A Honda szabadalmaztatta az Africa Twin feltöltött változatát, melyet közvetlen befecskendezéssel és egy ikercsavaros kompresszorral hergelnének fel. A szabadalmi rajzok ugyan nem ígérnek semmit, az viszont látszik, hogy a Honda komolyan veszi a feltöltött motorkerékpár koncepcióját - még ha jelenleg csak a Kawasaki kínál ilyesmit, nem kizárt, hogy tíz év múlva ez lesz a fő csapás.
Nemrég beszámoltunk arról, hogy az MV Agusta házi influenszernek nevezte ki a francia stuntridert, Thibaut Nogues-t, és meg is született az első videójuk, amiben Nogues az Alpokból ledriftel a Riviérára egy F3 800-zal.
A Holt-tenger partján sem várják olyan régóta a megváltót, mint a motorosok a Suzuki Hayabusa új kiadását. Eddig rengeteg pletyka volt, turbótól kezdve 1440-es blokkon és állítható vázgeometrián át a félautomata váltóig, ám most egészen kijózanító hírekkel állt elő a japán Autoby magazin.
Az Alpinestars rendszeresen előáll limitált szériás replika csizmákkal, legutóbb például a McGuinness-féle csizmáról írtunk, a hétvégén pedig a Magny-Cours-i Superbike futamon bemutatták a Supertech R "Haga 20" kiadását.
Már írtunk arról, hogy a Suzukinál ugyan dolgoznak egy 700-as soros kéthengeres blokkon, de az egyelőre még nem váltja le az SV650-et és a V-Strom 650-et. A 650-es V2-es blokk már egészen 1999 óta velünk van, ami azt jelenti, hogy már amerikában is ihatna sört, ezzel ez az egyik legrégebbi, folyamatosan a kínálatban tartott blokk a piacon.
A Yamaha európai részlege és a Fantic Motor együttműködésbe kezdenek, mégpedig a városi használatra szánt elektromos járművek terén. A két cég már korábban is partneri viszonyban állt (hogy pontosan miben, az nem derült ki), de az új megállapodás értelmében a két cég közös e-mobilitás programon kezd dolgozni.
Nem volt sem versenyző, sem csapatfőnök, de előre köszöntek neki a bokszutcában. Nem véletlenül, ő volt a magnézium versenyfelnik úttörője - illetve a beszámolók szerint egy barátságos, jó humorú ember is volt, akit bárki könnyen megkedvelt.
Tommaso Marcon, az Aprilia tesztpilótája rakott ki egy képet Instagramra, amelyen az Aprilia RS 660 pályaváltozatával pózol.
Nem nagy meglepetés, mondhatni látható volt, hogy jönni fog a KTM 890 Adventure R - a platform már kész volt a 790-es modellel, és az idén megjelent 890 Duke R után várható volt, hogy az Adventure is megkapja a nagyobb és erősebb blokkot. Amire nem számítottunk, az a 890 Rally Edition.
Bár a motorversenyek újraindultak, egyelőre vagy látogató nélkül, vagy limitált nézőszámmal zajlanak, tehát messze vagyunk attól, hogy azt mondhassuk, visszatértünk a normál kerékvágásba. Pillanatnyilag úgy néz ki, hogy a jövőre is ebben a mederben fognak folyni a motorversenyek, beleértve a közúti futamokat is.
A G 310 GS-t 2016-ban mutatták be, és mostanra megérett egy alapos frissítésre - azóta alaposan átalakult a piac, már nem a V-Strom 250 és a Versys 300 az ellenfél, hanem közben megjelent a KTM 390 Adventure is, amely feladta a leckét.
Már csak nyolc nap van hátra a Honda Forza 750 bemutatójáig, és a legfrissebb teaserben lényegében már megmutatják a teljes formát. Az már világos, hogy a 745 köbcentis NC750 blokkot fejlesztették tovább, amelyhez továbbra is duplakuplungos váltó tartozik.
