Tavasszal már felröppentek a hírek arról, hogy a Kawasaki megkezdte a radarral felszerelt Ninja H2 SX tesztelését. Az EICMA-n pedig be is mutatták a Bosch rendszerével ellátott, frissített modellt, amely így első japán gépként kapta meg ezt a fejlesztést.
Elég ideje piacon van már a Suzuki neo-retró meztelen gépe, a Katana ahhoz, hogy ideje legyen a frissítésnek. A milánói motorszalonon be is mutatták a 2022-es modellévre átgyúrt változatot, amelynek blokkja immár tudja az Euro 5-ös kibocsátási értékeket, ráadásul erősebb is lett.
Egy vadonatúj sport-túramotorral ünnepli fennállása századik évfordulóját a Moto Guzzi, a V100 Mandellóról pedig először kémfotókat lehetett látni, majd a születésnapi rendezvénysorozaton le is leplezték – ám a műszaki részleteket a milánói motorszalonra tartogatták.
A Honda Fireblade éppen harminc éve jelent meg a piacon, és a maga idejében korszakalkotó volt. Sokáig ki is tartottak az építési elvek mellett, de a jelenlegi modell már minden porcikájában új szellemiséget képvisel. A 2022-es modellévre felfrissítették a CBR1000RR-R Fireblade-et és a Fireblade SP-t is.
Az MV Agustának eddig is volt túraendurója, bár a Turismo Veloce mind külsejét, mind a futómű hangolását tekintve inkább a túra, mintsem az enduró kitételnek felelt meg. Aztán nemrég elkezdtek egy Lucky Explorer nevű új projektet promózni, amelyről csak annyit lehetett tudni, hogy valamiféle keményvonalas túraendurók születnek belőle. Most végre meg is mutatták, mifélék.
Szinte napra pontosan egy éve annak, hogy a Yamaha bejelentette, elkaszálja az YZF-R6 sportmotort. Már legalábbis, ami az utcai változatot illeti. Az eladások azt mutatták, nem érdemes nagy energiát fektetni a fejlesztésbe, azonban az már akkor is világos volt, hogy a versenypályát nem hanyagolják el. Most két friss R6 kivitelt mutattak be.
Online konferencián ismertette a jövőre vonatkozó elképzeléseit, valamint a 2030 utáni időszak stratégiáját az Európai Motorgyártók Szövetsége. Az ACEM vezetői kifejtették, hogy a motorkerékpár-ipar számára is fontosak az Európában kitűzött karbonsemlegességi célok, így ezek elérését folyamatosan szem előtt tartják.
Nincs még két hete, hogy a Yamaha bemutatta az erősebbre és nyomatékosabbra frissített MT-10-et. A japánok csúcs-csupaszából természetesen SP kivitel is készül, erre sem kellett sokat várni, máris lerántották róla a leplet.
Az elmúlt időszakban több nagy autó- és motorgyártótól láthattunk már különféle elektromobilitási eszközöket, például a Ducati is mutatott már villanyrollereket, de ide sorolhatjuk akár az e-bike-okat is. Most a Porsche is tett egy újabb lépést ebbe az irányba, felvásárolták ugyanis a horvát Greyp nevű céget.
Nem mondhatjuk, hogy hosszú múltra tekintene vissza a Motron: az osztrák KSR Group márkája egészen fiatal, csak idén év elején jött létre, de akkor rögtön fel is töltötték egy sor friss modellel a kínálatot. Most további három géppel készülnek a milánói motorszalonra.
Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy egy korszak ért véget a Superbike-ban: Toprak Razgatlioglu lett a világbajnok, ezzel megtörve Jonathan Rea 2015 óta tartó egyeduralmát. A szezon hatalmas csatát, a végletekig kiélezett küzdelmet hozott kettejük között. Noha a címvédő nagyon jól kezdte az évet, és úgy tűnt, továbbra is megállíthatatlan, Razgatlioglu egyre erősebb teljesítménnyel jelezte, hogy vele is komolyan számolni kell. Az utolsó fordulóra, a naptárban új helyszínként szereplő Indonéziába a török érkezett harmincpontos előnnyel.
Olcsó és praktikus közlekedési eszköz, ami forradalmasíthatja a közlekedést Afrikában – nagyjából ezzel a jelszóval vágott bele új projektjébe az Opibus, felhasználva a legnagyobb svéd egyetemek kutatási eredményeit. A skandináv gyökerekkel rendelkező vállalat Kenyában hozott létre egy nagy központot, itt képzelik el a tervezést és a gyártást is.
A Yamaha meglehetősen visszafogott frissítést hajtott végre az XMax és NMax modelleken, a TMax nagyrobogóhoz viszont már bátrabban nyúltak. Itt ugyanis nem merül ki a kezelés néhány új színben, mint a kisebb kategóriákban. A forma is változott, méghozzá jóval szögletesebb, agresszívabb lett a korábbinál.
