Nemcsak radaros Ninját mutatott Milánóban a Kawasaki, hanem a Versys 650 komfortosabbra gyúrt változatát is kiállították a szalonon. A japán crossover leglátványosabb változása rögtön elöl látható: átdolgozták a fejidomot, amely így terjedelmesebb lett, és nagyobb, magasabb, négy fokozatban állítható szélvédőt is kapott. Ezek várhatóan sokat javítanak a szélvédelmen.
A Moto Morini oda lő, ahol a legnagyobb eséllyel talál is: a közepes túraendurók közé. Az X-Cape 650-et Kínában már korábban bemutatták, de a hivatalos európai premierre a milánói szalonig kellett várni. Kétségeink mondjuk eddig sem voltak, de immár teljesen biztos, hogy a mi kontinensünkön is forgalmazzák.
A Ducatihoz hasonlóan a KTM is inkább az online teret választotta friss modelljeinek bemutatására az EICMA helyett. Nemrég az 1290 Super Duke R Evót leplezték le, most pedig az ezerhármas csupasz túraorientált változata, az 1290 Super Duke GT következett.
Ezekben a napokban a milánói motorszalonról jönnek a legfontosabb hírek, de fél szemmel azért érdemes figyelni a világ egyéb történéseit is. Néhány nagy gyártó ugyanis már korábban jelezte, hogy nem lesz ott az EICMA-n, másképp mutatja be újdonságait. A Ducati például kéthetente emeli fel a leplet egy-egy gépről: most a Panigale V4 volt soron.
Nem is olyan régen mutattuk meg az első képet a Benelli új túraendurójáról, a TRK 800-ról. A kínai érdekeltségbe tartozó olasz márka saját palettáján skálázva nagy, egyébként középkategóriás kalandmotor leleplezésére mostanáig kellett várni, az EICMA-n ugyanis végre minden kiderült róla.
Nemrég még csak kémfotón láthattunk egy titokzatos új Moto Guzzit, azonban azt már akkor sejteni lehetett, hogy az olaszok a milánói motorszalonra időzítik a premiert, ahol a fő attrakció, a V100 Mandello mellé pakolták oda a V85 TT Guardia D'Onore Editiont is.
A Honda Hornet egy elég jól csengő név, jó ideje mégsem használják a japánok, legalábbis az európai piacon. Indiában például fut ilyen elnevezésű modelljük, noha az egy teljesen más jellegű gép, mint amit megszokhattunk: kis köbcentis és egyhengeres. A milánói motorszalonra viszont elhoztak egy videót, alátámasztva a bejelentést: a Hornet visszatér.
Ugyan igazán nagyot nem robbantott, mégsem maradt újdonságok nélkül az Aprilia az idei milánói motorszalonon. Persze miután a Tuareg 660-at már a nyáron bemutatták, a Pegaso 660-ra pedig még várni kell, nem is túl nagy meglepetés, hogy nem ők szállították a szenzációt. Azért így is mutattak egy kis különlegességet a 660-as platformon.
A márkától szokatlan, modernebb megjelenésű tanulmányt mutatott be a Royal Enfield a milánói motorszalonon. Az SG650 az indiai gyártó jelenlegi roadstereiből merít, de a klasszikus vonásokat korszerűbb elemekkel ötvözi.
Nyugodtan mondhatjuk, hogy ami az autóknál a SUV, az a motoroknál a túraenduró, legalábbis ami az egyes szegmensek népszerűségét (nem pedig célszerűségét) illeti. Magára valamit is adó gyártó nem létezhet ilyen modellek nélkül, a Yamahának is ott van a Ténéré 700. Persze, ahogy azt Zombi kolléga is megszakértette a tesztjében, a modell raligyökereit érdemes komoly fenntartásokkal kezelni, de az egy jól összerakott és népszerű gép. Aztán készült persze terep-orientáltabb verzió, a Ténéré 700 Rally, most pedig itt a még keményebb Raid.
Jó ideje, csaknem két éve várunk már a Bimota KB4 bemutatására, de eddig a kémfotókon és kiszivárgott képeken kívül csak apró információmorzsákkal kellett beérnünk. A milánói EICMA-n viszont végre megtartották a hivatalos bemutatót, méghozzá rögtön két változatot lepleztek le.
Tavasszal már felröppentek a hírek arról, hogy a Kawasaki megkezdte a radarral felszerelt Ninja H2 SX tesztelését. Az EICMA-n pedig be is mutatták a Bosch rendszerével ellátott, frissített modellt, amely így első japán gépként kapta meg ezt a fejlesztést.
Elég ideje piacon van már a Suzuki neo-retró meztelen gépe, a Katana ahhoz, hogy ideje legyen a frissítésnek. A milánói motorszalonon be is mutatták a 2022-es modellévre átgyúrt változatot, amelynek blokkja immár tudja az Euro 5-ös kibocsátási értékeket, ráadásul erősebb is lett.
