Erősen limitált szériás különmodell készült az MV Agusta Brutale 1000 RR-ből, Nürburgring néven. Az egyébként is elég erős alapokon nem változtattak, a különlegesség a részletekben rejlik, a közvetlenebb reakciókat és kezesebb viselkedést a súlycsökkentés révén próbálták elérni.
Bekerült az amerikai Motorsport Hírességek Csarnokába (Motorsports Hall of Fame) Nicky Hayden. 2006 MotoGP-világbajnoka már négy esztendeje nincs közöttünk, 2017-ben egy tragikus kerékpáros-balesetben vesztette életét. Rá egy évre a neve már ott volt az AMA Motorcycle Hall of Fame-ben, a valaha élt legjobb amerikai motorversenyzők közé. A mostani – sajnos posztumusz – elismeréssel azonban a teljes motorsport-történelem nagyjai mellett őrzik emlékét.
Az utóbbi években idehaza is egyre ismertebb lett az SWM márka. Bár a név komoly múltra tekint vissza, a feltámadás nem olyan régi sztori, kínai fennhatóság alatt, de olasz tervezéssel, olaszországi gyártással készülnek a modellek. Most a 125-ös gépeket frissítik fel.
Két olyan újdonságot mutatott be a Moto Morini a kínai CIMA kiállításon (Chongqing International Motor Expo), amelyek minden számítás szerint Európában is kaphatók lesznek. A kalandos múltú olasz márka jelenleg a távol-keleti Zhongneng Vehicle Group tulajdonában van. Nemrég döntöttek európai kereskedőhálózatuk átalakításáról, az eladások felpörgetésében pedig minden új modell fontos szerepet kaphat.
Egy ideje már nem volt titok, hogy a Triumph a tavaly leleplezett Trident 660 műszaki alapjaira további modelleket tervez. Az egyik ilyen a Tiger Sport 660, amelyről nyár végén még azt írtuk, célegyenesben a fejlesztés. A hivatalos bemutatóra sem kell már tovább várni, a britek most felfedték a részleteket.
Bejelentette visszavonulását Fudzsinami Takahisa. A 41 éves japán triálversenyző 26 szezon után akasztja szögre bukósisakját. Pályafutása összefonódott a Hondával, valamint a japánok leányvállalatának számító Montesával.
Tizenöt mérföld per órás sebességkorlátozást vezetnének be Londonban a gépjárművek számára. Ez átszámítva 24 km/h-t jelentene, és a javaslat szerint egyelőre a City of London nevű központi részt érintené, Holborntól Whitechapelig.
Az amerikai Josh Herrin év elején állított fel új rekordot, méghozzá a könyökön fordulás világcsúcsát. Egészen pontosan arról van szó, hogy harminc métert tett meg úgy, hogy könyöke érintette az aszfaltot, és közben 162,4 kilométer per órás sebességet mértek nála, ezzel bekerült a Guinness-rekordok könyvébe. Mindezt egy Yamaha R6 nyergében.
A portugáliai Superbike-hétvége Jonathan Rea számára kezdődött jobban, a három szabadedzésen ugyanis ő volt a leggyorsabb, de amikor igazi tétje is lett a dolognak, az időmérőn három tizeddel megverte őt Toprak Razgatlioglu. Ez persze közel sem jelent egyet a futamgyőzelmekkel, de a török jó pozícióból várhatta a folytatást.
A kínai Voge már egy ideje hivatalosan is jelen van Magyarországon, bár egyelőre mérsékelten ismert. Tesztmotorunk is volt már a Loncin prémium almárkájától, a 300 DS túragép már annak a kornak a szülötte, amikor egy kínai motorkerékpár nem feltétlenül azért olcsó, mert rossz. A neoretró 500 AC-ben a Honda CB500-ból ismert kéthengerest használják, csakúgy, mint az 500 R-ben. Most azonban frissítenek.
A kínai Zongshen egy düledező műhelyből nőtte ki magát Kína egyik meghatározó motorgyártójává. Messze nem koppintásokra és pofátlan nyúlásokra kell gondolni, ha róluk beszélünk, különösen Cyclone nevű almárkájuk képviseli a vagányabb irányvonalat, mellesleg normális minőséggel megtámogatva. Nemrég a Norton-blokkos RX6-ot láthattuk tőlük, most pedig itt a RA9 tanulmány.
Megkezdte újdonságainak bemutatását a Ducati, a hat teljesen friss vagy felfrissített modellt szépen elosztva leplezik majd le, utolsóként a Desert X-et december 9-én. Az első a Ducati Multistrada V2 volt a sorban: ez valójában egy átnevezett és enyhén átdolgozott Multistrada 950, nevet váltanak tehát az olaszok.
További három évvel meghosszabbította a Termas de Rio Hondo versenypálya szerződését a MotoGP promótere, a Dorna Sports, így 2025-ig egészen biztosan ezen a helyszínen rendezik meg az Argentin Nagydíjakat.
