Minden idők legsikeresebb motorosa a gyorsasági-világbajnokságok történetében Giacomo Agostini. Az olasz legenda 122 futamot nyert, tizenötször volt világbajnok, ebből tizenhárom címet az MV Agusta színeiben hódított el. A most 79 éves Agostini sikerei előtt ezúttal egy különleges Superveloce-változattal tiszteleg az olasz gyártó.
Világbajnokot avattak hétvégén a MotoGP-ben: Fabio Quartararo élete első vébécíme egyben Franciaország első aranyérme a gyorsaságimotoros-világbajnokság történetében.
Sok mai autóban már alkalmaznak head-up displayt, kategóriától függően pedig a kiterjesztett valóság technikáját használva mutatja például a navigáció információit, a helyes utat. Hasonlóra képes a motorosoknak szánt Aegis Rider is, csak éppen itt a biztonságos kanyarívet vetíti elénk a rendszer.
Hétvégén Marco Simoncellire, a MotoGP tíz éve elhunyt olasz klasszisára emlékezett a motorsport világa, miközben a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnye éppen a róla elnevezett misanói versenypályán avatott új világbajnokot Fabio Quartararo személyében. Simoncelli tragédiája nemcsak a sportág szerelmeseit rázta meg 2011-ben, de sajnos azóta is történtek halálos balesetek több kategóriában. A közelmúltban fiatal motorosok, gyerekek vesztették életüket, erre pedig mindenképpen reagálniuk kellett valahogy a döntéshozóknak.
Kizárólagos gyártóként eddig az Energica látta el versenymotorokkal a Moto E versenysorozatot. A kis olasz villanymotorgyártó az Energica Ego Corsa modellt szállította a csapatoknak, a napokban azonban a sorozat promóterének, a Dorna Sportsnak a képviselői bejelentették, hogy a 2022-es szezon végével megszűnik a szerződés a felek között.
Tartotta ígéretét, és bemutatta az NT1100 sport-túramotort a Honda. A nevet már év elején levédették, azóta azt is tudni lehetett, hogy az Africa Twinnel közös alapokra építik fel az újdonságot, most pedig végre minden részletről lehullt a lepel.
Bejelentette Darryn Binder szerződtetését a WithU Yamaha RNF csapata, így a 23 éves dél-afrikai motoros – a jelenleg a KTM-nél szereplő Brad Binder öccse – a királykategóriában folytathatja. Akinek ez az istálló nem lenne ismerős: a Petronas kivonulásával lényegében a jelenlegi Petronas-Yamaha SRT utódjáról van szó.
A KTM elég nagyot gurított a nyáron, amikor előálltak a Moto2-es versenygépek szintjét hozó pályamotorral, az RC 8C-vel. A 890 Duke blokkjából 128 lóerőt csaltak elő, köré pedig igen komoly aerodinamikai csomagot, WP futóművet, Brembo fékeket és Akrapovic kipufogót pakoltak össze. Csupán száz darabos példányszámot lőttek be, öt perc alatt el is fogyott minden darab előrendeléssel. Az első vevők most kapták meg az RC 8C-t.
Gyakori téma, hogy motorozni mennyire veszélyes vagy mennyire nem az. Mindenesetre az biztos, hogy az utasokat körülölelő nagy fém karosszéria híján a közlekedés védtelenebb résztvevői közé tartoznak. A US National Trauma Data Bank kutatása szerint viszont vannak azért jóval komolyabb sérülésveszéllyel járó tevékenységek.
Két új rendőrmotort leplezett le a BMW a párizsi Milipol biztonságtechnikai kiállításon. A rendvédelmi szervek által eddig is használt R 1250 RT, F 750 GS, valamint F 850 GS mellé most a CE 04 villanyrobogó, valamint az F 900 XR crossover csatlakozik.
Hatvannyolc éves korában elhunyt Reinhold Roth, a németek világbajnoki ezüstérmes motorversenyzője. Roth 1979-ben állt rajthoz először vébéfutamon, de komolyan csak 1983-tól kezdtek számolni vele. A Yamahánál kezdett, rövid suzukis kikacsintás után végül a Hondánál kapott igazán lehetőséget. Első győzelmét az 1987-es Francia Nagydíjon aratta, abban az évben második lett a pontversenyben, ezt az eredményt 1989-ben meg is tudta ismételni. Aztán egy baleset nemcsak a karrierjét, hanem életét is kettétörte.
A motorkerékpárok – és egyéb, védtelenebb közlekedők – felismerését, és a jelenlétükre adott reakciót is pontozhatja a jövőben az EuroNCAP a törésteszteken. A vezetéssegítő rendszerek ilyen irányú fejlődésében kimondottan nagy potenciál van a balesetek megelőzése, vagy legalábbis kimenetelük enyhítése szempontjából.
Limitált szériás különmodell született az Indian és a Jack Daniel's együttműködéséből, ezúttal a Challenger Dark Horse volt az alany. Ilyenkor általában egy legyintés mellett mutatnak valamilyen új fényezést, egy-két érdekes dizájnelemet, és mehet minden tovább. Ez most azonban egy kicsit más, ezúttal technikai oldalon is adnak némi pluszt.
