Visszahívást rendelt el a Honda a CBR1000RR-R-re, mégpedig a hajtórudak feltételezett hibája miatt - bár elmondták, hogy a kérdéses alkatrész eddig még nem okozott egyetlen motornál sem bajt vagy meghibásodást.
Az MV Agusta gyárát a neoretró Supervelocével indították újra, és kezd felpörögni a termelés, a legfrissebb hírek szerint június végén elkezdik leszállítani az első Rush 1000-eket a megrendelőknek.
Az olasz motorgyártók lassan visszazökkennek a szokásos munkamenetbe, a Ducatinál például folytatták a Superleggera V4 finomhangolását - és ennek keretein belül kivitték Nardóba a VW csoport körpályájára, hogy megnézzék, mit tud tartósan a végsebességen hajtva. A Superleggera V4-nél 158 kilóra 224 lóerő jut, és hogy mindez megfelelően érvényesüljön, a komoly aerodinamikai csomagot fejlesztettek hozzá.
A német kormány elhatározta és ebben a hónapban megszavazta, hogy visszaszorítják a zajos motorokat, és elkezdenek úgynevezett zajkamerákat telepíteni. Hasonlóra volt már példa Angliában és Franciaországban, de a németek sokkal szigorúbban lépnek fel.
A CFMoto CF1250J a valaha volt legnagyobb kínai szériamotor - bár stílusában a BMW R 1250 RT-t imitálja, a műszaki alapok a KTM-től származnak.
Nemrég még úgy tűnt, hogy a kínai nagy túramotorok megállnak 650 köbcentinél, de azért egy ideje lehetett tudni, hogy az Európában is jelenlévő CFMotonak vannak nagy vágyai is: egy európai értelemben vett gran turismo.
Az RSV4 és a Tuono 1100 mellett nehéz feltűnést kelteni, de az Aprilia RS660-nak sikerült. Már egy ideje vártunk egy könnyű, kezes, de penge futóművű sportmotorra, ami nem az erejével tesz készre, hanem a szerény súlyával és a vezetési élménnyel. A 2018-as EICMA-n láttuk a tanulmányt, aztán 2019-ben jött a szériagyártáshoz már közelebb álló változat. A megvehető példányokat a nyár végére ígérték, és úgy tűnik, vírus ide vagy oda, tudják tartani a tervezett ütemet, ugyanis nem messze az Aprilia noalei központjától már felbukkant egy előszériás példány, amelyen már az utolsó simitásokat végzik.
Huszonkét motor került a hónap elején kalapács alá, érdekességük, hogy ezeket egy pajtában találták, ahol sokáig elfeledve hevertek. A lista legfontosabb és legérdekesebb tétele egy 1921-es, V2-es Royal Enfield volt, míg a legrégebbi egy 1911-es, oldalkocsis Bradburry volt.
Már szenteltünk egy hírt a Jorge Lorenzo és a Giacomo Agostini között dúló szópárbajnak, és ahogy vártuk, Agostini legutóbbi interjúja után - amiben elég sok szót szentelt Lorenzo ekézésének - Lorenzo visszavágott egy Instagram posztban.
A Piaggio által benyújtott szabadalmak szerint előfordulhat, hogy az MP3 következő generációjánál aktív aerodinamikai elemek bukkanhatnak fel, egészen pontosan szárnyak.
A Bimotánál nem állt le a munka, nemrég még csak renderelt képeket lehetett látni a következő modelljükről, a KB4-ről, most viszont már valódi fotókat is kiraktak a Facebookra - igaz, teljesen elhomályosítva őket, így csak sejteni lehet a részleteket.
A Harley-Davidson vezérigazgatói posztját februárban vette át Jochen Zeitz, és mostanra állt elő egy új stratégiával. Még elődje, Matt Levatich indította el a More Roads névre hallgató tervet, aminek a lényege az volt, hogy a lehető legtöbb szegmensben kezdjenek motort gyártani, tehát legyenek elektromos modellek, túraenduró és naked is, ne csak a cirkálókra összpontosítsanak. Levatich úgy gondolta, hogy a paletta bővítésével és a merész új modellekkel olyan vásárlókat húzhatnak be, akik egyébként soha nem vennének Harley-Davidsont.
A Ducati Scrambler sikerére fájhat a Husqvarna foga, legalábbis erről árulkodik, hogy egy újabb Svartpilen modellen dolgoznak, aminek már a KTM 890 Duke adná az alapját, és várhatóan a Svartpilen 901 névre fog hallgatni.
Egy ideig úgy tűnt, hogy a Confederate, mint márka, megszűnik - ugyanis az egykori stáb felállt, és azt mondtják, újrakezdik, új néven, új koncepcióval. Hozzájuk kötődött például a Hellcat és a Wraith, aztán az egészet dobták, hogy furcsa villanymotorokat építsenek.
