Még a 2019-es EICMA-n mutatta be a 790 Duke R örökébe lépő 890 Duke R-t a KTM, most pedig elérkezett a modellfrissítés ideje. Ennek jegyében meghirdették a meztelen februárt, amikor is a ráncfelvarrott R mellett egy GP-jelzésű variánst is lelepleznek majd.
Tavaly ünnepelte fennállása ötvenedik évfordulóját a CCM, de úgy gondolták, erre az esztendőre is tartogatnak még jubileumi különlegességet. Ennek jegyében a Spitfire-ből készült el a Heritage '71, amely a cégalapító Alan Clews úttörő munkássága előtt tiszteleg.
Elég nagyot szóltak az őszi milánói szalonon az MV Agusta első, igazán keményvonalas túraendurói, mert bár eddig is ott volt a Turismo Veloce, a friss Lucky Explorerek sokkal terep-orientáltabbak lesznek. Bár az első példányok leszállítására még várni kell, de az előrendelés nyitott, és elég jól is szalad a szekér.
Év elején már belengette az Indian, hogy hamarosan leleplezik a Scout sorozat legújabb tagját, a Scout Rogue-ot. Most el is jött a bemutató ideje, és kiderült, hogy kétféle változatban, ezres és ezeregyes blokkal kínálják majd a modellt. Közös viszont ezekben, hogy a fekete szín dominál rajtuk.
Ha motorépítésről és customokról van szó, talán nem a Ducati az első név, amely eszünkbe jut. Persze most sem arra kell gondolni, hogy valami merész hónaljszárítóval vagy majomringatóval kínálnak meg egy porig ültetett Panigalét, de az olasz gyártó elindította Ducati Unica nevű programját, amellyel azoknak próbálnak a kedvében járni, akik egy kicsit szeretnének kitűnni a tömegből. Már amennyire egy bármilyen Ducati tömegcikknek számít egyáltalán.
Autóknál már elég elterjedt a hibrid, plug-in hibrid és lágy hibrid technológia, utóbbi konkrétan annyira, hogy vannak már márkák, akik nem is kínálnak benzinmotort enyhe rásegítés nélkül Motoron ez még nem igazán jellemző, de most a Yamaha bemutatott egy hibrid robogót, a Fazziót.
Kínai motorgyártóból talán éppen eggyel több van, mint égen a csillag, és a rengeteg gátlástalan másoló mellett azért egyre inkább akadnak olyanok is, akik emészthető megjelenésű gépeket készítenek, komolyan vehető technikával, normális minőségben. Ritka, de van köztük, aki eredeti ötletekkel próbál nevet szerezni magának, ilyen a Benda is.
Még szinte ki sem hűlt Kimi Räikkönen Forma-1-es Alfa Romeójának vezetőülése, a Jégember a jelek szerint máris megtalálta a következő kihívást. A technikai sportoktól nem szakad el, bár nem autós szakágban, és nem is versenyzőként folytatja. A Kawasaki Team Green MXGP csapatnál, tehát a motokrossz-vébén kapott vezetői pozíciót.
Tavaly decemberben mutatták be a Stark Varg elektromos krosszmotort, melyre 24 óra alatt 1000 rendelés futott be. A körülbelül 4,3 millió forintos motor 80 lóerős teljesítményt és 938 (!) Nm-es forgatónyomatékot ígér, miközben akár 6 órás üzemidőre képes egy töltéssel, illetve töltőáramtól függően 1-2 óra alatt feltölthető. A tömege némileg több a 450-es krosszgépeknél, a Varg 110 kilót nyom.
A Kawasaki tavaly mutatta be a hibrid motorjának a tanulmányváltozatát, amihez most annyit tettek hozzá, hogy 2025-ig több mint 10 elektromos és/vagy hibrid motorkerékpárt kívánnak bemutatni. Ezek működésébe a japán cég legújabb szabadalmain keresztül nyerhetünk egy kis betekintést.
A Harley kigurította a fényre a 2022-es újdonságai közül az új Low Rider S-t és ST-t, a Road Glide ST-t és a Street Glide ST-t, melyekben egyaránt a 117-es, azaz 1916 köbcentis Milwaukee-Eight dolgozik, mely 170 Nm nyomatékot ad le 3500-as fordulaton - ez a Harley csúcs V2-ese, amelyet eddig csak a CVO modellekbe építettek.
Akár a motorkerékpár lefoglalásával is büntethetők Dániában azok, akiket veszélyes vagy szabálytalan manővereken érnek. A tavaly márciusban bevezetett szankcióval – ahogy fogalmaznak – az őrült motorosokat akarják kiszorítani az utakról, a rendszer működni látszik.
A brit Sam Sunderlanddel a nyeregben húzta be története első Dakar-győzelmét a GasGas. A motorost természetesen ünneplik hazájában, erre a nagy örömre pedig szépen rá lehet fűzni egy olyan különmodellt, mint az ugyancsak brit CCM által a Spitfire Scramblerből faragott Rallye 600. A CCM Dakar-tisztelgése jó eséllyel akkor is elkészült volna, ha nem Sunderland győz, de így azért sokkal nagyobbat szól.