New York vezetésének egészen sajátos a viszonya a terepmotorokhoz. Számos más amerikai állammal ellentétben ugyanis ott ezeket nem lehet forgalomba helyezni és közúton használni, persze vannak kivételek és kiskapuk. Bill de Blasio polgármester azonban szinte hadat üzent az illegálisan tartott terepmotorok ellen, mondván: a rendőrség megtalálja, és összezúzza ezeket a gépeket.
Kína hatalmas ország, rengeteg járműgyártóval. Szinte lehetetlen követni az összefonódásokat, valamint az újabb és újabb márkák megjelenését. Nekünk itt, Európában nem is kell mindegyiket ismernünk, de vannak azért olyan nevek, amelyekre érdemes odafigyelni. Ilyen például a Lynk & Co is, amely a Geely leányvállalataként a Volvo testvérmárkájának számít.
Alapvetés, hogy a bukósisakoknak nemcsak a külseje, hanem a belső szerkezete is deformálódik, ha erőhatás éri. Ez nem meglepő, hiszen így nyeli el az energiát. Viszont innentől kezdve többé nem tudják ellátni maradéktalanul a funkciójukat, tehát a bukót minden esés vagy a fejvédőt ért komolyabb behatás után cserélni kell. De mi van, ha csak egy kicsit koccant oda, például csak a kezünkből esett ki? Egy brit cég most erre igyekszik megoldást kínálni.
Több mint ötszáz tétellel, köztük csodálatos és ritka motorkerékpárokkal, valamint egy halom, gyűjtők és veteránosok számára felbecsülhetetlen értékű alkatrészekkel rendezik meg októberben a Bonhams Autumn Stafford Sale árverést. Az aukción feltűnik egy sor kőkemény versenygép is, amelyek közül egyik-másik a Man TT-n vagy éppen a MotoGP-ben gyűjtötte a kilométereket.
Motorkerékpáron jóval lassabban terjednek a különböző vezetéstámogató funkciók, mint mondjuk személyautókban, és ez nyilván nem véletlen. Egyrészt a beavatkozás sem történhet ugyanúgy, gondoljunk csak a vészfékasszisztensre például. Másrészt a különböző érzékelők elhelyezéséhez is kevesebb hely, kisebb felületek állnak rendelkezésre.
Toprak Razgatlioglu nagyszerű szezont fut idén a Superbike-vébén. Vezeti a bajnokságot a hatszoros címvédő, Jonathan Rea előtt, és csapata, a Yamaha is nyugodt lehet, mert a török klasszis idén nyáron további két évre meghosszabbította szerződését. Tette ezt annak ellenére, hogy a hírek szerint akár a MotoGP-ben is folytathatta volna.
A motorosok biztonsága jó ideje foglalkoztatja már a kutatás-fejlesztéssel foglalkozókat, de nyilván nehezebb a mérnökök dolga, mint a személyautók esetében. Az egyik irány, amely most életképesnek tűnik, a légzsákos ruházat, főként mellényeket szerelnek fel ilyen extrákkal. Itt persze nagyon fontos tényező lehet a kompatibilitás.
Szeptember elején már kiderült, hogy a Kawasaki a Z900 RS után egy újabb retrós stílusú naked bike-on dolgozik, ám ezúttal egy mérettel lejjebb, a Z650-ből faragnak hasonlót. Akkor a típusjóváhagyási dokumentumokból már ki lehetett hámozni néhány lényeges információt a Z650 RS-ről, most pedig elérkezett a leleplezés ideje.
Robbie Maddison igazi legenda a maga műfajában. Emlékezhetünk, hogy évekkel ezelőtt a Ken Block-féle gymkhana videók ihlették meg, és krosszmotorral csinált valami nagyon hasonlót, nemrég pedig átmotorozott a Boszporuszon, természetesen vízen. Most egy újabb eszement mutatványt eszelt ki.
Az idei milánói motorszalont, vagyis az EICMA-t november 25. és 29. között rendezik. Már eddig is egy sor nagy gyártó jelezte, hogy ott lesz, így a hazai, olasz márkák közül az MV Agustát, valamint a Piaggio-csoporthoz tartozó Apriliát, Moto Guzzit, Vespát, na meg persze a Piaggiót biztosan láthatjuk, míg a japánok közül a Yamaha, a Honda és a Suzuki is ott lesz.
Ahogy azt a Totalbike-on is megírtuk, borzasztó tragédia rendezte át a hétvége programját a Superbike-világbajnokságon. A Supersport 300-as kategóriában ugyanis Dean Berta Viñales egy versenybalesetben életét vesztette. A szombati programot a szervezők törölték, majd összehívták a versenyzőket és a csapatok képviselőit, a közös megbeszélésen pedig végül úgy döntöttek, vasárnap rajthoz állnak. Így végül a szombaton elmaradt első futam került be a programba a superpole helyére, tehát összesen két futamot rendeztek, előtte pedig a mezőny együtt emlékezett meg a mindössze tizenöt éves korában elhunyt Dean Berta Viñalesről.
Felfoghatatlan tragédia következett be a FIM Supersport 300 világbajnokság szombati jerezi futamát. A tizenegyedik körben ugyanis egy több pilótát érintő tömegbaleset történt az egyes kanyarban, amelyben a mindössze tizenöt esztendős Dean Berta Viñales életét vesztette.