Közzétette a MotoGP mezőnyének előzetes listáját a FIM. A szövetség a gyorsaságimotoros-vébé mindhárom géposztályának felállását nyilvánosságra hozta, de azt azért még érdemes szem előtt tartani, hogy ez nem végleges, noha a legtöbb szerződést már nyilván aláírták.
Korábban írtunk már a Honda nagyszerű poénrobogójáról, a Naviról, ami nagyjából úgy néz ki, mintha a feledékeny mérnökök véletlenül kihagyták volna belőle a blokkot, így egy óriási lyuk tátongott a kellős közepén. Persze nem maradt ki semmi, csak éppen hagyományosan robogós felépítéssel, egy egységet alkotó blokk-váltó-lengővilla hármassal készült. Ugyanakkor motorkerékpáros – oké, minimotoros – üléspozícióval.
Az igazán disznó naked bike-ok mezőnyében is kitüntetett helyet foglal el a KTM 1290 Super Duke R. Pár éve simán csak A legdurvább motor címmel írtunk róla tesztet, de tavaly is szerettük, addigra még tovább aljasodott. Az osztrákok, úgy tűnik, nem tudnak leállni, tavasszal jött az RR, most pedig itt a Super Duke R Evo.
A Benelli TNT 899 egy jó megjelenésű naked bike volt a maga idejében, amely szinte ikonná nemesedett, a hibái ellenére is. Aztán jó öt évvel ezelőtt eltűnt a piacról, részben az új tulajdonos, a kínai QJ Motor új, sokkal inkább biztonsági stratégiája, részben pedig az addigra már kibocsátási szempontból nem megfelelő konstrukció miatt. Egy ideje viszont a kínaiak rákaptak a nagyobb köbcentis Benellik feltámasztására.
Ha feltennénk a kérdést, hogy mennyiért lehet legolcsóbban viszonylag normális minőségű, biztonságos bukósisakot venni, a legtöbb tipp alighanem jócskán túlszárnyalná a hatezer forintot. Ez alapvetően így is van, a Nemzetközi Automobil Szövetség, vagyis az FIA azonban elindította a Safe and Affordable Helmet Programme nevet viselő kezdeményezést, amely azok számára is közelebb hozná a biztonságos közlekedés lehetőségét, akik nem tudnak súlyos tízezreket költeni.
A Soriano Motori nevű elektromos startup nagy erőkkel készül első modelljeinek bemutatására, most pedig végre már nemcsak renderelt képeken lehet látni a Giaguarót. Emellett pedig némi friss információt is csöpögtettek.
Bő egy hete írtuk meg, hogy prémiummárkát indít az idehaza is ismert Vmoto Soco. Míg a jelenlegi modellek Super Soco néven élnek a köztudatban, addig a felső polcos termékeik majd a Vmoto név alatt futnak. Most az első fotót is közzétették az érkező újdonságukról, az új márka első gépéről. Igaz, egyelőre sok minden nem látszik belőle, de a nevét már elárulták: Stash-nek fogják hívni.
Alig több mint egy éve annak, hogy a gyorsasági motoros legenda, Max Biaggi a Voxan Wattman nyergében egy sor új sebességrekordot állított fel a franciaországi Chateauroux repterén. Azóta természetesen már új kihívók is felbukkantak, de a Voxannél sem ülnek karba tett kézzel.
Bár nem teljesen példa nélküli, azért viszonylag szokatlan, hogy egymásnak alapesetben konkurenciát jelentő gyártók fogjanak össze valamilyen területen. Most a Kawasaki és a Yamaha szövetkezik, hogy egyesített erőkkel feküdjenek rá a hidrogénhajtású megoldások fejlesztésére. Ebben több másik partnerük is lesz.
Két új sportrobogóval bővíti kínálatát a Malaguti. Az osztrák KSR Group érdekeltségébe tartozó márka a Mission 125-öt és a Mission 200-at mutatta be, amelyek ideálisak lehetnek akár kezdőknek, akár azoknak, akik ötvenesről váltanának feljebb.
A régi, klasszikus versenymotorokban mindig van valami különleges. A Team Classic Suzuki szakemberei most egy olyan géphez nyúltak értő kezekkel, amely korábban hosszú távú versenyeken szerepelt. Ebből lett a GSX-R750 SRAD átirat – bár szobornak is elmenne, nem erről van szó, ezzel váltják le azt az XR69 F1-et, amivel Michael Dunlop már Classic TT-t is nyert.
Behúzta a Moto2 világbajnoki címét Remy Gardner. Az ausztrál motoros magabiztos előnnyel érkezett Valenciába, és már egy tizenharmadik hely is elég lett volna neki a végső győzelemhez, még akkor is, ha csapattársa és legfőbb kihívója, Raúl Fernandez győzni tud.
