A Cake nevű kis svéd gyártóról korábban is írtunk már a Totalbike-on, például Makka nevű városi szaladgálósukkal kapcsolatban. Vannak persze más modelljeik is, például az alapvetően terepes, de több más változatban is létező, szintén elektromos Kalk. Most ebből készítettek egy AP-nek keresztelt kivitelt, amely a dél-afrikai vadőröknél teljesíthet szolgálatot.
Már év elején levédette az NT1100 nevet a Honda, és az sem titok már egy ideje, hogy egy sport-túragépet illetnek majd vele. A japánoknak korábban is voltak NT modelljeik, ám 2013 óta nem használták az elnevezést. Most egy Africa Twin-alapú crossoverrel tér vissza.
Nemcsak a járművek karosszériájának tervezésénél fontos, hogy minél jobb aerodinamikai tulajdonságokat érjenek el. Több nagy gyártó a bukósisakok tervezésekor és tesztelésekor is használ szélcsatornát. A Shoei most tett egy újabb lépést.
Ismét a Suzuki nyerte meg a FIM Endurance-világbajnokságot. A Yoshimura SERT csapatot az ex-MotoGP-menő Sylvain Guintoli és Xavier Siméon, valamint Gregg Black alkotta. A zárófordulót a csehországi Mostban rendezték.
Szeptember elején már szivárogtatott a Twitteren a Honda, most pedig be is mutatták a CB1100 Final Edition két változatát. Ez egyben azt is jelenti, hogy az immár legendásnak mondható léghűtéses négyhengeres napjai meg vannak számlálva. Ugyanakkor nem kizárt, hogy a nevet viszontlátjuk még a japán márkánál.
A maga idejében műszaki csoda volt, mára egyszerűen csak legendává vált a Ducati Supermono. A dél-afrikai tervezőzseni, Pierre Terblanche munkája volt, aki most újraálmodta a gépet, a tanulmány egyszerűen csak a Mono nevet viseli. Fontos rögtön az elején leszögezni, hogy egyelőre nem egy működő motorkerékpárról van szó.
Hivatalosan is közzétették a gyorsaságimotoros-világbajnokság 2022-es előzetes versenynaptárát. Eszerint minden idők leghosszabb MotoGP-szezonja vár ránk, ugyanis 21 futamot sűrítenek bele nyolc hónapba, pontosabban 34 hétbe. A most kiadott menetrend nagyrészt egybevág a korábban kiszivárgott programmal.
A motorkerékpárokra való gumiabroncsok drágulása várható a Mitas szerint. A cseh márka öt-tíz százalékos emeléssel számol, amit a nyersanyaghiánnyal indokolnak. Az okok összetettek, a feldolgozóiparnak időre van szüksége, hogy igazán magához térjen.
Az autógyártók sorra jelentik be céldátumaikat az elektromos átállással kapcsolatban, azonban a motorkerékpárok esetében nem záporoznak ezek a vállalások. A Kawasaki vezetői viszont most tettek egy merész kijelentést: 2035-re már kizárólag villanyhajtású, vagy villanymotorral megtámogatott gépek alkotnák a kínálatukat.
A Harley-Davidson év elején mutatta be túraenduróját, a Pan Americát, amellyel egyetlen lépésben felzárkózott az évtizedes előnnyel bíró japán és európai konkurensek mellé. Igen jó fogadtatásban részesítette a szaksajtó, bár nyilván nem tetszett egyöntetűen mindenkinek. Elvitatni nem lehet tőle, hogy igazi karakter.
A monkey bike-ok elképesztően jópofák tudnak lenni, nem véletlenül épült valóságos kultusz a Honda Monkey köré. Ha pedig már adott a tuti recept, a Phoneix Engineering tervezői is gondoltak egyet, és elkészítették saját variációjukat a témára.
Erősen limitált szériás különmodell készült az MV Agusta Brutale 1000 RR-ből, Nürburgring néven. Az egyébként is elég erős alapokon nem változtattak, a különlegesség a részletekben rejlik, a közvetlenebb reakciókat és kezesebb viselkedést a súlycsökkentés révén próbálták elérni.
Bekerült az amerikai Motorsport Hírességek Csarnokába (Motorsports Hall of Fame) Nicky Hayden. 2006 MotoGP-világbajnoka már négy esztendeje nincs közöttünk, 2017-ben egy tragikus kerékpáros-balesetben vesztette életét. Rá egy évre a neve már ott volt az AMA Motorcycle Hall of Fame-ben, a valaha élt legjobb amerikai motorversenyzők közé. A mostani – sajnos posztumusz – elismeréssel azonban a teljes motorsport-történelem nagyjai mellett őrzik emlékét.