Tovább csepegnek az információk a Ducati Multistrada V4-ről, például megvan a teljesítménye: 170 lóerős lesz, vagyis ha el is marad a korábban több helyen betippelt 180 és 200 lóerőtől, azért így is a legerősebb adventure modellnek ígérkezik.
Furcsa is volt, amikor nyáron csak az F 750 GS, F 850 GS és az F 850 GS Adventure-ből mutatott be a BMW évfordulós modellt a GS sorozat 40. születésnapját ünnepelve. Most viszont teljes a kép, a bokszerekkel kivárták az őszt, és leleplezték az R 1250 GS és Adventure ünnepi szériáját, amihez egy óvatos facelift és tartozik.
A hétvégén Zef Eisenberg az elvingtoni repülőtéren halálos balesetet szenvedett egy alaposan tuningolt Porschéval, mellyel tavaly 338 km/h-val hasított a Pendine-i homokban.
A japán gyártók ügyeiben rendszeresen jól értesült Young Machine magazin arról ír, hogy a Yamaha és a Honda egyaránt egy kis túraendurón dolgozik, mégpedig a 250-300 köbcentis szegmensben.
A Dainese felvásárolta egy konkurensét, a csúcsminőségű motoros csizmákat gyártó olasz TCX-et. A Dainese Group (amihez az AGV sisakgyártó is tartozik) ezzel megerősíti a helyzetét a motoros lábbelik piacán, és ezzel a későbbiekben rendelkezésükre áll a TCX összes biztonsági fejlesztése és szabadalma.
Most már öt éve, hogy elloptak Melbourne-ből egy Drysdale V8-at. Ez egy eszméletlen ritka motor, melyre célzottan mentek a tolvajok, a garázsból csak ezt vitték el, szinte biztos, hogy megrendelésre dolgoztak. Írtunk is az esetről, és a motor azóta sem került elő.
A Hondánál 2021 nagy újdonsága a Forza 750 lesz, de mellette csendben frissítenek más modelleket is, például a 650-eseket, valamint az Africa Twin is kap egy új színt - egy klasszikus HRC vörös-kék-fehér fényezést, de egyébként nem nyúlnak hozzá. Minek is, 2020-as modell.
A Kawasaki november 23-án fogja leleplezni a 2021-es újdonságait, szám szerint hatot, melyekről egy rövid, sok információt nem tartalmazó teasert közöltek. Az eddigi hírek alapján azt azért sejteni lehet, hogy nem csak új fényezésekkel készülnek a következő szezonra.
A Honda az indiai piacra készítette a H'Ness CB350-et, amellyel direkt a Royal Enfield ellen indul csatába. A H'Ness (béna név, a honess angolul azt jelenti, hogy dicséret hopp, itt debil voltam, többen jeleztétek, hogy a Highness lesz a helyes megfejtés. Ami szintén béna név) első pillantásra egy lekicsinyített CB1100-nak tűnik, egy klasszikus retró gép, csak éppen a lehető legegyszerűbb technikával.
Homologizációs beadványokból tudni, hogy a Ducati három új modellel készül 2021-re, amelyekre egyelőre még csak 1703 Project, 1706 Project és 1803 Project neveken hivatkoznak.
Miután a Ducati nem tudott megegyezni a Doviziosóval, elég hiányos lett a képlet, hogyan fog kinézni a csapat 2021-ben. Petruccit már a szezon elején elbocsátották, ő jövőre a KTM Tech3-nál lesz Lecuona csapattársa, a helyét pedig Jack Miller kapta meg. Azt lehetett tudni, hogy Miller helyére a Moto2-ből fog feljönni Jorge Martín, és most kiderült, hogy Johann Zarco otthagyja az Avintiát, és ő lesz a Pramac másik pilótája.
A Triumph kiadott pár álcázott képet a hamarosan érkező Tridentről, mellyel a középkategóriában robbantanának, a reményeik szerint az MT-07 sikerét ismételnék meg vele.
Bár a Benelli is nagy menetre készült az 1200GT-vel, a CFMoto még ráemel egyet az 1250TR-G-vel, melyet egy KTM-től származó, 1279 köbcentis V2-es köré építenek.