Egy vadonatúj sport-túramotorral ünnepli fennállása századik évfordulóját a Moto Guzzi, a V100 Mandellóról pedig először kémfotókat lehetett látni, majd a születésnapi rendezvénysorozaton le is leplezték – ám a műszaki részleteket a milánói motorszalonra tartogatták.
A Honda Fireblade éppen harminc éve jelent meg a piacon, és a maga idejében korszakalkotó volt. Sokáig ki is tartottak az építési elvek mellett, de a jelenlegi modell már minden porcikájában új szellemiséget képvisel. A 2022-es modellévre felfrissítették a CBR1000RR-R Fireblade-et és a Fireblade SP-t is.
Az MV Agustának eddig is volt túraendurója, bár a Turismo Veloce mind külsejét, mind a futómű hangolását tekintve inkább a túra, mintsem az enduró kitételnek felelt meg. Aztán nemrég elkezdtek egy Lucky Explorer nevű új projektet promózni, amelyről csak annyit lehetett tudni, hogy valamiféle keményvonalas túraendurók születnek belőle. Most végre meg is mutatták, mifélék.
Szinte napra pontosan egy éve annak, hogy a Yamaha bejelentette, elkaszálja az YZF-R6 sportmotort. Már legalábbis, ami az utcai változatot illeti. Az eladások azt mutatták, nem érdemes nagy energiát fektetni a fejlesztésbe, azonban az már akkor is világos volt, hogy a versenypályát nem hanyagolják el. Most két friss R6 kivitelt mutattak be.
Online konferencián ismertette a jövőre vonatkozó elképzeléseit, valamint a 2030 utáni időszak stratégiáját az Európai Motorgyártók Szövetsége. Az ACEM vezetői kifejtették, hogy a motorkerékpár-ipar számára is fontosak az Európában kitűzött karbonsemlegességi célok, így ezek elérését folyamatosan szem előtt tartják.
Nincs még két hete, hogy a Yamaha bemutatta az erősebbre és nyomatékosabbra frissített MT-10-et. A japánok csúcs-csupaszából természetesen SP kivitel is készül, erre sem kellett sokat várni, máris lerántották róla a leplet.
Az elmúlt időszakban több nagy autó- és motorgyártótól láthattunk már különféle elektromobilitási eszközöket, például a Ducati is mutatott már villanyrollereket, de ide sorolhatjuk akár az e-bike-okat is. Most a Porsche is tett egy újabb lépést ebbe az irányba, felvásárolták ugyanis a horvát Greyp nevű céget.
Nem mondhatjuk, hogy hosszú múltra tekintene vissza a Motron: az osztrák KSR Group márkája egészen fiatal, csak idén év elején jött létre, de akkor rögtön fel is töltötték egy sor friss modellel a kínálatot. Most további három géppel készülnek a milánói motorszalonra.
Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy egy korszak ért véget a Superbike-ban: Toprak Razgatlioglu lett a világbajnok, ezzel megtörve Jonathan Rea 2015 óta tartó egyeduralmát. A szezon hatalmas csatát, a végletekig kiélezett küzdelmet hozott kettejük között. Noha a címvédő nagyon jól kezdte az évet, és úgy tűnt, továbbra is megállíthatatlan, Razgatlioglu egyre erősebb teljesítménnyel jelezte, hogy vele is komolyan számolni kell. Az utolsó fordulóra, a naptárban új helyszínként szereplő Indonéziába a török érkezett harmincpontos előnnyel.
Olcsó és praktikus közlekedési eszköz, ami forradalmasíthatja a közlekedést Afrikában – nagyjából ezzel a jelszóval vágott bele új projektjébe az Opibus, felhasználva a legnagyobb svéd egyetemek kutatási eredményeit. A skandináv gyökerekkel rendelkező vállalat Kenyában hozott létre egy nagy központot, itt képzelik el a tervezést és a gyártást is.
A Yamaha meglehetősen visszafogott frissítést hajtott végre az XMax és NMax modelleken, a TMax nagyrobogóhoz viszont már bátrabban nyúltak. Itt ugyanis nem merül ki a kezelés néhány új színben, mint a kisebb kategóriákban. A forma is változott, méghozzá jóval szögletesebb, agresszívabb lett a korábbinál.
Az MV Agustának most is van túraendurója, gondoljunk csak a Turismo Velocéra, de már korábban is volt szó arról, hogy bővítenének ezen a téren. Az biztos, hogy már nem kell sokat várni a műfaj legújabb képviselőire, a jövő heti milánói motorszalonon két kalandmotort mutatnak be az olaszok.