Az Aprilia Tuono V4 1100 mély nyomokat hagyott a szerkesztőség tagjaiban, azóta is bepárásodik a kollektív szemünk, ha eszünkbe jut, és ha hihetünk a pletykáknak, 2019-re látványos fejlesztést kap a típus csúcskivitele, a nagyon hosszú nevű Tuono V4 1100 Factory: félaktív Öhlins futóművet tesznek alá.
A nagy egyhengeres endurók lényegében eltűntek a piacról, vagy kettő- vagy többhengeres túraendurók, vagy kisebb, sportcélú darabok maradtak csak, a Husqvarna 701 Enduro az utolsó mohikán. A jó hír, hogy 2019-től ismét kapható lesz narancssárgában is: a KTM kínálatába visszatér a 690 Enduro R.
Ana Carrasco tavaly már egyszer történelmet írt, amikor ő lett az első nő, aki világbajnokságon futamot nyert. Carrasco a SSP300-ban indul egy Kawasaki Ninja 400-zal, és a hétvégén a bajnokság utolsó fordulóján sikerült behúznia a bajnokságot: elképesztően szorosan, egyetlben ponttal verte el Mika Perezt, aki az utolsó körben úszott el a VB győzelme, amikor Daniel Valle elment neki.
A legutóbbi Katana videóhoz képest hatalmas előrelépés, hogy már tudjuk, milyen lesz az új, GSX-S1000 alapú Suzuki Katana. Ilyen:
Már évek óta bizsergető várakozással figyelem a Yamaha Ténéré 700, vagyis az MT-07 blokkos, komoly terepezésre is alkalmas túraenduró eljövetelét. Láttunk már belőle tanulmányt, és a Yamaha is egyértelművé tette, hogy nem kell már sokat várni. És a mostani videó után kijelenthető, hogy a két nagy őszi kiállítás egyikén be is mutatják.
Ha profin tudsz reggeli műsorban szerepelni, tökélyre fejlesztetted a pénzmosás határán mozgó szponzori megállapodásokat és leküzdhetetlen vágyat érzel a sivatagi motorozás iránt, akkor nincs mese: raliversenyzőnek születtél! És ez esetben neked szól a 2019-es KTM 450 Rally Replica.
A Peugeot leleplezte a Metropolis 120 Ans-t, mellyel a motorgyártásuk 120. évfordulóját ünneplik, ennek megfelelően elég sok különlegességet tartalmaz. A Metropolis 120 Ans a háromkerekű Metropolis csúcsváltozatának tekinthető, takarékos 400-as blokkal, ABS-szel, kipörgésgáltóval, kulcsnélküli indítással, folyamatos guminyomás-figyeléssel és - ez a legfontosabb - beépített első és hátsó fedélzeti kamerával, vagyis ez az első széria robogó, amihez gyárilag jár a dashcam.
A Suzuki Katana teaser-háborúja fordulóponthoz ért, és két teljesen semmitmondó és irreleváns videó után végre mutattak egy tankot - persze a mostani, harmadik filmben is felülreprezentált a kardok mutogatása, de legalább van egy snitt, ami a motorozáshoz köthető.
A jövő héten a kölni Intermoton mutatja be az Indian az eddigi legizgalmasabb modelljét, a Scout FTR1200-at. Ez egy tüzes, flat track stílusú modell lesz, mely sok elemében idézi az FTR750 versenymotort, mellyel Jared Mees uralja az amerikai bajnokságot.
Amikor a MotoGP-ben betiltották a hagyományos értelemben vett szárnyakat, a döntés legsúlyosabban a Ducatit érintette: nem csak azért, mert bezártak egy kiskaput, hanem mert a Ducati volt az, aki keményen beruházott az aerodinamikai fejlesztésekbe, szem előtt tartva, hogy a technológia előbb-utóbb le fog szivárogni a széria motorok világába. Aztán az Aprilia beelőzte őket az RSV4 RF-fel, de most, ha hihetünk a pletykáknak, a Ducati felveszi a kesztyűt.
A nemrégiben belebegtetett fotók alapján egy homologizációs csúcsmodellt vártunk a Suzukitól, egy GSX-R1000RR-t, amely a Ninja ZX-10RR, a CBR1000RR SP és az YZF-R1M ellenfele lehetne, de helyette egy ultra-limitált kiadású, full-full extrás GSX-R1000R-t mutatnak be: ez a Suzuki GSX-R1000 Ryuyo, amelyből mindössze 20 darab készül.
Már az R 1250 GS kiszivárgásakor tudni lehetett, hogy már bemutatásra kész az R 1250 RT is, amelyet azóta nyilvánosságra is hozott a BMW. A túraváltozat is megkapta a ShiftCam változó szelepvezérléses blokkot, mely jobb gázreakciót ígér alacsony fordulaton, miközben lényegesen erősebb lett - 134 lóerőt és 143 Nm-t ígérnek.
Idén augusztusig 6382 darab használt motort helyeztek forgalomba Magyarországon, a legkapósabb típus a BMW R 1200 GS volt, 94 darabot hoztak be belőle használtan. A második a slágerlistán a Honda CB600F 75 darabbal, a harmadik a Kawasaki Z750, amelyből 70 darab érkezett az országba.
A kínaiak eljutottak odáig, hogy most már nem csak léghűtéses 125-ös nyomorúságokat tudnak gyártani, hanem már legalább képen jól néznek ki: aztán ha kínai kínai motorról van szó, simán előfordulhat, hogy élőben rettenetes, míg ha olasz-kínai koprodukcióval van dolgunk, akkor abból akár jó is kisülhet.
