A mérsékelten meglepő újdonságok sorát erősíti a frissen bemutatott BMW R 1250 R és RS modellek, vagyis a bajorok bokszermotoros modern naked és sporttúra modellje. Meglepő újításra nem kell egyiknél sem számítani, a leginkább említésre méltó előrelépés már a névből is kitalálható: mind a kettő megkapta a ShiftCam változó szelepvezérléssel ellátott, nagyobb lökettérfogatú blokkot.
A BMW egy éve mutatta be a C 400 X-et, a 650-eseknél két számmal kisebb és sokkal ésszerűbb robogóját, most pedig elkészítették a túraváltozatát, a C 400 GT. A műszaki alapok nem változtak, ugyanaz a 34 lóerős egyhengeres hajtja, és ugyanazon a CVT váltón keresztül megy hátra a hajtás.
Az MV Agusta az új, négyhengeres Brutale mellett egy igazi csemegét is dobott a népeknek, igaz, a Superveloce 800 egyelőre csak tanulmány - de 2019 második felében már várható belőle a szériaváltozat.
A Honda nem az előre nem látott meglepetések mestere, tehát az egyik idei újdonságuk a már többször megjósolt Honda CB650F, amely alapjait tekintve visszafogottan változott csak, stílusában viszont felzárkózott a CB125R, CB300R és a CB1000R-hez.
Az 1981-ben bemutatott Yamaha XT500 terepmotor mára elképesztő klasszikus lett, így szinte adta magát, hogy készítsenek egy retró változatot a tiszteletére. Bár az XSR700-nak nem sok köze van az öreg enduróhoz, a Yamaha mégis úgy döntött, hogy ideális alap lesz a limitált szériás megemlékezéshez.
Már egy éve várjuk, és közben ugyan már itt-ott megmutogatták a csókosoknak a kész változatot, de most végre túl vannak a hivatalos leleplezésen. A most divatos szokás szerint a 790 Adventure egyből két kivitelben készül, az alapmodellen kívül van egy megfent, R változat is.
A Yamaha Niken érdekes jármű, elég különleges vezetési élménnyel, de már a teszten is arról beszélgettem a többi újságíróval, hogy ez mégis, mire jó? Mármint ha éppen nem az Alpokban laksz? Túrázni ugyanis nem igazán alkalmas, mert nem kimondottan pakolásbarát.
A Pierobon nem különösebben ismert gyártó, nagyjából a Bimotához tudnám őket hasonlítani, annyi különbséggel, hogy kizárólag Ducatival foglalkoznak. Mármint Ducati blokkok köré építenek komplett versenymotort, különös figyelmet szentelve a gyárinál jobb és könnyebb váznak. Építettek már így csapatós motort a lég-olajos DesmoDue 1100 EVO blokk köré, az volt a Pierobon X60R, volt már motorjuk a Testastretta 848-cal is, azt Pierobon X80R-nek hívták, most pedig leleplezték a X85R-t, amelyben a Ducati Superquadro blokkja ketyeg, melyet a V2-es Panigalékból ismerhetünk.
Idén húsz éves a Yamaha YZF-R1 széria, amivel a Yamaha modernkori superbike-karrierje indult, ezt pedig egy nagyon ultra-limitált R1 kiadással ünneplik - ez a YZF-R1 GYTR, amiből mindössze 20 darab készül, és egy kizárólag pályán használható csoda lesz. A GYTR amúgy a Genuine Yamaha Technology Racing rövidítése.
Ha valaki csak egy értelmezhetetlenül gyors motorra vágyik, de nem szeretne bajnokságban versenyezni, nyugodtan választhat magának műszaki kötöttségek nélkül bármit, hiszen nem kell megfelelni a műszaki kiírásoknak és az 1000 köbcentis limitnek.
A most leleplezett BMW S 1000 RR-nek sokszoros feladata van. Egyrészt lassan tíz éve leplezte le a német márka az első RR-t, ami egyben a cég első, soros négyes sportmotorja volt, amely aztán egyből új korszakot nyitott a sportmotorok világában, mind teljesítményével, mind elektronikáival inasba tette az összes konkurensét. Azóta viszont a világ felzárkózott hozzájuk, sőt, le is lépték őket, itt volt az ideje, hogy visszavágjanak.
A tegnap bemutatott Yamaha Ténéré 700 után azzal az érzéssel dőlhet hátra a terepre vágyó motoros, hogy megérte várni. Mivel az utóbbi hónapokban az utolsó részletek is kiszivárogtak, nagy újdonságok nem derültek ki róla - a műszaki oldalról amúgy sem számíthattunk meglepetésekre, hiszen az MT0-7 alapjaira épül a típus.
Az idei EICMA-n lehullt a lepel az MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro hyper-nakedjéről, és ezzel együtt az új fejlesztésű sornégyes platform első tagjáról. Korábban azt ígérték, hogy olyan lesz, mint a superbike versenymotorjuk, csak idomok nélkül. A számokat tekintve nem is túloztak nagyot.
A 2019-es évre a Ducati alaposan frissítette a Hypermotardot, ez lett a Hypermotard 950. Teljesítményben nincs nagy forradalom, mindössze négy lóerővel lesz erősebb, így összesen 112 lóerőt tud. A blokk viszont könnyebb, az átfésült, 937 köbcentis Testastretta 11° nevű V2-esből három kilót faragtak.
