Az angol ITV News járt utána a netről olcsón rendelhető hamis sisakoknak, és kiderült, hogy jellemzően hitvány másolatokról van szó, amelyek tragikus eredménnyel szerepelnek a törésteszten. A bolti ár töredékéért árult hamisítványokat a Brit Szabványügyi Intézet (BSI) vizsgálta, és arra jutottak, hogy egy 50 km/h-s esésnél sem nyújtják az elvárható minimumot sem.
A legfrissebb pletykák szerint a Suzukinál terveznek egy gyorsabb és keményebb kivitelt az új Katanából, amit egyelőre csak Katanara R néven emlegetnek. Az aktuális Katanát tavaly ősszel leplezték le Milánóban, azóta pedig mi is kipróbáltuk - a teszt itt olvasható.
A Confederate hamvaiból kinőtt Curtiss Motorcycles azt próbálgatja mostanában, hogyan lehet másmilyen egy villanymotor formája. Az ötlet egyébként indokolt, hiszen villanymotorral nagyjából bármilyen forma lehetséges - nagyjából ugyanerről beszélt nemrég a BMW dizájnfőnöke is. Viszont ahogyan általában az útkereséseknél lenni szokott, nem minden út jó - és ezzel el is érkeztünk a Curtiss új tanulmányához a Hades-hoz.
Kedves Nepperűző!
Tehát amit keresek: hosszú időre, kielégítő teljesítményt (ami bőven elegendő a betáblázott földünkre). Szerencsére eljutottam egy 2003-as Suzuki GSX600F-hez. Ahogy elnéztem, 1 milló fölé nem megy az ára, de mégis ódákat zengenek róla. Kényelem, megbízhatóság, szervizelés, teljesítmény, tartósság. Ez lenne a jelenlegi elképzelés hosszú távra.
De ott a másik fél, a terep. Igen, túraenduró a másik alternatíva, csak azokról nem sok jót olvastam, és árban többnek találtam. Pedig az, amit szívesen megjárok még.Említett Suzuki híre fedi a valóságot? Érdemesebb inkább spórolni egy komolyabb, de nagyobb költségvetésű túraenduróra?
Üdv.: Zsolt
Carlin Dunne halálos balesete után a Pikes Peak Hill Climb szervezői beszéltek arról a lehetőségről, hogy a jövőben nem indulhatnak motorkerékpárok a versenyen. A verseny igazgatója szerint a bukótér nélküli hegyi pályán egyszerűen nincs hely ahhoz, hogy a versenyző hibázhasson, míg a a hegyért és a felfelé vezető útért, illetve a végén lévő Summit House-ért felelős szervezet menedzsere elmondta, hogy jogukban áll beszüntetni a versenyt, ha úgy vélik, nem kellően biztonságos.
Már lassan mindenből van villanyhajtású retró - ld. E-Schwalbe - viszont egyik sem üt akkorát, mint a Čezeta 506/02-t idéző villanyrobogó. A nyugatiak által csak kommunista Vespának hívott Čezeta 506/02-t 1957-ben kezdték gyártani Cseszlovákiában, a mozgatását pedig egy 175 köbcentis kétüteműre bízták. Hét év alatt több, mint 120 ezer darab készült belőle, mostanra pedig már szabad szemmel is jól látható összegeket fizetnek érte a gyűjtők és a rajongók.
A Yamaha a hétvégén a Superbike VB-n, Laguna Secában mutatta be az új YZF-R1 és YZF-R1M-et, melyeknél az aerodinamikán, az elektronikán és a motor belső alkatrészein fejlesztettek. Az új idomokat és a szélvédőt elvileg a MotoGP ihlette, és azt ígérik, hogy ezzel javult a motor alaktényezője, illetve komfortosabb a vezető számára.
A német Motorrad értesülése szerint már javában tesztelik az új Multistradát, a gyár környéki utakon gyakran össze lehet futni egy-egy prototípussal. Állítólag az új modell sziluettje nagyon hasonlít az aktuális szériához, de a műszaki tartalom nagy előrelépés lesz, például egy sor új biztonsági elektronika jelenik meg hozzá. Ezeket a Ducatinál Advanced Rider Assistance Systemnek (ARAS) hívják, és része lesz egy első és egy hátsó radar, amely folyamatosan figyeli a motor környezetét - valószínűleg a rendszert első körben holttérfigyelőhöz fogják használni, de elvben például távolságtartós tempomathoz is ideális.
Alig írtam meg a találgatást, ki is derült, hogy igazam volt: a Ducati bemutatta a Panigale V4 speciális kiadását, amellyel a 25 éve megjelent 916-ra emlékeznek, mely még abban az évben világbajnok lett Carl Fogarty-val. Az évfordulós modellből mindössze 500 darab készül, és a hivatalos bemutatója július 12-én lesz Laguna Secában - a sztárvendég pedig a négyszeres világbajnok Fogarty lesz.
A frissen kikerült szabadalmi rajzokról kiderül, hogy a Kawasaki egy érdekes hibrid kismotoron dolgozik, amely hajtása megoszlana egy belsőégésű- és egy villanymotor között. A hibrid motor gondolata egyébként nem új, a Honda például készít hibrid PCX-et, illetve a BMW is épített már benzin-elektromos tanulmányt.
