Folytatódik Johann Zarco teleregénye: a francia versenyző nincs ott a 2020-as indulók listáján (Álex Márquez ott van, szóval nem az van, hogy rég frissítették), de a Ducati hajlandó lenne mentőövet dobni neki.
A KTM az elektromos motorok úttörőjének számított egy időben - készítettek elektromos endurót, krosszmotort és szupermotót is, sőt, még 2013-ban egy elektromos robogó tanulmánnyal is előálltak a Tokiói Autószalonon, amiről azóta sem érkezett hír.
Can Öncü nevével a többség 2018-ban találkozott először, amikor az akkor 15 éves török srác a szabadkártyával elindult élete első Moto3-as futamán a valenciai szezonzárón, és a pocsék időjárás ellenére megszerezte élete első világbajnoki futamgyőzelmét, és egyben ő lett a legfiatalabb, aki valaha Grand Prix futamot nyert - a címet Scott Reddingtől hódította el.
A Repsol Honda hivatalosan is bejelentette, hogy Álex Márquez kapja meg Lorenzo helyét a gyári csapatnál - a MotoGP történetében ez lesz az első, hogy egy testvérpár ugyanannál a csapatnál indul - Aleix és Pol Espargaro szintén testvérek, de az idősebb gyerek az Aprilia, a fiatalabb a KTM versenyzője.
Az idei EICMA nem csak a sportmotorok meg az egzotikumok szintjén hozott jó dolgokat, hanem egyszerűbb műfajokban is - például bemutatták az új Italjet Dragstert, amelyet nyugodtan tekinthetünk a robogók Bimota Tesijének. Nem érted, miért? Ezért:
Utólag adták a győzelmet Michael Rutternek a Macau GP-n - a versenyt két baleset és piros zászló után nem indították újra, és úgy volt, hogy nem is lesz értékelés, aztán utólag Michael Ruttert hirdették győztesnek - pedig az első piros zászlónál még csapattársa, Peter Hickman vezetett, ráadásul erős 8 másodperccel. Rutter utólag Twitteren kért elnézést Hickmantől.
Lorenzo a szerződésének lejárta előtt nyugdíjba vonul, a hétvégi valenciai futam lesz számára az utolsó versenye. A bejelentés után egyből megindultak a pletykák, ki kaphatja meg a helyét?
A Repsol Honda nem kapkod a válasszal, a hivatalos kommunikáció szerint most nem ez a legnagyobb gondjuk, hanem a vasárnapi futam, ahol még versenyben vannak a Ducati Corséval a csapatvilágbajnoki címért. A következő fontos pont a csapat életében pedig a következő hétvégi teszt, amikor Márquez kipróbálja az új versenygépét - itt hozzátették a hondások, hogy nyilván jobb lenne, ha két pilótájuk lenne a pályán, de gondban semmiképpen nem lesznek, hiszen a tesztpilótájuk, Stefan Bradl mindenképpen rendelkezésükre áll.
A hétvégén lesz a Macau GP, a sok szempontból még a Man TT-nél is hajmeresztőbb utcai verseny, az eddig lezajlott kvalifikáció szerint pedig Peter Hickman a legnagyobb esélyes - erősen benne van a pakliban, hogy idén megszerzi negyedik Macau GP győzelmét is a BMW S 1000 RR-rel.
Egy rövid videót adtak ki, és a videó hosszával vetekedő szöveget: "az új Tiger 900 Rally és GT sorozat. Kaland, átalakulva."
A 900-as Tigerek az aktuális 800-as sorozatot váltják, és a nehezen dekódolható aktuális alváltozatokat - XR, XRX, XRT, XCX, XCA - egyszerűbb nevekkel illetik, a Rally várhatóan a 21-es első kerékkel és fűzött felnikkel szerelt offroad változat lesz, míg a GT az öntött kerekes, 19 collos első gumis kivitel.
Nagyok az elvárások az új Honda CBR1000RR-R-rel szemben, a 2020-ban Alvaro Bautistával és a HRC-vel a háta mögött felálló csapattól mindenki azt várja, hogy a VB címért menjenek, de Stafan Bradl, a Honda tesztpilótája lehűtötte a kedélyeket. Szerinte a motor a valódi versenyképességhez még fejlesztésre szorul.
Amikor bejelentették, hogy ma délután háromkor Jorge Lorenzo külön sajtótájékoztatót tart, és hogy a Dorna vezérigazgatója is megszólal, már lehetett sejteni, miről lesz szó: bejelentik Lorenzo visszavonulását. És ez is történt.
2022-től kezdve Magyarország helyszíne lehet egy MotoGP futamnak - az addigra 22 fordulósra bővülő naptárban hazánk is szeretne helyet kapni. A kormányunk szándéknyilatkozatot is aláírt a Dornával, miszerint 2022 és 2026 között öt versenyt rendezhetnek nálunk, mégpedig egy új pályán, melyet az ország keleti részében építenénk meg. Ez a nyilatkozat egyelőre csak az első lépése egy hosszú és nehéz útnak, amelynek a végén a ténylegesen megrendezett verseny van.
