Nemrég felröppentek a pletykák, hogy a Honda ismét előállna egy CBR600RR-rel, és most annyit finomodtak, hogy talán nem is 600 köbcentivel érkezne, hanem 750-nel. Ennek egyik oka, hogy így a motor jobban támaszkodhatna a CBR1000RR-R technikájára, ezzel sokat spórolhatnának a fejlesztés költségén, másrészt a nagyobb köbcentivel könnyebb teljesíteni az emissziós korlátokat. A másik, kevésbé valószínű opció, hogy nem csinálnak még egy éles sportmotort, aminek rendes versenykategóriája sincs, és a CBR750-et spórolásból inkább a CBR650R-ből fúrják fel.
Panama-aktáknak vagy Panama-papíroknak hívjuk azt a nagyjából 2,6 terabájtnyi dokumentumot, amely 2015-ben szivárgott ki egy panamai, offshore-ozásra szakosodott ügyvédi irodától, és körülbelül 200 ezer offshore cég adatait tartalmazza. Ezt az adatbázist azóta is folyamatosan dolgozzák fel oknyomozó újságírók. A közelmúltban az aktákból előkerült Alfonso "Sito" Pons neve is, a spanyol motorversenyző kétszer nyert VB-t a 250-es kategóriában, majd később csapatvezetőként dolgozott tovább, olyan versenyzőkkel, mint Crivillé, Puig (a Repsol Honda mostani főnöke), Capirossi, Gibernau, Checa, Barros, Biaggi, Bayliss, az Espargaró testvérek, Tito Rabat, Vinales, Luca Marini és Álex Rins. A motorozás mellett volt egy kitérője az autósport felé is (2004-ben megnyerték World Series by Nissant Heikki Kovalainennel).
Roland Sands nem fél hozzányúlni olyan motorokhoz, amelyeknek az átépítése már gondolati szinten is szentségtörés - gondoljunk csak a flat track Desmosedici RR-re -, és ezúttal egy Ducati Superleggerát fosztott meg az idomaitól.
A Yamaha nagyon elszántan próbál a legmeghatározóbb gyártó lenni háromkerekű motorok piacán, legalábbis erre következtethetünk az újabb szabadalmuk alapján, melyen egy egészen új rendszerrel működő háromkerekű robogó látható.
A képeken a QJ Motor SRK600 nevű motorja látható, amelyet az európai piacra Benelli TNT 600 néven hoznak majd - a QJ a Benelli anyacégének a nevének, Qianjiangnak a rövidítése.
Várhatóan 2021-re a KTM frissíti a 1290 Super Adventure-t, és bár műszaki újításra is lehet számítani, első sorban a megjelenést igazítják hozzá a legújabb irányvonalhoz, vagyis a 790 Adventure-höz. A tankot például ketté osztva mélyebbre viszok, ezzel egyrészt kikacsintanak a ralimotorok felé, illetve ez a megoldás jót tesz a súlyelosztásnak, és így nagyobb mozgástere lehet a pilótának a nyeregben.
Most már biztos, hogy a 90-es évek is menő retró lett, erre utal az a hír is, amit a Young Machine hozott le, miszerint a Yamaha egy újabb retró modellt húzna fel az MT-09-re. A japán újság szerint ez nem a hetvenes évekből emelne át formajegyeket, mint az XSR, hanem a 90-es évekből, egyfajta modernizált FZS lenne. Egyelőre csak egy látványterv van róla, amelyet a Young Machine grafikusai készítettek.
Nem vagyok biztos benne, hogy aki alacsony tempónál sem tudja megtartani a motort, annak nagyon erőltetnie kéne ezt a hobbit, pláne egy 300+ kilós motorral, de úgy tűnik, manapság minden vevőért le kell hajolni. A Harley érdekes szabadalmat nyújtott be, ahogyan a címből is kiderül, egy hátsó dobozba szerelhető szerkezet segítene a motorosnak az egyensúly megtartásában.
Úgy néz ki, hogy a Honda visszahozná a kuplung nélküli manuális váltót a CB1100 számára, legalábbis a nemrég nyilvánosságra hozott szabadalmi rajzok erre engednek következtetni. Ez elsőre furcsának tűnik, amikor a modern, kétirányú gyorsváltók már tökéletesen működnek. A Honda ezen a téren egyébként megelőzte korát, amikor 1976-ban bemutatták a CB750A-t a Hondamatic névre keresztelt váltóval, és most mintha annak az utódján dolgoznának a CB1100 számára.
Miután a Ducati bejelentette, hogy megválnak MotoGP pilótájuktól, Danilo Petruccitól, és a gyári csapatban a helyét Jack Miller kapja meg, egyből beindult a találgatás, hogy kit igazol le a Pramac az ausztrál helyére. Csodák nincsenek, szinte mindenki egyből Jorge Martínra gondolt, és valóban ő lett a befutó.
A Honda szerint minimum gyanús a Hero Dash elektromos robogó néhány részlete, a japánok szerint a motor fara, a lámpája és a fejidomja megegyezik a Honda Moove benzines robogó formájával, melyet már korábban levédettek.
A Kawasaki mint motorgyártó apró, de mint cégcsoport hatalmas, ez a kettősség pedig kedvez a merész húzásoknak - egyfelől megvan az anyagi háttér, másrészt a motorgyártó részleg kellően kicsi, hogy gyors és bátor döntéseket hozzanak. És egy ilyen döntés állhat a most kikerült szabadalmi rajz hátterében is, ugyanis egy elég meglepő modell terveit védették le, egy háromkerekű, kanyarban bedőlő side by side-ot, amely leginkább a Polaris Slingshot ellenfele lehet - azzal a fontos különbséggel, hogy a Polaris nem dől be a kanyarban, ahogyan a motorkerékpárszerűbb Can-Amek sem.