Miután a Suzuki megnyerte az idei Endurance-világbajnokságot, egyik pilótájuk, Sylvain Guintoli pedig a sikerrel igazán szűk elitklubhoz csatlakozott, arra sem kellett sokat várni, hogy a győzelem előtt tisztelegve limitált szériás utcai modellt – jobban mondva egy gyorsan felpattintható egységcsomagot – dobjanak piacra a japánok. Érdekes módon nem valamelyik sportmotorhoz, hanem a friss GSX-S1000- hez, valamint annak visszafogottabb változatából, a GSX-S950- hez készült el a SERT-kit. Ez részben azzal indokolható, hogy plusz lökést adhat az újdonságoknak egy ilyen variáns.
Nemrég jelentette be a Kawasaki, hogy 2035-re teljesen megválna a kizárólag belső égésű motorral szerelt modellektől. Ez persze nem volt annyira meglepő, hiszen egy ideje foglalkoztatja őket a hibridhajtás, és folynak ezzel kapcsolatos fejlesztések, sőt villanymotort is villantottak már. Most egy benzin-elektromos hibrid prototípust mutattak.
Korábban a Totalcaron írtunk már arról, hogy 2022 júliusától a személyautókban kötelezővé tennék az intelligens sebességkorlátozó rendszert (ISA – intelligent speed assistant). Akkor azonban még úgy tűnt, hogy a motorkerékpárok mentesülnek a szabályozás alól. Most úgy fest, az Európai Parlament mégis kiterjesztené az intézkedést.
Úgy tűnik, a kínai gyártók – legalábbis azok, amelyek Európában is egyre inkább komolyan vehetőek – alulról fölfelé építkeznek. Egyrészt azon a téren, hogy kis köbcentis gépekkel kezdik, majd lépdelnek szép lassan felfelé. Másrészt pedig előbb igyekeznek értékelhető minőséget produkálni, megbízhatóságot, majd jöhet a számunkra is befogadható dizájn, valamint a teljesítmény.
Senki nem szelte még át az Egyesült Államokat olyan rövid idő alatt elektromos járművel, mint most Scott Harkless. Egy Zero SR/F motorkerékpár nyergében ülve 112,5 óra alatt teljesítette a nagyjából 2450 mérföldes, vagyis mintegy 4000 kilométeres utat Jacksonville-ből a San Diegótól északra fekvő Oceanside-ig.
Nem dőlt még el a Superbike-világbajnoki cím sorsa, az utolsó versenyhétvégének is komoly tétje lesz. A mindent eldöntő fordulót Toprak Razgatlioglu kezdheti kényelmesebb pozícióból, de a harmincpontos előny gyorsan elolvadhat.
A Suzuki idén ismét megnyerte a FIM Endurance-világbajnokságot, a Sylvain Guintoli-Xavier Siméon-Gregg Black hármas a huszadik aranyérmet szállította a japán gyártónak. A csapat egyik tagja, Sylvain Guintoli pedig egy nagyon szűk elitklubhoz is csatlakozott ezzel a sikerrel: ő lett a negyedik olyan motoros, aki a Superbike-világbajnoki serleg mellé teheti az EWC-elsőségért járó trófeát.
Gyorsulási versenyből sokféle van. Előfordul, hogy egymáshoz nagyon hasonló, valóban konkurensnek számító gépeket eresztenek össze, aztán elég gyakori a benzines-dízel vagy villanyos-belső égésű párharc. Na, meg a motorok az autók ellen. Most ebből a műfajból hozott össze egy izgalmasat a CarWow csapata.
Ahogy ígérték, idén ősszel kéthetente jelentkezik valamilyen újdonsággal a Ducati. A sort a Multistrada V2-vel kezdték, most pedig két Scramblerrel folytatják. Az 1100 Tribute Pro egyfajta tisztelgés a márka első kéthengeres blokkja előtt, míg az Urban Motard inkább egy modern értelmezés, amellyel a fiatalokat célozzák meg.
Fennállása százhuszadik évfordulóját ünnepli idén a Royal Enfield. Ilyen jeles alkalmakkor a legtöbb gyártó próbál valami különlegessel előrukkolni: új modellel, különkiadással, vagy legalább egy érdekes jubileumi fényezéssel. Ők viszont most másképp gondolták, és igyekeztek valami nagyszabásút kitalálni. Himalayan túraendurókkal veszik célba a Déli-sarkot.
Amerikában egy ideje már lehet kapni az Indian eFTR Minit, a márka kimondottan gyerekeknek szánt, elektromos terepmotorját. Most pedig úgy döntöttek, Európába is elhozzák, a francia kereskedésekbe például már idén eljut.
A Jedi szót leginkább a Csillagok háborúja világából ismerhetjük, de van ám egy ilyen nevű kínai motorgyártó is. Sőt, igazából meg is előzték George Lucas klasszikusát, ugyanis a Jinan Jedi Motorcycle Technologyt 1975-ben alapították, míg az első Star Wars-filmet 1977-ben mutatták be. De nem is ez a lényeg: eddig aligha hallottunk sokat a Jinan Jediről, leginkább belföldre dolgoztak, részben rendőrségi megrendelésre.