorral van dolgunk. Most ebből készült el egy újabb változat, a scrambleresre formázott Crossfire 500 XC.
December közepén írtunk arról, hogy a Marzocchi éppen egy aktív futómű fejlesztésén ügyködik. Akkor még nem szóltak a hírek arról, hogy könnyen lehet, az új rendszert már a Távol-Keleten fogják gyártani. Az olasz futómű-specialista anyacége, a VRM-csoport ugyanis együttműködésről állapodott meg a kínai QJ Motorral, pontosabban annak leányvállalatával, a Zhejiang Mazhuoke Machinery Manufacturinggel.
Érdekes év lesz az idei a MotoGP-ben, ugyanis a tavalyi szezon végével visszavonult Valentino Rossi, így a Doktor versenyzőként már nem lesz jelen a futamokon. Elindítja viszont saját privát csapatát. Egy ideig biztosnak tűnt, hogy főszponzoruk a szaúdi állami olajvállalat, az Aramco lesz – ez egyben azt is jelentette volna, hogy gyakorlatilag korlátlan pénz állhat rendelkezésükre. Csakhogy az Aramco kihátrált.
A Piaggio és a kínai Zongshen együttműködése már nem új keletű, tavalyelőtt például egy érdekes flat tracker megalkotására szövetkeztek, de azt megelőzően is voltak már közös modelljeik. Most robogóblokkot fejlesztenek együtt.
Sérülés miatt kellett kihagynia a tavalyi évad utolsó két futamát, a portimaói és a valenciai fordulót Marc Márqueznek. Az egészben az volt a leginkább aggasztó, hogy bár a kezdeti hírek enyhe agyrázkódásról szóltak, később már kettős látásról számoltak be vele kapcsolatban. Márpedig ez egy korábbi sérülés kiújulását jelentheti.
Noha a nyolcvanas-kilencvenes években még kimutatható számban voltak 400 köbcentis, vagy annál is kisebb négyhengeres blokkok – gondoljunk csak az FZR400-ra, a Suzuki GSX-R400-ra vagy a Honda CBR400RR-re –, ma már finoman szólva sem ez a jellemző. Vannak persze próbálkozások, a Kawasaki például a ZX-25R-rel hozott vissza valamit ebből a hangulatból, most pedig Kínában munkálkodnak hasonlón.
Az MV Agusta aktuális modelljeinek jelentős részében a márka jól ismert, 798 köbcentis háromhengeres blokkja dolgozik. Ezt azonban a közeljövőben nagyobbra cserélhetik az olaszok, a tervekről a vállalat első embere, Timur Sardarov beszélt az MCN-nek.
Világszerte motorsportrajongók millióiban ejtett sebet Valentino Rossi döntése, miszerint az idei szezon végével szögre akasztotta bukósisakját, és elköszönt a gyorsaságimotoros-vébétől. Nem kérdés, a neve hatalmas arany betűkkel íródott be a sportág történelemkönyvébe, és mivel jövőre már saját csapata lesz a királykategóriában, esélyt sem ad arra, hogy a feledés homályába vesszen. De a sorozat promótere, a Dorna is tisztelegne a Doktor előtt.
Hiába több mint egymilliárd fő India népessége, úgy tűnik, igazán képzett vezetéstechnikai instruktorból nincs valami sok az országban. Ezt tapasztalta legalábbis a 36 éves Asad Mirza, aki szeretett volna egy haladó szintű képzésen részt venni, de odahaza nem talált ilyesmit.
Vannak olyan sztárok, színészek, zenészek, sportolók, akiknek a hobbija valamilyen formában összefonódik az autózással, motorozással. Keanu Reevesről is tudjuk már jó ideje, hogy igazi motorbolond. Jó barátjával, Gard Hollingerrel közösen megalapították az Arch Motorcycle-t, így saját márkája van, de a garázsa is igazi kincsesbánya.
Új modell bemutatására készül a Harley-Davidson. Egyelőre elég szűkmarkúan csepegtetik az információkat, így jelenleg csak annyit tudni, egy hónapon belül, január 26-án esedékes a premier. A szlogen pedig: Further, Faster, azaz messzebbre, gyorsabban.
