Idén januárban jelentette be a CFMoto, hogy Európába is elhozzák a 300 SR kis köbcentis sportmotort. Most pedig három újabb, szintén háromszázas modellen dolgoznak, derül ki a kínai típusjóváhagyási dokumentumokból. Ezek közt két meztelent és egy idomos sportgépet találunk.
Sokat nem pihenhet a Superbike-vébé mezőnye a szeptember 18-19-i katalán verseny után, hétvégén ugyanis már Jerezben húzzák a gázt. Nem lesz ott azonban Tom Sykes, aki Barcelonában nagyot bukott, miután a kawasakis Lucas Mahiasszal ütközött. Sykest az eset után kórházba vitték, agyrázkódást állapítottak meg nála, ezért bent is tartották néhány napig.
A 2019-es milánói EICMA szalonon mutatta be a Desert X tanulmányt a Ducati. Egy elég jól eltalált, neo-retró stílusú enduróról van szó, amely akkoriban még a Scrambler 1100 műszaki alapjait használta. Azóta viszonylagos csönd volt a modell körül, ám az olaszok most közzétettek egy teaser-fotót a hamarosan sorozatgyártásra érett formában is érkező terepgépről.
Sokkoló hírre ébredt a világ motorkerékpár-kedvelő fele január 18-án, aznap hajnalban ugyanis kigyulladt a timmelsjochi múzeum, Európa legmagasabban fekvő, ilyen jellegű létesítménye. A túlnyomórészt fából készült épület teljesen a lángok martaléka lett, benne több mint kétszáz veterán motorkerékpárral és néhány autóval.
A Suzuki idén tavasszal mutatta be a felfrissített GSX-S1000-et, amely az egyre elrugaszkodottabb ezres nakedek világában még mindig a visszafogottabb vonalat képviseli. Nyár elején pedig már arról szóltak a hírek, hogy a fél-idomos GSX-S1000F is utódot kap, de esetében nem egyszerű modellváltásról van szó: túrásabb irányba viszik a gépet. Az információ igaznak bizonyult, most pedig már itt is a GSX-S1000GT.
Bár a BMW és a KTM már mindenkit biztosított távolmaradásáról, a nagy gyártók egymás után jelentik be, hogy kiállítanak az őszi milánói EICMA-n. Így a Yamaha, a Honda és a Suzuki biztosan ott lesz, a kevésbé nagy nevek közül a Kymco jelezte szándékát, az MV Agusta pedig hazai pályán villanthat. Hozzájuk hasonlóan nem hagyja ki a bulit a szintén olasz Piaggio-csoport sem.
Igen hosszúra nyúlt a várakozás az új James Bond-film, a Nincs idő meghalni előtt, a premiert ugyanis többször elhalasztották a vírushelyzet miatt. Jelen állás szerint hazánkban szeptember 30-tól játsszák a mozik. Mindenesetre a Triumph már tavaly is mutatott egy 007-es motorkerékpárt, akkor a Scrambler 1200-ból faragtak Bond Editiont. Most a Tiger 900 Rally Pro következett.
Bemutatta az F3 legújabb változatát az MV Agusta. Az RR a már jól ismert 798 köbcentis háromhengeres blokkot kapta, ez alapból 148 lóerőt tud 13 ezres fordulaton. Azonban Racing Kit csomaggal felszerelve, Akrapovic kipufogórendszerrel és módosított motormappinggel már 155-öt ad le. A nyomaték 88 newtonméter.
A legtöbb kínai gyártótól megszokhattuk, hogy a kisköbcentis gépek kategóriájában játszanak, esetleg a közepesek közé néznek be. Az utóbbi időben viszont úgy tűnik, elhagyják a kispályát. A Benelli 1209 köbcentis háromhengeres túragépen dolgozik, a CFMoto pedig 1279-cel fog rálicitálni. Hozzájuk zárkózna fel a Benda is.
A Bimota éppen a KB4-en dolgozik már egy ideje, egy olyan sportmotoron, amelyből saját mércéjük szerint viszonylag nagyobb mennyiséget adhatnak el. Eddig különböző kémfotókon vagy közepes minőségű képeken lehetett megcsodálni, a műszaki részletekről azonban csak találgatások voltak.
Első fokon pert nyert a Piaggio-csoport a Peugeot Motocycles ellen egy szabadalmi ügyben. Az olaszok azért fordultak a bírósághoz, mert szerintük a Peugeot háromkerekű robogója, a Metropolis túlzottan hasonlít az MP3-hoz, olyannyira, hogy egyenesen lekoppintotta annak kormányzási rendszerét.
Júniusban leplezte le szokatlan külsejű, és legalább ennyire rendhagyó műszaki megoldásokkal bíró gépét a White Motorcycle Concepts. Rögtön meg is nevezték ambiciózus céljukat, mely szerint az elektromos motorkerékpárok sebességrekordjára törnek, átadnák a múltnak Max Biaggi és a Voxan érvényes csúcsát. Most pedig már mozgásban is láthatjuk a WMC250EV-t.