Az utóbbi években idehaza is egyre ismertebb lett az SWM márka. Bár a név komoly múltra tekint vissza, a feltámadás nem olyan régi sztori, kínai fennhatóság alatt, de olasz tervezéssel, olaszországi gyártással készülnek a modellek. Most a 125-ös gépeket frissítik fel.
Két olyan újdonságot mutatott be a Moto Morini a kínai CIMA kiállításon (Chongqing International Motor Expo), amelyek minden számítás szerint Európában is kaphatók lesznek. A kalandos múltú olasz márka jelenleg a távol-keleti Zhongneng Vehicle Group tulajdonában van. Nemrég döntöttek európai kereskedőhálózatuk átalakításáról, az eladások felpörgetésében pedig minden új modell fontos szerepet kaphat.
Egy ideje már nem volt titok, hogy a Triumph a tavaly leleplezett Trident 660 műszaki alapjaira további modelleket tervez. Az egyik ilyen a Tiger Sport 660, amelyről nyár végén még azt írtuk, célegyenesben a fejlesztés. A hivatalos bemutatóra sem kell már tovább várni, a britek most felfedték a részleteket.
Bejelentette visszavonulását Fudzsinami Takahisa. A 41 éves japán triálversenyző 26 szezon után akasztja szögre bukósisakját. Pályafutása összefonódott a Hondával, valamint a japánok leányvállalatának számító Montesával.
Tizenöt mérföld per órás sebességkorlátozást vezetnének be Londonban a gépjárművek számára. Ez átszámítva 24 km/h-t jelentene, és a javaslat szerint egyelőre a City of London nevű központi részt érintené, Holborntól Whitechapelig.
Az amerikai Josh Herrin év elején állított fel új rekordot, méghozzá a könyökön fordulás világcsúcsát. Egészen pontosan arról van szó, hogy harminc métert tett meg úgy, hogy könyöke érintette az aszfaltot, és közben 162,4 kilométer per órás sebességet mértek nála, ezzel bekerült a Guinness-rekordok könyvébe. Mindezt egy Yamaha R6 nyergében.
A portugáliai Superbike-hétvége Jonathan Rea számára kezdődött jobban, a három szabadedzésen ugyanis ő volt a leggyorsabb, de amikor igazi tétje is lett a dolognak, az időmérőn három tizeddel megverte őt Toprak Razgatlioglu. Ez persze közel sem jelent egyet a futamgyőzelmekkel, de a török jó pozícióból várhatta a folytatást.
A kínai Voge már egy ideje hivatalosan is jelen van Magyarországon, bár egyelőre mérsékelten ismert. Tesztmotorunk is volt már a Loncin prémium almárkájától, a 300 DS túragép már annak a kornak a szülötte, amikor egy kínai motorkerékpár nem feltétlenül azért olcsó, mert rossz. A neoretró 500 AC-ben a Honda CB500-ból ismert kéthengerest használják, csakúgy, mint az 500 R-ben. Most azonban frissítenek.
A kínai Zongshen egy düledező műhelyből nőtte ki magát Kína egyik meghatározó motorgyártójává. Messze nem koppintásokra és pofátlan nyúlásokra kell gondolni, ha róluk beszélünk, különösen Cyclone nevű almárkájuk képviseli a vagányabb irányvonalat, mellesleg normális minőséggel megtámogatva. Nemrég a Norton-blokkos RX6-ot láthattuk tőlük, most pedig itt a RA9 tanulmány.
Megkezdte újdonságainak bemutatását a Ducati, a hat teljesen friss vagy felfrissített modellt szépen elosztva leplezik majd le, utolsóként a Desert X-et december 9-én. Az első a Ducati Multistrada V2 volt a sorban: ez valójában egy átnevezett és enyhén átdolgozott Multistrada 950, nevet váltanak tehát az olaszok.
További három évvel meghosszabbította a Termas de Rio Hondo versenypálya szerződését a MotoGP promótere, a Dorna Sports, így 2025-ig egészen biztosan ezen a helyszínen rendezik meg az Argentin Nagydíjakat.
New York vezetésének egészen sajátos a viszonya a terepmotorokhoz. Számos más amerikai állammal ellentétben ugyanis ott ezeket nem lehet forgalomba helyezni és közúton használni, persze vannak kivételek és kiskapuk. Bill de Blasio polgármester azonban szinte hadat üzent az illegálisan tartott terepmotorok ellen, mondván: a rendőrség megtalálja, és összezúzza ezeket a gépeket.