Talán kicsit túlzás ezt állítani, talán nem, de a motorkerékpárok terén szinte ugyanakkora slágernek számítanak mostanában a túraendurók, mint az autóknál a SUV-ok és crossoverek. A nagy gyártók egymás után mutatják be ilyen modelljeiket, és persze igyekeznek valamilyen szinten az adott piac igényeihez igazítani a kínálatot.
Viszonylag elérhető árú elektromos motorkerékpáron dolgozik a Sondors. A Metacycle az ígéretek szerint élvezetessé tenné az ingázást, nemcsak szükséges rosszként próbálják letudni a mindennapi közlekedést.
Hamarosan Kolumbiában is gyártani fogják a Royal Enfield Himalayan túraendurót. Az indiai gyártónak ez lesz a második üzeme hazáján kívül, 2020-ban már nyitottak egy egységet Argentínában. A dél-amerikai összeszereléssel nem meglepő céljuk, hogy a költségek leszorításával olcsóbban kínálhassák a Himalayant a kontinensen.
Hamarosan új központban folytathatja működését a Moto Guzzi. Az olasz márka idén ünnepli fennállása századik évfordulóját, ebből az alkalomból jelentették be egy új gyár és múzeum építését.
Igazán stílusos módját választotta a hétvégi MotoGP-futam helyszínére való megérkezésnek Johann Zarco. A Pramac Ducati francia versenyzője egy felújított veterán Ducati 900 SS Darmah nyergében nyomott le nagyjából ezer kilométert, repülő helyett így utazott el Aragóniába.
Éppen most tartanák a Moto Guzzi fennállásának századik évfordulójára tervezett ünnepséget Mandello del Larióban, a márkának otthont adó városkában. A járvány persze ebbe is beleszólt, ennek ellenére a településen rengeteg motoros gyűlt össze. És lelepleződött az a sport-túragép is, amelyet a centenárium tiszteletére készítettek: a V100 Mandello, amely tehát a város nevét viseli.
A finn Verge neve valószínűleg mérsékelten cseng csupán ismerősen még azok számára is, akik napi szinten követik a motorkerékpár-ipar újdonságait. Akkor sem sokkal jobb a helyzet, ha hozzátesszük, korábban RMK-nak hívták őket. Pedig a TS nevű modelljükre érdemes odafigyelni.
Az új Honda Transalp érkezéséről, a legendás típusnév leporolásáról szóló pletykák már nem új keletűek, nagyjából az Africa Twin feltámasztásával egyidősek. Év elején már egy lépéssel tovább is ment a dolog, hiszen az Egyesült Államokban újból levédették a nevet a japánok. Most még egy kicsivel több információ áll rendelkezésre.
Tornado 252R néven érkezhet hamarosan Európába a Benelli sportmotorja. A kínai QJ Motor fennhatósága alatt működő olasz márka belépőszintű gépét Kínában már be is mutatták. Ahogyan a neve is mutatja, 250 köbcentis, a soros kéthengeres 26 lóerős teljesítményre képes, maximális nyomatéka 24 newtonméter.
Hamarosan megérkezik a kereskedésekbe a Piaggio teljesen elektromos robogója, az 1 (vagy ha úgy tetszik, One). Külsőre semmi extrát nem tartogat, pont olyan, mint egy tetszőleges benzinmotoros robogó, csak a hajtásmód különbözik.
Júliusban írtuk meg először, hogy az MV Agusta szelídít egy kicsit a Brutale 1000 RR hiper-nakeden. Akkor még úgy szóltak a hírek, hogy a Brutale 1000 RS jövőre érkezhet, és nem gyengébb, csak kényelmesebb és komfortosabb lesz az RR-nél. Végül az olaszok nem vártak 2022-ig, máris lehullt a lepel.
Nigel Mansell vitán felül a Forma-1 történetének emblematikus alakja. A most 68 éves brit oroszlán egészen Lewis Hamilton feltűnéséig hazája valaha volt legeredményesebb versenyzője volt, 31 futamot nyert, 1992-ben világbajnok lett. Nemcsak eredményeivel, hanem hozzáállásával is rengeteg rajongó szívébe lopta be magát, ugyanis soha nem érte be a győzelemnél kevesebbel, inkább a határon hajtva összetörte autóját, mint hogy simán becsússzon másodikként.
Sokat sejtető képet posztolt a Twitteren a Honda japán részlege a CB1100 jövőjével kapcsolatban. Egyrészt feltűnik közeliben a hengerfej, másrészt pedig egy motoros éppen kitolja a garázsból a CB-t. A szöveges üzenet szerint az EX és az RS kivitelből is hamarosan érkezik a Final Edition, vagyis az utolsó kiadás.