Míg személyautóknál már az olcsóbb modellekben is egész sok biztonsági extra érhető el, addig motoron még nem ennyire jó a helyzet. Oké, van már adaptív tempomat, egyes gépeken mögöttes forgalmat figyelő asszisztens, vagy holttérfigyelő, de a legfejlettebb technikák egyelőre a drágább típusok kiváltságai. Erre a helyzetre reagál az izraeli Ride Vision.
Október végén írtuk meg, hogy elkészült a Norton V4 SV, amely modellnek nem kisebb szerep jut, mint hogy helyrehozza mindazt, ami a V4 SS-szel félrement: az elődmodell elképesztően silány volt, ezzel pedig rendesen megtépázta a márka hírnevét. A megújulás része az új motoron kívül egy új gyár is.
Folytatja az egész pályás letámadást a Ducati, az olaszok kéthetente mutatnak be valamilyen újdonságot. A sorban ezúttal a Streetfighter sorozat friss tagjai következtek: a V2 és a V4 SP.
Új gyár építésébe kezdett a GasGas. A 2019 óta már a Pierer Mobility Group érdekeltségébe tartozó, egyébként spanyol – pontosabban katalán, ugyanis gironai – gyökerű márka üzeme hazai környezetben készül, az építkezés Barcelonában zajlik.
Egy ideje már tisztázódott, hogy a Tech3-KTM nem az idei felállást tartja meg jövőre, hanem Remy Gardnerrel és Raúl Fernandezzel képzeli el a folytatást a MotoGP-ben. Így ülés nélkül maradt Danilo Petrucci, az istálló meglehetősen rutinos olasz pilótája. A KTM viszont nem akart megválni tőle, így felmerült annak lehetősége, hogy a Dakaron folytassák közösen.
A Benelli már jó ideje készít túraendurót, a TRK 502-t idehaza is ismerhetjük. Tavaly óta azt is tudjuk, hogy tervezik a bővítést felfelé, így hamarosan érkezhet a TRK 800. Most már egészen biztos, hogy nem kell sokat várni rá, ugyanis kiadták az első teaser videót.
Három modellből is különkiadású változatokat készít a Triumph: a Street Twin, a Thruxton RS, valamint a Rocket 3 került be ebbe a körbe. Ezúttal viszont nem arról van szó, hogy limitált darabszámban készülnek el a különleges gépek, hanem időben korlátozzák a forgalmazást. Idén decembertől mindössze egy évig lehet majd kapni őket.
Zsinórban két győzelem után úgy tűnt, Marc Márquezzel ismét komolyan számolni kell a MotoGP-ben. Azonban a portimaói futamot ki kellett hagynia, mert egy edzésen bukott, és agyrázkódása miatt az orvosok lebeszélték az indulásról. Úgy tűnik, az első hírekhez képest valamivel komolyabb a baj, a spanyol zseni így Valenciában sem lesz ott.
Ahogy azt egy ideje sejteni lehetett, az MT-10 sem maradhatott ki Yamaha naked bike-sorozatának felfrissítéséből. A japánok már le is leplezték a megújult csúcs-csupaszukat. Az első szembetűnő részlet, hogy nem kapta meg azt a küklopsz-fejidomot, amit a kisebb MT-kről már jól ismerhetünk. A nappali menetfényt az ikerfényszórók fölé, afféle szemöldökként helyezték el.
Október végén már hivatalosan is bejelentette az RNF Yamaha csapata (a Petronas utódja – a szerk.), hogy 2022-re szerződtetik Darryn Bindert, így a dél-afrikai motoros a Moto3-ból egyenesen a MotoGP-be ugrik fel, kihagyva a köztes lépcsőnek számító Moto2-t. Már akkor is sokan kritizálták a döntést, viszont a most hétvégi történések miatt tovább erősödtek ezek a hangok.
RS-X néven mutatott be új, elsősorban ingázóknak szánt modellt a Honda Ázsiában. Első ránézésre olyan a gép, mintha egy robogó és egy sportmotor szerelemgyereke lenne, és ez a meghatározás nem is áll igazán messze a valóságtól.
A Sebestyén Petit is soraiban tudó Supersport-világbajnoki mezőny számára már csak egy forduló, az indonéziai két futam van hátra a szezonból. A végső győztes kiléte azonban egy ideje már nem kérdéses, Dominique Aegerter előnye behozhatatlan. A svájci yamahás a sorozat újoncaként mindeddig tíz elsőséget gyűjtött. Versenygépét pedig hamarosan eladják.
Hogy mennyire különleges motor egy Vincent? Mondjuk úgy: eléggé. Mert ahogy Zirig Árpi írta korábban, a világ motorosainak elenyésző százaléka találkozik szemtől szembe egy ilyen géppel. Maga a márka szűk harminc évig létezett, és az sem ma volt. 1928-ban alapították, és bár formailag 1959-ig létezett, 1955 után már nem folyt gyártás. Ebből szinte egyenes ágon következik, hogy a fennmaradt példányok kegyetlenül drágák. Mint például ez itt.