Bár a MotoGP-ben már nem jutott ülés az idei szezont 37 ponttal záró Danilo Petruccinak, a KTM nem akart teljesen megválni a rutinos olasz motorostól. Ezért a Dakar-projektben kínáltak neki lehetőséget, amire ő kis gondolkodás után le is csapott. Azóta gőzerővel készül a terepversenyre, hiszen az minden szempontból teljesen mást követel meg a versenyzőktől, mint a pályaversenyzés.
Nem kérdés, a Man-szigeti TT a világ egyik legismertebb és legkeményebb utcai motorversenye. Ráadásul igen komoly történelme van, bőven több mint százéves múltra tekint vissza, 1907-ben rendezték az első versenyt. Most pedig eladó egy olyan versenymotor, amely mindössze húsz évvel később rajthoz állt.
Miközben a járműgyártás egyre inkább az alternatív hajtások felé fordul, egymás után nőnek ki a földből az elektromos startupok. Ha valaki ki akar tűnni a tömegből, valami extrát kell villantani: teljesítmény, hatótáv, kényelem, ezek a főbb csapásirányok. Az olasz Scarponi most másképp igyekszik érvényesülni.
A Superbike történetének első török világbajnoka lett idén Toprak Razgatlioglu, miután letaszította a trónról az évek óta regnáló királyt, Jonathan Rea-t. Razgatlioglu jó formája nyomán már év közben felröppentek a hírek, hogy a MotoGP-ben köthet ki, ám a kedélyeket egyértelműen lehűtötte a nyári szerződéshosszabbítás. Ősszel aztán maga a török klasszis is elismerte, hogy hamarosan privát teszteken vezeti a Yamaha királykategóriás versenygépét. Most úgy fest, nem áll meg ennyinél.
Kiterjesztette és meghosszabbította együttműködését a BMW Motorrad és az indiai TVS. Ennek értelmében új platformok és technológiák fejlesztésére szövetkeznek. Természetesen kiemelt figyelmet kap a közös munka során. A felek egyébként már 2013 óta működnek együtt.
Igen meglepő hírek robbantak október végéhez közeledve, ugyanis kiderült, hogy a MotoE promótere, a Dorna nem hosszabbít az egyedüli motorbeszállítóval, az olasz Energicával, helyettük a Ducati tölti majd be ezt a szerepet 2023-tól. Igen, az a Ducati, amelynek egyelőre nincs utcai elektromos gépe sem. Úgy fest, ez nem gátolta meg őket abban, hogy máris elkészítsék a MotoE-versenygépet.
Érdekes megoldásokkal, így például menet közben, elektromosan állítható üléspozícióval, 360 fokos kamera- és radarrendszerrel, meg persze elképesztő menetteljesítmény ígéretével mutatta be tavaly év elején a kanadai Damon története első modelljének, a Hypersportnak a tanulmány-változatát. A hangzatos ígéretek sokakból kételkedést váltottak ki, a Damonnál viszont kitartanak az elmondottak mellett, novemberben be is jelentettek, hamarosan gyárépítésbe fognak.
Nagyszerűen szállt be év közben a Supersport-világbajnokság küzdelmeibe Sebestyén Peti. A magyar motoros a HUMDA közreműködésével igazolt a mezőny egyik legerősebb csapatához, az Evan Bros. Racing Teamhez. Ahogy pedig most közösségi oldalán bejelentette, 2022-ben folytatódik a közös munka.
Az elmúlt hetekben mi is több olyan új motorkerékpárról írtunk, amelyek a jelenlegi csúcs-futóműveket kapták meg, elég csak a WP Apex második generációs félaktív rendszerével felszerelt KTM 1290 Super Duke R Evóra és 1290 Super Duke GT-re, vagy az Öhlins legfrissebb rendszerét kapó Yamaha MT-10 SP-re gondolni. Félaktív futóművek persze eddig is voltak, de mint minden más, ezek a rendszerek is fejlődnek. A Marzocchi viszont lépne egy még nagyobbat.