Miután a múlt héten kiszivárgott a BMW R 1250 GS bemutató videója, a bajorok úgy döntöttek, felesleges a titkolózás, és kinyomták a fő infókat az új túraendurójukról. A 2019-es modell legfontosabb újdonsága a blokk, melyet 1254 köbcentisre növeltek (eddig 1170 volt), és 134 lóerőt tud 7750-es fordulaton, a legnagyobb nyomatéka pedig 143 Nm. A furatot 1,5 mm-rel növelték, míg a löket további 3 mm-t kapott, tehát az eddigi 101 x 73 mm-es arány 102,5 x 76-ra változott.
Miután a spanyol GasGas megmenekült a csődtől, és irgalmatlan tempójú fejlesztéssel talpra állt, nekiláttak bátran kísérletezni - az első furcsa hibridjük a Contact ES volt, amely egy túra-triál motor - alapjaiban triál, de tettek rá egy jelzés értékű ülést és egy nagyobb tankot, hogy el lehessen távolodni vele a zárt pályáktól. A Contact ES-hez hasonlóan a frissen leleplezett ECRanger is hobbimodell, tehát nem versenycélra gyártották, hanem a műkedvelő endurósoknak.
Noha a nemrég még úgy tűnt, meghalt a hatszázas sportmotorok piaca, az egész hullámot elindító Honda már a CBR600RR feltámasztását tervezi - ám ennél sokkal érdekesebb, hogy milyen megoldásokat vetnek be. Ugyanis az új 600RR jó eséllyel a régi továbbfejlestése lesz, nem egy teljesen új modell - vagyis azt a receptet követik, ami a CBR1000RR-nél is bevált.
A Can-Amnél valószínűleg szembesülhettek azzal, hogy nem ők a fiatalok természetes választása, ha járműről van szó, ezért elkészítették a legújabb és legolcsóbb modelljüket, a Rykert. A cég hagyományainak megfelelően egy újabb fordított trike-ról (hátul egy, elöl két kerék) van szó, melyet kétféle blokkal szerelnek: mindkettőt a Rotax szállítja, az egyik egy 600-as kéthengeres, a másik egy 900-as sorhármas - mindkét változat automata váltóval érkezik.
Mintha a Yamaha kezdte volna el nagy üzemben gyártani a semmitmondó teaser videókat még az MT-01 bemutatója kapcsán, és azóta ez a motoripar marketingeseinek rákfenéje, és ez mostanra annyira elharapózott, hogy a japán gyártók már el sem tudnak képzelni egy bemutatót semmitmondó videóelőzetesek nélkül. A Suzuki például az új Katana kapcsán már a második videóban mutatja egy kard kovácsolását (Katana = egy kardfajta, ha idegesíteni akarod a harcművész-bubusokat, hívhatod nindzsakardnak is), miközben a motorról az ég világon semmit nem árulnak el - de olyan szinten, hogy ha csak a videót látod, azt sem mondod meg, hogy egy motorkerékpár előzetese.
Bár még majdnem három hét van hátra az új BMW R 1250 GS bemutatójáig, már most kikerült a netre a hivatalos videója. Az új modell külsejében nem hoz érdemi újdonságot, viszont az új blokk már megkapja a Shiftcam nevű változó szelepvezérlést, melynek a működését pontosan bemutatják.
A múlt héten került ki a 2019-es BMW S 1000 RR formaterve - egy fekete-fehér 3D rajz, amelyen látszott, hogy a bajorok szakítanak az eddigi aszimmetrikus formanyelvvel. Az amerikai Asphalt and Rubber olvasója pedig nem vacakolt sokat, és kiszínezte a képet különböző S 1000 RR fényezésekkel, hogy segítsen elképzelni, milyen lesz valójában.
A Moto Guzzi lerántotta a leplet a V85 TT-ről, a mezmerizálóan szép retró túraendurójáról. Jó hír, hogy a modell érdemben nem változott a tanulmányhoz képest: minimálisan más lesz a fényezés (vízszintes helyett függőlegesen futnak a csíkok), néhány fokkal szerényebb futómű a full extrás Öhlinsek helyett és a Brembo M50 monoblok versenyféknyereg helyett egy szintén radiálisan rögzített, de lakossági használatra való darabot használnak - bár egyáltalán nincs kizárva, hogy előbb-utóbb lesz belőle egy versenycuccokkal megszórt csúcskivitel.
A Suzuki olasz leányvállalata a Suzuki Moto Italia legújabb akciója több kérdést vet fel, mint amennyit megválaszol: a napokban közöltek néhány képet egy full szénszálas GSX-R1000-ről, és a #spotted, #staytunder, #motogp, #2019 és #eicma hashtagekkel látták el. Ebből feltételezhető, hogy a motort az EICMA-n fogják bemutatni, és további terveik vannak vele, nem csak egyszeri showelem lesz.
Nagyjából erről van szó, amikor azt mondja valaki, hogy a BMW élen jár a fejlesztésben:
Míg mások az önvezető autón dolgoznak, ők már az önvezető motorkerékpárt mutatják be. Az már egy másik kérdés, hogy ennek mennyire van értelme, hiszen motorra éppen azért ül az ember, mert valami élvezetes dologgal szeretné eltölteni az idejét - de ettől függetlenül lenyűgöző a technológia. Elsőre azt hittem, hogy trükkfelvétel a motoros nélkül manőverező R 1200 GS.
Két új 125-öst leplezett le a Kawasaki, melyek forgalmazása 2019-ben el is indul. Az egyik a Ninja 125, a márka legkisebb sportmotorja, a másik a Z125, vagyis a naked változat. Műszaki oldalról a két típus azonos, ugyanaz a folyadékhűtésű, 14,8 lóerős egyhengeres dolgozik bennük, a váz pedig nagyon szép acél térhálós csőváz, melyet szerencsére a full idomos Ninján sem rejtenek el teljesen.