A Brutale 1000 RR alapjaira épül a legújabb limitált kiadású MV, a Brutale 1000 M.L. A 200 lóerős nakedhez az ihletet a Brutale 910R Italia adta, amelyet a 2006-os világbajnok olasz labdarúgócsapat tiszteletére adott ki a gyár - a csapat tagjainak és az edzőnek pedig maga Claudio Castiglioni adott át egy-egy névre szóló darabot. Ezen felül az MV Agusta vezető tervezője, Adrian Morton a 2013-as Brutale 800 Italiaból és a Brutale Americából is elcsent pár ötletet, így született meg végül az M.L.
Sebestyén Péter jelenleg a legmagasabban jegyzett magyar gyorsasági motorversenyző - a Supersport VB-n indul a Team Tóthtal, és a teljesen új motor és csapat ellenére is ígéretesen kezdett a szezonnyitón Philip Islanden - aztán jött a járvány, és törölték a futamokat. Örökké viszont nem marad el a VB, Péter is elkezdett edzeni a Pannónia-ringen, és közben új pályarekordot állított fel a Yamaha YZF-R6-os versenygépével.
Lehet, hogy a Benelli már soha nem lesz az, amit Andrea Merloni akart faragni belőle, amikor 1995-ben újraélesztette a márkát - Merloninak nem kisebb célja volt, mint hogy a Benelli méltó ellenfele legyen a Ducatinak -, viszont az egészen biztos, hogy a kínai tulajdonban lévő Benellinél pezseg az élet, és sorban jönnek az újabbnál újabb modellek, most például egy új, hatszázas sportmotor képei szivárogtak ki.
A Miami Speedart Motorsports hiredti ezt a Bimota SB8R-t, aminek a különlegessége, hogy szalonállapotú. Ezt a típust 1998 és 2000 között gyártották, és ebben a példányban mindössze 5100 mérföld van. Egyes források szerint mindössze 150 készült belőle, a Wikipédia szerint viszont 250, de a lényegen nem változtat, nem egy gyakori motor.
Úgy tűnik, hogy a japánok a lehető legtöbb bőrt le akarják húzni a kompresszoros négyhengeresről, legalábbis a japán Young Machine magazin szerint a Kawasakinál a Vulcan H2-n dolgoznak, vagyis egy feltöltött powercruiseren, melynek az alapjai a Z H2-ből érkeznek.
Mindössze 150 darab Aprilia RSV Mille SP készült, ez volt ugyanis az olaszok homologizációs modellje a világbajnokságra, nemrég pedig elárverezték az egyik példányt.
Danilo Petrucci menedzsere, Alberto Vergani megerősítette, hogy a versenyzője kilép a Ducati MotoGP projektjéből, és átadja a helyét Jack Millernek. Eredetileg úgy szólt az alku, hogy 2021-ben Petrucci még bizonyíthat, de a mostani fordulaton nem kell meglepődni, a Ducati Corsénál már kiderült, hogy nem csak a szóbeli megállapodás bizonytalan, hanem az érvényes szerződés sem sokat jelent, gondoljunk csak arra, amikor kirakták Karel Abrahamot az Avintiától, hogy helyet csináljanak Zarcónak.
Pár napja még csak egy elhomályosított fotó volt az egyetlen kapaszkodó, most viszont már a vadonban is lencsevégre kapták a Bimota KB4 prototípusát, és két dolognak örülhetünk:
- szemmel láthatóan gyártásra kész
- hűek maradtak a korai rajzokhoz
A Piaggio Group az Európai Unió szabadalmi hivatalával együtt lépett fel egy kínai gyár ellen, akik lényegében a Vespa Primavera klónját akarták behozni. Az ügy a 2019-es EICMA-n pattant ki, amikor a Piaggio nyomására eltávolították az egyik Vespa klónokat mutogató kínai kiállítót.
Aki a 90-es években ment a kor népszerű 250-400 köbcentis sportmotorjaival, az tudja, mennyire lúdbőröztető egy vérmesen pörgő kis négyhengeres. A Kawasaki ezt a bugit hozta vissza a ZX-25R-rel, a 250-es, négyhengeres sportmotorjával, amely egészen 17 ezerig forog.
Bár a gyár oldaláról még elejtett szó sem esett a CBR1000RR-R naked változatáról (a képet a Kardesing rajzolta), egyre több rajongó álmodozik arról, hogy a Honda is belépjen a hypernakedek piacára - az RR-R ugyanis ideális alap lenne ahhoz, hogy olyan ellenfelekkel szálljon harcba, mint az MT-10, a Ducati Streetfighter V4, a Tuono 1100, a BMW S 1000 R vagy a KTM 1290 Super Duke R.
A Norton új tulajdonosai nem vesztegetik az időt, ezerrel toborozzák az új stábot a márka feltámasztásához, a honlapjukon 15 nyitott pozíciót hirdetnek, főleg mérnöki és adminisztratív munkakörben - minőségellenőrt, vezető tervezőmérnököt és vezető motorblokktervezőt is felvennének.
A Triumph bemutatta a Scrambler 1200 Bond Editiont, amely annak a motornak a replikája, amellyel James Bond csapatja a No Time To Die-ban (magyarul: Nincs idő meghalni, a bemutató dátuma 2020. november 19, szóval még kicsit odébb van). A motor a trailerben csak pár másodperce tűnik fel, Bond azzal ugrat és csapat az utcákon - a rosszfiúk pedig Ducati Scramblerekkel küldik.