A motorcycle.com hozott le borzasztó minőségű kémfotókat, amelyek kapcsán be is indult a találgatás, hogy pontosan mit is látni rajta. Egyfelől ott volt opciónak, hogy a képen egy továbbfejlesztett Panigale V4S látható - szinte biztos, hogy az 1103 köbcentis változat, nem pedig a 999 köbcentis V4R az alap, ugyanis az idomról hiányoznak a kivágások, melyeken a versenyhomológ R változatnál távozik a motor hője. A másik feltűnő részlet, hogy hatalmas 1-es rajtszámol visel a motor, amiből két dolog következhet: vagy előre érzik a 2019-es világbajnoki címüket, vagy egy régebbi győzelem előtt tisztelegnek - ezek közül az utóbbi a valószínűbb.
A BMW gyakornokai készítették BMW F 850 GS-t szállító X7 Pickup tanulmányt, amelyet Garmisch-Partenkirchenben a BMW Motorrad Days-en állítottak ki - bár nem tervezik a pickup sorozatgyártását, de ettől függetlenül, a SUV-ok és pickupok világszerte jól futnak, így nem is tűnik olyan vad elképzelésnek egy platós BMW.
Jelenleg a Husqvarna FS 450 az egyetlen versenyre kész állapotban kapható gyári supermoto, mondhatni nincs rajta nagy nyomás a konkurencia felől, mégis szinte évente frissítenek rajta, most péládul a 2020-as változatot is leleplezték. Nagy csodákra nem kell számítani, finomításokról van csak szó, a nyomatékon erősítettek és faragtak a súlyából.
A Curtiss V8-at imitáló elektromos koncepciója nem hozta a kellő lelkesedést, ezért az egykori Confederate tervezőgárdája újra nekifutott a projektnek. Az eddigi egy tömbből mart koncepciót elengedték, és egy lényegesen könnyedebb és szellősebb formát hoztak létre.
1969-ben jelent meg a BMW-nél a /5 széria, amiről a német gyártó egy R nineT különkiadással emlékezett meg. Az R 50/5, az R 60/5 és prémiumnak számító R 75/5 modellekkel egy új korszak kezdődött a BMW-nél - nem csak a blokk lett új, hanem a váz, a futómű és a dizájn is.
Nemrég írtuk, hogy a Harley-Davidson bejelentette, hogy nyitnak a távol-keleti piac felé, és 500 köbcenti alatti modellel állnak elő. Partnernek a Qianjiang Motorcycle Company-t találták meg, amit a mi éghajlatunkon úgy ismerhetünk, mint a Benelli anyacégét.
A Husqvarna EE5 lesz az első elektromos modellje az egykori svéd, majd később olasz, német és most éppen osztrák márkának. A gyerekeknek szánt terepmotor a hasonló ötvenes kétüteműek ellenfele lesz, és még idén elindítják a forgalmazását, nagyjából másfél millió forintba fog kerülni.
A Hixpania Hard Enduro versenyen idén elég szokatlan volt a rajt, leginkább úgy tudnám körülírni, hogy a szervezők ötvözték a Le Mans-i típusú rajtot (állnak a motorok, a versenyzők odafutnak, felülnek és indítanak) a terepfutással és a barlangászattal.
A motorgyártók mostanában egyre komolyabban veszik az elektromos hajtást, mint a jövő egyik forgatókönyvét, a BMW pedig elég hamar el is kezdte beleásni magát a témába, gondoljunk csak a C-Evolutionre. Most viszont nem a napi ingázás foglalkoztatta őket, hanem megmutatták, hogyan képzelik el az élménycélú motorok villanyosítását.
A Kawasaki Z900RS kiváló motor, nem csak esztétikailag üt, hanem minőségben és élményben rendben van - érdemes elolvasni róla a huligán Bistei kolléga tesztjét, még őt is megvette kilóra. Az RS ügyesen idézgeti a 70-es éveket, viszont ha valakinek a nyolcvanas évek végére és a kilencvenes évek elejére porcosodik, akkor sincs gond, a spanyol Japan Legends előállt a Z900-hoz egy nagyon korrekt idomszettel.
A MotoGP hétvégi katalán nagydíján több top versenyzőn is más sisakot lehetett látni, mint amit egyébként hordani szokott - a konkrétan a sisakszponzoruk riválisának a termékét viselték, ugyanis két márka nem tudott időben megfelelni a FIM új homológizációs szabványának.
Két izgalmas és egyedi Royal Enfield Interceptor is elindul a Great Malle Rally-n - ez egy bő 2000 kilométeres, öt napos, több állomásos rali a brit utakon, június végén. A verseny névadó szponzora, a Malle táskákkal és bőröndökkel foglalkozik, és ők készítettek fel két Interceptort - az egyiket egy szerencsés nyertes vezeti majd, a másikat pedig egy szerelő, aki őt segíti.
A Harley megerősítette, hogy a jövőben az ázsiai piacra készíteni fognak kisköbcentis motorokat, mégpedig a Qianjiang Motorcycle Company-val összefogva, helyi gyártással. Az első 338 köbcentis modelljük először Kínában lesz kapható - Európába és Amerikába viszont nem fogják szállítani.
A KTM középsúlyú túraendurójának R változata kimondottan ügyes terepen, mégis készít belőle a KTM egy gyári Rally kiadást, direkt az ínyenceknek. Az Adventure R Rally-ból mindössze 500 darab készül, a célközönséget pedig úgy definiálták, hogy "akiknek a leghardcore-abb körülmények közé a legjobb futómű kell".
A brit MCN hozta le az Aprilia RS660 formai szabadalmát, amelyen jól megnézhetjük, mit menekítenek át a tanulmányról a széria gépre. Jó hír: a végleges változat kellően hűen követi a tanulmányt.