Nemrég készítette el az SE változatot a Z900 RS-ből a Kawasaki. Az egyébként is elég jól sikerült neo-retró gép ezzel kapott egy áthangolt futóművet, új fékeket, valamint egyéb kisebb módosításokat. Alapvetően nem változott a karaktere, de kezesebb és könnyebben irányítható lett, főleg tempós kanyargáskor.
A Superbike-vébé katalán fordulója sem mellőzte az izgalmakat, tovább élesedett a bajnoki címért folyó harc. A hétvége rögtön meglepetéssel indult, hiszen a pole pozíciót – idén először, de pályafutása során 51-edszer – a BMW-s Tom Sykes happolta el a Toprak Razgatlioglu – Jonathan Rea páros elől.
Véglegesítették a döntéshozók a MotoGP idei versenynaptárát, megszületett ugyanis a döntés az Argentin Nagydíj ügyében. A mezőny idén nem látogat el a Termas de Rio Hondo versenypályára. A futam eddig is kérdőjellel szerepelt a programban, ugyanis egy februári tűzvészben súlyosan megrongálódott a bokszutca épülete. Az illetékesek ameddig csak lehet, próbálták halogatni a döntést, de most világossá vált, több időre van szükség a helyreállításhoz.
Befejezi pályafutását a szezon végén Tony Cairoli. A motokrossz Valentino Rossijának is nevezett, amúgy szintén olasz zseni kilenc világbajnoki címmel a háta mögött döntött úgy, hogy szögre akasztja a sisakot.
A CFMoto még 2019-ben a milánói EICMA szalonon leplezte le a 700 CL-X nevet viselő, neo-retró stílusú naked bike-ját. Azt már akkor is sejteni lehetett, hogy idővel Európába is elhozzák a modellt. Most Olaszország és Hollandia után Németországban is elérhetővé válik.
Kevés gyártó büszkélkedhet olyan eredményes múlttal a gyorsaságimotoros-világbajnokságon, mint a Yamaha. Igaz, az első világbajnokságot 1949-ben rendezték, a japán gyártó pedig csak 1961-ben szállt be, ennek idén éppen hatvan éve. Ezt a jeles évfordulót, valamint a több mint 500 megnyert futamot most különleges dizájnnal ünneplik.
Hetvenszázalékos részesedést szerzett az elektromos motorkerékpárjairól ismert Energicában az Ideanomics. Az egyezség már megszületett, ha a felügyelő hatóságok is rábólintanak a dologra, akkor minden akadály elhárul. Ami az alapítókat illeti, ők sem mondtak le teljes egészében tulajdoni hányadukról, a jelenlegi információk szerint 29 százalékuk marad a cégben.
A Dorna Sports döntése értelmében 2016-ban lett a MotoGP kizárólagos gumiabroncs-beszállítója a Michelin. A francia gyártóval most újabb öt évre, 2026-ig hosszabbítottak szerződést, így tehát összességében kerek egy évtizeden át tart majd az együttműködés – persze könnyen lehet, hogy újból megtoldják.
Korábban mi is írtunk már róla, hogy gőzerővel zajlik az Ola Electric tamilnádui gyárának, a Futurefactory névre keresztelt üzemnek az építése. Bhavish Aggarwal, a cég első embere most újabb bejelentést tett, eszerint pedig a gyárban kizárólag nőket foglalkoztatnak majd úgy a gyártásban, mint a menedzsmentben.
A Model S Plaid a Tesla csúcsmodellje, és hát elég gyors. Valójában baromi gyors, ezt pedig nemrég a Nürburgringen is bebizonyította. Az Edmundsnál azonban úgy gondolták, hogy oké, leveri a Porschét, de mire menne motorkerékpárok ellen? Összeeresztették hát a Suzuki Hayabusával és a Kawasaki ZX-14R-rel (vagy ha úgy ismerősebb: ZZR 1400-zal).
Danilo Petrucci neve minden bizonnyal ismerős azoknak, akik követik a MotoGP-t, hiszen a harmincéves olasz motoros immár tizedik szezonját tapossa a királykategóriában. Sokáig Ducatival ment, két év jutott neki a gyári istállónál is, jelenleg pedig a Tech3 KTM-nél versenyez, de jövőre már nem jut neki hely, a csapat Raúl Fernandezzel és Remy Gardnerrel képzeli el a folytatást. Ám nem hagyják cserben Petruccit sem.
Először alig egy hónapja villant meg a Triumph Speed Triple 1200 RR, a múlt héten már egy kicsivel többet mutattak belőle. A várakozásnak most vége, a britek hivatalosan is leleplezték a leginkább talán neo-retró stílusúnak mondható fél-idomos gépet.
Bár az éppen aktuális eredményei már nem kiemelkedőek, Valentino Rossi élő legenda. Ezzel pedig az is együtt jár, hogy a nevével szinte bármit el lehet adni. A Doktor most például az e-bike-ok piacán is szerencsét próbál: VR46 márkanév alatt az MT Distributionnel szövetkezve készülnek elektromos rásegítésű MTB-k.