Az MV Agustának most is van túraendurója, gondoljunk csak a Turismo Velocéra, de már korábban is volt szó arról, hogy bővítenének ezen a téren. Az biztos, hogy már nem kell sokat várni a műfaj legújabb képviselőire, a jövő heti milánói motorszalonon két kalandmotort mutatnak be az olaszok.
Közzétette a MotoGP mezőnyének előzetes listáját a FIM. A szövetség a gyorsaságimotoros-vébé mindhárom géposztályának felállását nyilvánosságra hozta, de azt azért még érdemes szem előtt tartani, hogy ez nem végleges, noha a legtöbb szerződést már nyilván aláírták.
Az igazán disznó naked bike-ok mezőnyében is kitüntetett helyet foglal el a KTM 1290 Super Duke R. Pár éve simán csak A legdurvább motor címmel írtunk róla tesztet, de tavaly is szerettük, addigra még tovább aljasodott. Az osztrákok, úgy tűnik, nem tudnak leállni, tavasszal jött az RR, most pedig itt a Super Duke R Evo.
Korábban írtunk már a Honda nagyszerű poénrobogójáról, a Naviról, ami nagyjából úgy néz ki, mintha a feledékeny mérnökök véletlenül kihagyták volna belőle a blokkot, így egy óriási lyuk tátongott a kellős közepén. Persze nem maradt ki semmi, csak éppen hagyományosan robogós felépítéssel, egy egységet alkotó blokk-váltó-lengővilla hármassal készült. Ugyanakkor motorkerékpáros – oké, minimotoros – üléspozícióval.
A Benelli TNT 899 egy jó megjelenésű naked bike volt a maga idejében, amely szinte ikonná nemesedett, a hibái ellenére is. Aztán jó öt évvel ezelőtt eltűnt a piacról, részben az új tulajdonos, a kínai QJ Motor új, sokkal inkább biztonsági stratégiája, részben pedig az addigra már kibocsátási szempontból nem megfelelő konstrukció miatt. Egy ideje viszont a kínaiak rákaptak a nagyobb köbcentis Benellik feltámasztására.
Ha feltennénk a kérdést, hogy mennyiért lehet legolcsóbban viszonylag normális minőségű, biztonságos bukósisakot venni, a legtöbb tipp alighanem jócskán túlszárnyalná a hatezer forintot. Ez alapvetően így is van, a Nemzetközi Automobil Szövetség, vagyis az FIA azonban elindította a Safe and Affordable Helmet Programme nevet viselő kezdeményezést, amely azok számára is közelebb hozná a biztonságos közlekedés lehetőségét, akik nem tudnak súlyos tízezreket költeni.
A Soriano Motori nevű elektromos startup nagy erőkkel készül első modelljeinek bemutatására, most pedig végre már nemcsak renderelt képeken lehet látni a Giaguarót. Emellett pedig némi friss információt is csöpögtettek.
Bő egy hete írtuk meg, hogy prémiummárkát indít az idehaza is ismert Vmoto Soco. Míg a jelenlegi modellek Super Soco néven élnek a köztudatban, addig a felső polcos termékeik majd a Vmoto név alatt futnak. Most az első fotót is közzétették az érkező újdonságukról, az új márka első gépéről. Igaz, egyelőre sok minden nem látszik belőle, de a nevét már elárulták: Stash-nek fogják hívni.
Alig több mint egy éve annak, hogy a gyorsasági motoros legenda, Max Biaggi a Voxan Wattman nyergében egy sor új sebességrekordot állított fel a franciaországi Chateauroux repterén. Azóta természetesen már új kihívók is felbukkantak, de a Voxannél sem ülnek karba tett kézzel.
Bár nem teljesen példa nélküli, azért viszonylag szokatlan, hogy egymásnak alapesetben konkurenciát jelentő gyártók fogjanak össze valamilyen területen. Most a Kawasaki és a Yamaha szövetkezik, hogy egyesített erőkkel feküdjenek rá a hidrogénhajtású megoldások fejlesztésére. Ebben több másik partnerük is lesz.
Két új sportrobogóval bővíti kínálatát a Malaguti. Az osztrák KSR Group érdekeltségébe tartozó márka a Mission 125-öt és a Mission 200-at mutatta be, amelyek ideálisak lehetnek akár kezdőknek, akár azoknak, akik ötvenesről váltanának feljebb.
A régi, klasszikus versenymotorokban mindig van valami különleges. A Team Classic Suzuki szakemberei most egy olyan géphez nyúltak értő kezekkel, amely korábban hosszú távú versenyeken szerepelt. Ebből lett a GSX-R750 SRAD átirat – bár szobornak is elmenne, nem erről van szó, ezzel váltják le azt az XR69 F1-et, amivel Michael Dunlop már Classic TT-t is nyert.