Rossinak nehéz éve van idén, és egyre többször jönnek olyan hírek, hogy a kilencszeres világbajnoknak ideje lenne visszavonulnia. Nemsokára Rossinak újra tárgyalóasztalhoz kell ülnie a Yamahával, és elbeszélgetnie a jövőről - egykori vetélytársa, Max Biaggi szerint viszont Rossinak nem visszavonulnia kéne, hanem még a nyugdíj előtt futni pár szezont a Superbike VB-n.
A múlt héten zajlott EICMA egyik legizgalmasabb fordulata a Bimota feltámadása és a Kawasakival való együttműködése volt - hogy pontosan mi történt, arról itt írtunk -, illetve a Bimota Tesi H2 leleplezése. A Kawasaki H2 blokkos, függőcsapszeges kormányzású motor mellett pedig jönnek a további, Kawa blokkos Bimoták - az egyelőre KB4 néven emlegetett, leendő modellről pedig a japán Young Machine magazin hozott le érdekes híreket/pletkákat.
Egy projekt erejéig összeállt korunk egyik legfontosabb motortervezője, Pierre Terblanche és a szénszálas kompozitokban utazó BST, és terveztek egy elektromos motort.
Az EICMA-n is kiállítottak a standjuk hátsó részén egy elektromos motor csontvázát, de nem volt körülötte hírverés: ott volt egy zöldre fényezett acélcsövekből álló váz, benne egy nem túl nagy akksi, és egy visszafogott külsejű villanymotor, és ennyi. Most pedig kiderült, hogy elég komoly munka van a háttérben - a projektet vezető mérnök szerint már lassan húsz év munkája van benne, és már van működő elektromos prototípusuk egy sor érdekes megoldással.
A Triumph és a Bajaj összeállt, hogy közösen készítsenek belépő szintű motorokat - most pedig jelentették, hogy már vannak működő prototípusok.
Bár az Ariel a pillekönnyű és villámgyors csővázas sportautóiról híres, egy ideje már a motorgyártással is kacérkodnak, és a napokban leplezték le legújabb modelljüket, az Ariel Ace Iron Horse-t.
Sajnos elég béna és semmitmondó nevet kapott az Aston Martin és a Brough Superior közös projektje, az AMB 001. Az Aston nagyjából ugyanaz az autók között, mint a Brough a motoroknál, vagyis mindkettő az ultra drága luxus kategória, az AMB 001 pedig a nevének megfelelően drága lesz.
A KTM jövőre kiszáll a Moto2-ből, a felszabaduló forrásokat pedig egyrészt a MotoGP-re költik, másrészt pedig elindítják belőle a Husqvarna Moto3-as csapatát. A Moto2-ből kiszállás érthető: egyrészt egy rivális márka blokkja köré fejleszteni nem az a kihívás, amit egy motorgyártó keres, másrészt míg a Honda blokk köré volt egy jól sikerült vázuk és futóművük, addig a Triumph-hoz nem sikerült olyan jót találniuk - 2018-ban még csapatbajnokok lettek a Red Bull KTM Ajóval, konstruktőrként a másodikok a Kalex mögött, és két pilotájuk is a dobogón végzett, Oliveira második, Binder a harmadik lett.
Tehát: igaznak bizonyult a pletyka, hogy a Kawasaki megvette a Bimotát, de ha jobban megnézzük, valamivel bonyolultabb a helyzet:
Az Italian Motorcycle Investment S.p.A. (IMI) 49,9%-os részesedést vásárolt a Bimotában, az IMI pedig nem más, mint a Kawasaki Europe által létrehozott befektetési alap, és amelynek az európai központon keresztül a Kawasaki Heavy Industries a 100%-os tulajdonosa.
Mintha a Moto Guzzinál nem lettek volna kellően elégedettek a V85 TT túraképességeivel - igazából alapból is mindent tud, ami egy túrázáshoz kell, így inkább egy új felszereltségi szintről van szó, amihez elég szép bronz-fekete-piros fényezés jár.
A héten bemutatták Milánóban az Aprilia RS 660-at, mellette viszont volt egy tanulmány és egy teaser is, amelyek az RS 660 testvérmodelljei lesznek: egy naked, vagyis a Tuono 660 és egy adventure bike, a Tuareg 660.
A Husqvarna 701 Enduro 13 literes tankja több kritikát kapott - sportendurónál ez a méret oké, meg hát a 701 ahhoz képest, hogy mekkora, igazából nem fogyaszt sokat, tehát első blikkre korrekt ez a tankméret, de a vásárlók inkább tereptúrázásra kezdték használni a motort, és ott bizony megnyugtatóbb, ha bőven van tartalék. A Husqvarna vette a lapot, és elkészítették a Husqvarna 701 Enduro LR-t, amiből az LR a Long Range, vagyis a nagy hatótáv rövidítése.
A Vins Motors-ról volt már szó, idén az EICMA-n pedig bemutatták a gyártásra kész Duecinquanta 250-et - az utcán is használható, 250-es, kétütemű sportgépüket.
A 250-es, V2-es kétütemű a 80-as, 90-es éveket idéző koncepció, és ahogyan arról már korábban is írtuk, két kivitelben készül majd, lesz egy utcai Strada és egy kizárólag pályán használható Competizione.