Egy francia férfi nagyon ráharapott a 3D nyomtatás ízére, meg amúgy macskája is van, így adta magát, hogy vicces hülyeségeket nyomtasson a kedvenc négylábújának. A lehetőségek tárháza praktikusan végtelen, hiszen bármilyen, embereknek szánt fejfedő komikusan mutat cicára adaptált verzióban.
Az elektromos gépek világában tett egy újabb lépést előre a Yamaha azzal, hogy bemutatták az EMF villanyrobogót, méghozzá könnyedén cserélhető akkumulátorral. A hasonló megoldások kulcsfontosságúak lehetnek az elektromobilitás terjedésében, hiszen enyhítik a hatótávpara és a hosszú töltési idők okozta fejfájást.
A retrós köntösbe csomagolt modern technika rajongóit célozza a Honda a neo sports café stílusiskolát képviselő gépeivel. Ide tartozik a CB125R, a CB650R és a CB1000R is, most pedig a megújulva visszatérő CB300R-rel válik teljessé a paletta. Az újdonság ráadásul néhány olyan megoldást is megkapott, amelyek jellemzően a nagyobb motorkerékpárok sajátjai.
Szinte felfoghatatlan szám a címben is szereplő 300 milliárd forint, márpedig egy friss felmérés szerint a Piaggio-csoporthoz tartozó Vespa márka ennyit ér. Pontosabban valamivel még többet: 906 millió eurót, ami átszámolva kicsivel több mint 324 milliárd forint.
Még októberben írtunk arról, hogy a Royal Enfield izgalmas kihívással ünnepli a márka fennállásának százhuszadik évfordulóját. A 90 South: Quest for the Pole (Déli szélesség 90 fok: sarki küldetés) keretein belül Santosh Vijay Kumar és Dean Coxson egy-egy Himalayan nyergében vágott neki az összesen 39 napos expedíciónak, amelyből 15-öt töltöttek ténylegesen a motorokon.
Nagy a pörgés manapság a CFMoto háza táján. Tavaly a nemrég alapított Zeeho almárka alatt bemutatták a Cyber típusú elektromos robogójukat, Európába hoznák a guszta 700 CL-X-et, sőt, brutális sportgépet is villantottak.
Szinte végtelennek tűnő várakozás előzte meg a legújabb Bimota, a KB4 érkezését. A sportmotort az őszi milánói motorszalonon mutatták be hivatalosan, és mindjárt leleplezték a KB4 RC nakedet is. Viszont nem állnak meg ennyinél, Instagram oldalukon egy újdonságot szellőztettek meg.
Jól emlékezhetünk arra a tavaly nyári áradásra, amely Európa több országában, így Németországban, Hollandiában és Belgiumban is emberek életét követelte, sokaknak pedig egy élet munkája veszett kárba. A KTM most úgy döntött, megpróbál legalább egy kicsit segíteni a károsultaknak, összefogva az Aktion Deutschland Hilft segélyszervezettel.
A kényelmesebb motorozás jegyében állítható szélességű nyerget fejleszt a BMW, a kapcsolódó terveket már be is nyújtották a szabadalmi hivatalokhoz. Egy rossz, kényelmetlen ülés agyoncsaphat bármilyen ígéretes túrát, és közel sem minden motorosnak jelenti ugyanazt a jó nyereg, ezért aztán egészen életképesnek tűnik az ötlet.
Az őszi EICMA szalonon mutatta meg először teljes pompájában a Ténéré 700 tereporientáltabb változatát, a Raidet a Yamaha. Akkor még csak prototípus volt, azóta viszont folyamatosan reszelgetik, és lassan elkészül a sorozatgyártásra érett változat. Most kiszivárogtak ennek szabadalmi képei.
Többször is írtunk már a Totalbike-on az indiai Ola Electricről, amelynek vezetője, Bhavish Aggarwal legalább olyan lendülettel tud ígérni, mint a Tesla-vezér Elon Musk. Belengette ugyanis a világ legnagyobb motorkerékpár-gyárát, ahol csak nőket terveznek foglalkoztatni, de a töltőhálózatban is komoly potenciált látnak. Azóta már bemutatták első modelljüket, a gyártás is beindult. A legfrissebb hír velük kapcsolatban, hogy elérték a napi ezer darabos kapacitást, ami már nem rossz szám, de a távlati tervektől még így is messze van.
Azt már korábban megírtuk, hogy a Ducati rekordévet zárt az eladások tekintetében, és ha már van mire büszkének lenni, elsőként tették közzé eredményeiket. Most a BMW, valamint a KTM-et, a Husqvarnát és a GasGast is magába foglaló Pierer Mobility Group is kiadta a beszámolóját, mindkét vállalatnál csúcsot döntöttek.