Úgy látszik, a japán gyártók közül egyedül a Kawasaki mer bátran előremenni a fejlesztésben, amióta elhagyták a MotoGP-t, sorban jönnek az egyre merészebb húzások, amelyek rendre szép eredményeket hoznak: tíz év alatt hatszor nyertek Superbike-ban, készítettek kompresszoros sportmotort több mint 300 lóerővel, ennek a farvizén nagy szériában gyártanak feltöltött motorkerékpárokat, a Ninja 250-nel és a Ninja 400-zal leuralták a kis sportmotorok piacát, és a Ninja ZX-25R 250 köbcentis négyhengeresével pedig szintén meglepő szegmensben rántottak elő egy érdekes motort.
A motorsport kicsit olyan, mint egy rapháború, még ha kevésbé nyíltan is, de tele van beszólogatással - ráadásul mintha azok lennének a legaktívabbak benne, akik már visszavonultak. Az elmúlt évek legszórakoztatóbb szócsatái véletlenül sem Rossihoz vagy Márquezhez kötődnek, hanem a tizenötszörös világbajnok Giacomo Agostinihez és az ötszörös világbajnok Jorge Lorenzóhoz, akik között nemrég újra fellángolt a szópárbaj.
Várhatóan még az év végén jöhet a Hondánál a 750-es X-ADV mintájára készülő 150-es robogó. Az X-ADV-et 2017-ben mutatták be, és merész hibridje volt a díványrobogóknak és a túraenduróknak, a bátor párosítás pedig meghozta a sikert. A 150 köbcentis kistestvérét 2019-ben készítette el a Honda, de kizárólag Ázsiában forgalmazták, most viszont úgy néz ki, hogy be fogják vezetni az európai piacra is.
Valamivel több, mint egy évvel ezelőtt indult a bizarr történet, amikor a Supersport VB harmadik, aragóni fordulója előtt - mármint konkrétan pár órával a verseny előtt - a Team Tóth csapat bejelentette, hogy ellopták a Yamaha R6 versenymotorjukat.
Az Európai Szabadalmi Hivatalhoz küldött beadványok megerősítik, hogy a Harley egy flat track és egy café racer stílusú motort is építene az új vízhűtéses blokkjuk köré.
A friss pletykák szerint a Honda CBR600RR-R-t már októberben bemutathatják - ez egyaránt jelentheti a kölni Intermotot és a MotoGP egyik fordulóját is (pl. a thai futamot). A gyárak leállása és úgy általában az egész iparágat átlengő bizonytalanság miatt egyiket sem venném készpénznek.
Volt már arról szó, hogy a hamis sisakok nem hozzák az eredetiek biztonsági szintjét, amit az alábbi eset is bizonyít.
A történet úgy kezdődött, hogy az Arai olasz forgalmazója egy ismert kínai online áruházból (nem nehéz kitalálni, hogy melyikre gondolt) vásárolt egy Arai SZ-Ram III-nak kinéző nyitott sisakot, de ha nem akarjuk nagyon bonyolítani, nyugodtan hívhatjuk szimpla hamisítványnak is.
Egyre több jel mutat arra, hogy a Hondánál már dolgoznak egy nagyobb Rebel változaton, melybe az Africa Twin 1100-as blokkját szerelnék. A CMX1100-zal leplezetlenül az Indian és a Harley modern külsejű típusai ellen mennének.
A Yamaha Petronas SRT főnöke, Razlan Razali a rajongók kérdéseire válaszolva elmondta, hogy a csapat a fiatal tehetségekre koncentrál, és még nem tárgyaltak a Yamahával arról, hogy Valentino Rossi náluk vezessen le.
Az MV Agusta a Facebookon mutatta be az öt első Superveloce 800 Serie Orót, melyek az újraindulás első termékei. Az MV március 26-án állt le a koronavírus miatt, és április 22-én jelentették be, hogy ha fokozatosan is, de újraindítják a gyárat.
A Brembo világszintű visszahívási akcióba kezdett, ugyanis bizonyos fékbetéteinél, amelyet közvetlenül a motorgyártóknak szállított, mint gyári alkatrészt, kiderült, hogy használat közben veszélyessé válhatnak.
Újabb renderelt képeket adott ki a Bimota a következő modelljéről a KB4-ről. A Kawasaki Z1000 és a Ninja 1000 SX-ből ismerős blokk köré épített retró sportmotor a Bimota legújabb korszakának a második gyermeke lesz - ez a korszak azzal kezdődött, hogy a Kawasaki felvásárolta a Bimotát.