Augusztus közepén mutatta meg először a készülő Speed Triple 1200 RR-t a Triumph. Oké, a megmutatta elég erős kifejezés, leginkább egy óvatos, keveset felfedő teaserről beszélhetünk. Most egy kicsivel többet láthatunk a retrós stílusú gépből.
Idén márciusban írtak alá szándéknyilatkozatot a Honda, a Yamaha, a KTM és a Piaggio vezetői, amelyben arról nyilatkoztak, hogy együtt akarnak cserélhető akkumulátorokra épülő rendszert kifejleszteni motorkerékpárjaikhoz és robogóikhoz. Ez egyrészt az akkuk szabványosítását és egy közös töltőrendszert is jelent. Most újabb lépést tettek a gyártók, és immár hivatalosan is megalapították a Swappable Batteries Motorcycle Consortiumot (Cserélhető Akkumulátoros Motorkerékpár Konzorcium).
A svéd Cake elektromos motorkerékpárokban utazik, modelljeiket végignézve pedig leginkább a minimalizmus és a célszerűség diadaláról beszélhetünk a dizájn és a sziporkázó megoldások fölött. Legújabb gépük, a Makka sem tér el ettől az elvtől, csak éppen sokkal olcsóbb, mint az eddigiek.
Az olajban utazó maláj óriásvállalat, a Petronas vezetői a 2000-es évek elején a fejükbe vették, hogy beszállnak a MotoGP-be. Neki is láttak a projekt megvalósításának, ehhez összeálltak a Sauber Petronas Engineeringgel. A szakembergárda GP1 néven fejlesztette a 989 köbcentis versenygépet, ám időközben a fejesek meggondolták magukat: legyen inkább Superbike.
Ha szereted a motorsportot, és igazán vágysz arra, hogy nagy csatákat láss a pályán, most nagyon is érdemes követni a Superbike-ot. A hatszoros címvédő, kawasakis Jonathan Rea és első számú kihívója, a yamahás Toprak Razgatlioglu kiélezett küzdelmet folytat a bajnoki címért, hétvégén pedig Magny Cours-ban a versenyeken is rendszeresen összetalálkoztak. Ezúttal a török jött ki jobban a buliból.
A Kawasaki néhány évvel ezelőtt engedett a divatnak, és a Z900-ból készített egy neo-retró gépet. A Z900 RS ráadásul elég jól is sikerült, idén pedig még tovább finomították, az SE kivitel feszesebb, stabilabb és kezesebb lett. A hírek szerint hamarosan a Z650-nel is eljátsszák a múltidézős játékot.
Nem bír magával Guy Martin, hiába, akit a sebesség egyszer megérintett, nem tud többé lejönni róla. Az egykori Man TT-klasszis idén már két rekordkísérletet is belengetett, tavasszal pedig már javában folytak a streamliner építési munkálatai. Mostanra egészen sokat haladtak vele.
Tavaly tavasszal mutatta be a Meteor 350-et a Royal Enfield, amely egyben egy új platform első képviselője is volt. Most elérkezett a Classic 350 felfrissítésének ideje is, így nem meglepő, hogy már ennél a modellnél is a J1D platformra váltottak.
Fabio Quartararo szárnyalása mellett kétségkívül Maverick Viñales ügye kapja a legnagyobb figyelmet az idei MotoGP-szezonban. A Yamahával való szakítás után nem sokat kellett várni arra, hogy bejelentsék, a spanyol klasszis az Apriliához igazol. Nemrég már tesztelte is az RS-GP-t, most pedig kiderült, hogy nem kell 2022-ig várni, hogy versenyen is elrajtoljon az olasz csapat színeiben.
Idén nyáron mutatta be elektromos nagyrobogóját, a CE 04-et a BMW, egy ideje pedig azt is tudni lehet, hogy nem állnak meg ennyinél, további villanyos modelleket is terveznek. Már itt is a következő, a CE 02, igaz, egyelőre csak tanulmány formájában.
Korábban a Ford, a Jaguar és a Land Rover mérnöke volt, aztán cégalapításra adta a fejét José Luis Cobos Arteaga. A spanyol szakember Miamiban indította el az Expannia nevű vállalatot, amelynek első modellje ez az elektromos motorkerékpár lehet.
Egy ideje már tudni, hogy a Triumph gőzerővel dolgozik a Tiger 1200 túraenduró következő generációján. Most azonban végre kiadták az első hivatalos fotókat is, még ha csupán álcázott gyári kémfotókról is van szó. Az biztos, hogy nem egy közepesen erős fészlifttel van dolgunk, a nagy Tiger alapjaiban újul meg.