Az új Ducati Diavel 1260 esetében valóban új modellről beszélhetünk, nem holmi faceliftet, hanem az XDiavel sportosabb változatát tisztelhetjük benne, amely visszatér az eredeti Diavel recepthez, miszerint vegyél egy kis streetfighterséget, tegyél hozzá harmadrész cruiserséget, szórd tele teljesítménnyel, majd az egészet süsd olasz fűszerekkel negyed órát 90 fokon.
Az olasz márka leginkább várt és piacilag legkevésbé meghatározó újdonsága a Panigale V4 versenyváltozata, a V4R, mely a szabályoknak megfelelően 998 köbcentis. Ahhoz, hogy ütőképes versenymotor lehessen belőle, sok megoldását direkt a MotoGP-ből emelték át, például kerültek rá aerodinamikai elemek, más néven szárnyak.
Philip Island MotoGP pálya az óceánpartra épült, így a természetes élővilágának a részét képezik a madarak - gondoljunk csak a 2015-ös futamra, amikor Andrea Iannone szedett le egy sirályt fejjel (és akinek aztán sisakfényezéssel állított emléket ).
Az alábbi videó egy nyílt napon készülhetett, és a következőt látni rajta: két motor fordul rá a célegyenesre, és nem sokkal az érintő után, már a kigyorsításnál, felszáll két madár, és berepül a motorosok elé.
A dél-nyugat angliai Moto Corsa egy motorkereskedés, ahol Apriliák, MV Agusták, Nortonok, Energicák, Brough Superiorok, Guzzik és Royal Enfieldek kaphatók, de idén gondoltak egy nagyot, és a cég bemutatta a saját, kis szériás típusát, melyből mindössze húsz darab készül: ez lesz a Moto Corsa 2K, egyenként nagyjából 14-15 millió forintos áron. Na de mit adnak ennyiért?
Volt már róla szó, hogy a közúti versenyzés világában miért nincs meghatározó szerepe a Ducatinak, ám most úgy tűnik, az olaszok új sportmotorja megtörheti a jeget, például az egyik csapat Panigale V4-gyel áll rajthoz a Macau GP-n.
Ilyen méretű visszahívásról nem gyakran hallani, 238 300 darab motorkerékpár lehet érintett, és a költség 35 millió dollár körül alakul. Hasonló méretű visszahívást a BMW rendelt el néhány évvel ezelőtt.
A Triumph fél úton a októberi Intermot és a novemberi EICMA között bemutatta a Scrambler 1200-at, mely két változatban készül majd (XC és XE), és mindkét kivitel a soros kéthengeres, 1200-as vízhűtésű blokk köré épül, melynek teljesítménye 89 lóerő, a legnagyobb nyomatéka pedig 110 Nm - ezt a blokkot a Thruxtonból és a Bonneville-ből már jól ismerjük.
Egy magára valamit is adó bulvárlap simán lehozná szalagcímnek, hogy Franciaországban betiltották az esküvőket, ami ebben a formában kicsit olyan, mint a klasszikus vicc a jereváni rádióról, miszerint igaz-e a hír, hogy Moszkvában a Vörös Téren Mercedes autókat osztogatnak? A hír igaz, csak némi kiigazításra szorul. Tény és való, hogy a Vörös Térről van szó, sőt, az is igaz, hogy autókról van szó, ám nem Mercedes-ekről, hanem Volgákról, és nem osztogatják, hanem fosztogatják őket.
Az MV Agusta visszavonultatja az F4-et, a márka ezres superbike-ját, mely már húsz éve velünk van - az elsőt még 1998-ban mutatták be, és a legendás Massimo Tamburini vezette a fejlesztést a Cagiva Research Centerrel, a mester közvetlenül a Ducati 916 után kezdte meg a munkát az MV Augsta újkori sportmotorján. Az F4 rengeteg műszaki különlegességet vonultatott fel, ilyen volt az ülés alá húzott négy kipufogóvég, az ultra-vaskos első teló (49 illetve 50 mm belsőcső-átmérővel), valamint azon kevés motorok közé tartozik, melyeknél a hemiszférikus (félgömb alakú) égésteret sikerült hengerenként négy szeleppel párosítani.
A KTM mostanában keményen pörgeti a fejlesztéseket, az alig két éves 1090 Adventure-t - ami részben a 1050 Adventure-t és a 1190 Adventure-t is váltotta - máris frissítik. Az újítások túlnyomó része esztétikai, és csak kevés funkcionális fejlesztésre számíthatunk, leginkább a motor első részének formavilágát szabják át, mégpedig úgy, hogy jobban hasonlítson a két héten belül érkező KTM 790 Adventure-re.
Már egy ideje nem lehet szó nélkül elmenni az angliai helyzet mellett: a szigetországban az elmúlt évek bűnözői slágere a mopedekkel, robogókkal és kismotorokkal elkövetett bűncselekmények voltak. Jogi kiskapukat kihasználva rendkívül sikeresek tudtak lenne a bűnözők, amire a több válasz is született: a jogalkotók és a rendőrség szoros együttműködésben léptek fel a jelenség ellen, aminek mostanra meglett az első eredménye, 2017-hez képest 56%-kal estek vissza a motorlopások és a mopedes bűncselekmények Londonban.